تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

تلویزیون آب خورده را از برق بکشید

همیشه اولین کاری که بعد از مشاهده عدم نرمال کار کردن تلویزیون، نداشتن تصویر واضح مانند همیشه یا اینکه احساس می‌کنید تلویزیون در حال سوختن است باید انجام دهید، خاموش نمودن تلویزیون است. سریعاً دستگاه را از برق بکشید. معمولاً طبیعی است که بخواهید اقدام به تعمیر تلویزیون خود نمایید اما باید بررسی کنید تا عمق خسارت را متوجه شوید.

چگونه می‌توانیم تلویزیون آب خورده را تعمیر کنیم؟

هنگامی که تلویزیون‌تان از طریق آب آسیب دیده است، می‌توانید از طریق راهنمایی‌هایی که در این مقاله شرح داده شده است،‌ خودتان تلویزیون به تعمیر تلویزیون آب خورده بپردازید. در این مقاله چند روش آسان برای تعمیر تلویزیون‌تان آورده گفته شده است. اگر این روش‌ها بر روی تلویزیون‌تان تاثیری نداشتند، آسیبی هم به دستگاه شما نخواهند زد.

همراه ما باشید تا چند روش آسان برای تعمیر تلویزیون سونی خدمتتان عرض نماییم. اگر این روش‌ها بر روی تلویزیون شما تاثیری نداشته باشد، آسیبی هم به دستگاه شما نخواهد زد.

تلویزیون آب خورده را از برق بکشید

همیشه اولین کاری که بعد از مشاهده عدم نرمال کار کردن تلویزیون، نداشتن تصویر واضح مانند همیشه یا اینکه احساس می‌کنید تلویزیون در حال سوختن است باید انجام دهید، خاموش نمودن تلویزیون است. سریعاً دستگاه را از برق بکشید. معمولاً طبیعی است که بخواهید اقدام به تعمیر تلویزیون خود نمایید اما باید بررسی کنید تا عمق خسارت را متوجه شوید.

اگر در محلی که تلویزیون قرار دارد آب زیادی ریخته است و یا اینکه از تلویزیون آب چکه می‌کند باید سریعاً محل تلویزیون را تغییر دهید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً تلویزیون را در جای قرار دهید که کاملاً خشک باشد و از قرار دادن آن بر روی کاشی و سرامیک خودداری نمایید.

در صورتی که برند تلویزیون شما LG می باشد به مرکز تعمیر تلویزیون ال جی مراجعه نماید

ناحیه آسیب دیده و خیس شده دستگاه تلویزیون را خشک نمایید

شما می‌توانید به راحتی قسمت آسیب دیده دستگاه را به راحتی توسط سشوار خشک کنید. برای خشک کردن دستگاه نباید زیاد از باد گرم استفاده کرده و حرارت را مستقیم به یک سمت بگیرید زیرا می‌تواند باعث آسیب دیدگی بیشتر تلویزیون شود. اگر دستگاه خشک کن شما دارای باد خنک است ترجیحاً از آن استفاده نمایید تا در تلاش برای تعمیر دستگاه آسیب بیشتری به آن نزنید.

در تعمیر تلویزیون آب خورده صبور باشید

مشاهده شده مشتریان تمام مراحل بالا را انجام داده‌اند اما به سرعت اقدام به روشن نمودن تلویزیون خود کرده‌اند. با اولین جریان برقی که وارد دستگاه می‌شود تلویزیون شما نیز خواهد سوخت. پیشنهاد می‌کنیم تلویزیون خود را در محلی کاملاً خشک قرار دهید می‌توانید جایی آن را قرار داده که تهویه مطلوبی داشته باشد. حداقل زمانی که نباید تلویزیون خود را روشن نمایید یک تا دو روز است، البته مجموعه ما پیشنهاد می‌کنم سه روز دستگاه خود را خاموش نگه دارید.

در صورتی که تلویزیون شما سامسونگ می باشد به مرکز تعمیر تلویزیون سامسونگ مراجعه نمایید

متخصصان حرفه‌ای برای تعمیر تلویزیون آب خورده

در بیشتر مواقع تمام این کارها بی‌نتیجه خواهد بود که در این صورت می‌توانید با کارشناسان مجرب و آموزش دیده نمایندگی ما که به صورت ۲۴ ساعته و حتی در روزهای تعطیل در حال خدمت به مشتریان هستند تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه آسیب دیده یا سوخته از طریق آب برای شما اعزام شوند و در کوتاه‌ترین زمان و کم‌ترین هزینه دستگاه آسیب دیده شما را تعمیر نمایند.

چگونه شکستگی صفحه تلویزیون صفحه تخت را تعمیر کنیم؟

امروزه اکثر مردم در خانه خود دارای تلویزیوه صفحه تخت هستند، تلویزیون‌های صفحه تخت مزایای بیشتری نسبت به تلویزیون‌های قدیمی (CRTV) هستند. اگرچه ممکن است قیمت این تلویزیون‌های مدرن و شیک بسیار زیاد باشد. با قیمت‌های سنگینی که این تلویزیون‌ها دارند کار نکردن آن‌ها می‌تواند کابوسی وحشتناک باشد. اما خوشبختانه،‌ پیدا کردن مشکل و تعمیر تلویزیون‌های صفحه تخت به طبع راحت‌تر از تلویزیون‌های قدیمی است. در بروز مشکل در تلویزیون‌های صفحه تخت تعمیر آن‌ها بسیار مقرون به صرفه‌تر از خرید تلویزیون جدید خواهد بود.

ضربه خوردن صفحه آل سی دی تلویزیون

یکی از مشکلاتی که در بالا اشاره کردیم، ضرب دیدن صفحه نمایش تلویزیون‌های LCD بودند. این مشکل معمولاً به دلیل استفاده ناصحیح از تلویزیون رخ می‌دهد. در بعضی از مواقع مشاهده شده است که کاربران برای تمیز نمودن صفحه نمایشگر به جای استفاده از یک دستمال ضد خش با استفاده از قدرت دستان خود سعی در تمیز نمودن صفحه تلویزیون دارند.

شاید یکی دوبار این عمل چندان جدی نباشد ولی اگر هر روز با همین شیوه اقدام به تمیز نمودن صفحه تلویزیون خود نمایید باید منتظر نمایان شدن خطوط عمودی روی تلویزیون باشیم. پشنهاد ما این است که هنگام استفاده از تلویزیون خود بسیار مراقب پنل یا همون صفحه نمایشگر تلویزیون باشید زیرا در صورتی که دچار مشکل شود دیگر نمی‌توانید اقدام به تعمیر تلویزیون نمایید و باید به فکر خرید یک تلویزیون جدید باشید.

خراش خوردگی صفحه تلویزیون

برای تعمیر صفحه تلویزیون خش خورده راه‌حل‌های تنوعی وجود دارد. اما برای این که خود تعمیر را در خانه انجام دهید نیازمند ابزارهای لازم این کار هستید.

روش اول:‌ضد خش مخصوص تلویزیون،‌ یکی از راحت‌ترین و امن‌ترین روش‌های از بین بردن خط و خش از روی دستگاه تلویزیون شما است.

روش دوم: ماشین‌های ضد خش و لک خودکار پوشش ضد انعکاس بر روی صفحه نمایش که در آن منطقه خراشیدگی به وجود آمده است را برداشته و با دقت پوشش دائمی لایه را در جای مناسب بکشید.

در صورتی که برند تلویزیون شما ایکس ویژن است به مرکز تعمیر تلویزیون ایکس ویژن مراجعه نمایید

روش سوم: نفتالین، محیط اطراف آن را با ایزوپروپیل الکل رقیق کنید، یک قطره کوچک از روغن مایع به را به سر پنبه بپاشید و بر روی منطقه خش برداشته بکشید.

روش سوم به صورت مقطعی خش‌ها را از بین می‌برد اما کم‌ترین خطر را بین راه‌حل‌های بالا دارد.

تعمیر آل سی دی شکسته تلویزیون

اگر آل سی دی شما شکسته است یا در اثر ضربه خطوطی روی آن افتاده است باید خود را برای خرید یک تلویزیون جدید آماده نمایید. زیرا در حال حاضر پنل یا همان شیشه آل سی دی و آل ای دی موجود نمی‌باشد، البته درصورتی که ضربه خوردگی کم باشد می‌توانید از تلویزیون خود استفاده نمایید اما باید مدت زمان استفاده را کاهش دهید تا سوختن تلویزیون به تأخیر بیفتد.

شکستگی صفحه نمایش تلویزیون

یک مشکل رایجی که امروزه با تلویزیون‌های صفحه تخت به خصوص تلویزیون‌های پلاسما با صفحه نمایش‌ها، شکستگی روی صفحه است که شامل مسائلی مانند پیکسل‌های مرده و سوختگی صفحه می‌شود. راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد، اما یکی از روش‌های مقرون به صرفه نیاز به پخش دی وی دی خارجی (حتی اگر تلویزیون دارای یک پخش کننده دی وی دی داخلی) و دی وی دی اصلاح کننده پیکسل باشد.

با قطع کردن همه دستگاه‌ها از تلویزیون به غیر از دستگاه پخش DVD شروع کنید. وارد تنظیمات تلویزیون شده و بالاترین کیفیتی که تلویزیون پشتیبانی می‌کند را انتخاب کنید. دی وی دی اصلاح کننده پیکسل را در دستگاه پخش دی وی دی قرار دهید و عملکردهای تعمیراتی که نیاز دارید را انتخاب کنید یا از نرم افزار لازم موجود در تلویزیون که برای هدایت شما نیاز است از طریق فرآیند لازم را پیگیری کنید.

در صورتی که تلویزیون شما پاناسونیک می باشد به مرکز تعمیر تلویزیون پاناسونیک مرجعه نمایید

برچسب ها: تلویزیون
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان