تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

پیش بینی مهم از بازار سکه و دلار

در وضعیت کنونی در بازار ارز، قیمت دلار در بازه ۲۷ هزار و ۷۰۰ الی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان زندانی شده و از آن سو، فاصله ارزش ذاتی و بازاری قیمت سکه نیز افزایش یافته است.

پیش بینی مهم از بازار سکه و دلار

رویداد۲۴ سکه امامی در مسیر نزولی قرار گرفته است. ارزش ذاتی این فلز گران بها، بعدازظهر روز دوشنبه به زیر سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی رفت که فاصله حدودا ۶۰۰ هزار تومانی با قیمت بازار داشت.

کاهش معنادار ارزش ذاتی سکه تمایل معامله گران بنیادی برای حضور در بازار را کاهش می‌دهد. آن‌ها در شرایط عادی بیشتر هنگامی وارد بازار می‌شوند که فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه محدود باشد. حالت دیگر که تمایل معامله گران بنیادی برای حضور در بازار را افزایش می‌دهد، افزایش قیمت دلار است. البته برخی نیز زمانی خرید‌های خود را بالا می‌برند که احتمال زیادی برای رشد قیمت دلار بدهند. با این حال در وضعیت کنونی در بازار ارز، قیمت دلار در بازه ۲۷ هزار و ۷۰۰ الی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان زندانی شده و از آن سو، فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه نیز افزایش یافته است.

در این شرایط دور از انتظار است که خریداران بزرگ وارد بازار سکه شوند. این احتمال وجود دارد که با کاهش حضور خریداران در روز جاری، سکه به زیر مرز ۱۳ میلیون تومانی ریزش کند. فلز گران بهای داخلی تنها در شرایطی بالای مرز ۱۳ میلیون تومانی باقی خواهد ماند که دلار در مسیر افزایشی قرار بگیرد و سکه بازان احساس کنند که این ارز ممکن است به زودی وارد کانال ۲۸ هزار تومانی شود.

منبع: اکو ایران

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار ، قیمت سکه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان