تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
یک کارشناس صنعت خودرو:

ایران خودرو به دنبال فروش محصولات بدون قرعه‌کشی است/ تولید خودرو ۵۰ درصد افزایش می‌یاید

یک کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: بهبود شرایط ثبت نام خودرو و حرکت در راستای حذف قرعه کشی از سوی خودروسازاندر دستور کار است و ایران خودرو با افزایش عرضه به دنبال فروش بدون قرعه کشی محصولات است.

ایران خودرو

رویداد۲۴ امیر حشمتی فر کارشناس صنعت خودرو با اشاره به لزوم همکاری و توسعه با شرکت‌های دانش بنیان در صنعت خودروسازی کشور، بیان کرد: همانطور که در فرمایشات مقام معظم رهبری نمود عینی پیدا کرده و نام‌گذاری امسال نیز در این راستا انجام شده است در شرایط حساس کنونی کشور و وجود تحریم ها، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند زمینه ساز رفع موانع و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در کشور و به ویژه در حوزه خودرو باشد.

امیر حشمتی فر با بیان این‌که کمبود‌ها و مشکلات فعلی که گریبان صنعت خودرو را گرفته است، با حضور و همکاری شرکت‌های دانش بنیان تا حد زیادی می‌تواند هم به تولید و به روزرسانی خودرو‌های تولیدی کشور کمک کند و هم از سوی دیگر منجر به کاهش هزینه‌های تولید و خروج ارز از کشور شود، اظهار کرد: این همکاری با تولید خودرو‌های جدید و برقی می‌تواند بیشتر شده و نمود عینی آن در صنعت خودروی کشور قابل مشاهده و محسوس خواهد بود. از سوی دیگر با ایجاد ارتباط میان خودروسازان و شرکت‌های دانش بنیان، می‌توان به توسعه و رشد علمی نیرو‌های فنی خودروسازان کمک کرد.

حشمتی فر در ادامه یادآور شد: اوایل اسفند ماه سال گذشته در بازدید سرزده رییس جمهور از خودروسازان، هشت فرمان از سوی ایشان برای صنعت خودرو صادر شد تا باعث رشد و تقویت این صنعت در کشور شود. بن‌مایه این هشت فرمان در تولید اقتصادی، با کیفیت و به صرفه و رشد تولید خلاصه می‌شود.

وی گفت: بهبود شرایط ثبت نام خودرو و حرکت در راستای حذف قرعه کشی از سوی خودروسازان از دیگر فرمان‌های اجرایی رییس جمهور بود که با استقبال مردم نیز مواجه شد و ایران خودرو با افزایش عرضه به دنبال فروش بدون قرعه کشی محصولات است.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به این‌که مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده که برنامه ریزی‌ها برای رشد بیش از ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این خودروساز خبر از پروژه جدید TF۲۱ به منظور تولید خودروی اقتصادی داده است.

وی در ادامه عنوان کرد: هم چنین از دو خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۳ و پژو ۲۰۷ اتوماتیک MC برای تنوع بخشی به سبد تولیدات این شرکت رونمایی شد. به نظر می‌رسد حرکت خودروسازان و به ویژه ایران خودرو در راستای عمل به هشت فرمان رییس جمهور و سیایت وزیر صمت و رفع موانع تولید و ساخت خودرو با قیمت‌های اقتصادی و سودده، می‌تواند نوید بخش فردایی بهتر برای صنعت خودروی کشور باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان