تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

پرسپولیس سلطان بازی‌های خانگی لیگ

پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان یک رکورد تاریخ لیگ برتر را شکست و با یک حدنصاب برابر شد.

پرسپولیس سلطان بازی‌های خانگی لیگ

رویداد۲۴ پرسپولیس قهرمان ۵ دوره اخیر لیگ در چند هفته گذشته از فرم همیشگی خود خارج شده بود که این به قیمت زیاد شدن فاصله با صدر و از دست دادن جام‌حذفی تمام شد. پرسپولیس پس از تعطیلات به دنبال کم کردن فاصله خود با استقلال بود. پرسپولیس در هفته بیست و پنجم میزبان پیکان بود. پرسپولیس که آمار فوق‌العاده‌ای در دیدار‌های خانگی دارد مقابل حریف دلخواه خود قرار گرفت تا با پیروزی در این دیدار بتواند امیدوارانه‌تر لیگ را دنبال کند.

تاریخ‌سازی پرسپولیس با نهمین برد پیاپی برابر پیکان

پیروزی پرسپولیس برابر پیکان، بیست و پنجمین برد سرخپوشان برابر این تیم در لیگ برتر بود. این بیشترین تعداد برد تیمی مقابل تیم دیگری در تاریخ لیگ برتر است. یحیی گل‌محمدی هم رکورد خوب خود را برابر پیکان حفظ کرد. این مربی با پرسپولیس برابر پیکان رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی دارد و با ۱۲ برد مقابل این تیم هیچ تیمی را بیشتر از این شکست نداده است.

برد پرسپولیس مقابل پیکان، نهمین برد متوالی سرخپوشان برابر خودروسازان بود. پرسپولیس پس از آنکه در لیگ هفدهم در بازی رفت یک بر صفر مغلوب پیکان شد در بازی برگشت همان فصل این تیم را شکست داد و در لیگ‌های هجدهم، نوزدهم، بیستم و بیست و یکم رفت و برگشت از سد این تیم گذشت.


بیشتر بخوانید: یحیی گل‌محمدی: پرسپولیس برای قهرمانی فرصت دارد/ لیگ تازه شروع شده است
پرسپولیس با این کارنامه با رکورد تاریخ لیگ برتر شد. پاس هم مقابل سایپا چنین رکوردی دارد. این تیم از دور رفت اولین دوره لیگ برتر تا بازی رفت لیگ پنجم، سایپا را شکست داد. پرسپولیس در صورتیکه در بازی رفت فصل آینده هم پیکان را شکست دهد به تنهایی رکورددارتاریخ لیگ برتر خواهد شد.

رکوردشکنی پرسپولیس با کنار زدن سپاهان

پرسپولیس در این فصل هرچند که صدرنشین جدول نیست، ولی صدرنشین جدول بازی‌های خانگی است و به عنوان میزبان شکستی نداشته است. سرخپوشان دوره قبل هم چنین وضعیتی داشتند و در خانه متحمل شکست نشدند. آخرین باخت پرسپولیس در خانه به هفته بیست و هشتم لیگ نوزدهم باز می‌گردد که مقابل ذوب‌آهن در یک بازی تشریفاتی یک بر صفر شکست خورد. از آن بازی، ۲۹ بازی می‌گذرد و پرسپولیس همچنان در خانه شکست‌ناپذیر باقی مانده است.

پرسپولیس با این آمار به تنهایی رکورددار تاریخ لیگ برتر شد. سپاهان از لیگ سیزدهم تا لیگ پانزدهم، ۲۸ بازی بدون باخت را در خانه پشت سرگذاشت و حالا پرسپولیس می‌تواند آمار خود را بهتر کند. پرسپولیس در این ۲۹ مسابقه به ۲۵ پیروزی و ۴ تساوی دست یافته است.

منبع: فوتبال ۳۶۰

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس تهران
نظرات شما
پیشخوان