تاریخ انتشار: ۲۲:۲۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

ایمپلنت فوری دیجیتال

ایمپلنت فوری دیجیتال با استفاده از  تصویر سازی سه بعدی شرایط استخوان فک و موقعیت قرار گرفتن رشته های عصبی را مورد بررسی قرار می دهد  تا پزشک بتواند با اطلاعات دقیقی که دارد بهترین و موفق ترین عمل کاشت ایمپلنت را برای شما انجام دهد.

ایمپلنت فوریرویداد۲۴ ایمپلنت دیجیتالی یک روش مدرن در حوزه دندانپزشکی است. ایمپلنت دندان روش برای جایگزین کردن دندان هایی که توسط استخوان ساپورت می شوند استفاده می شود. با ایمپلنت دیجیتال می توانید مانند قبل غذا خورده و به راحتی بدون مشکلی تکلم کنید. زیرا ایمپلنت دیجیتالی روشی دائمی است و تا پایان عمر گاهی سلامت خود را به خوبی حفظ میکند تا بیمار بتواند از آن استفاده نماید. از ایمپلنت فوری دیجیتال نیز باید مانند دندان های طبیعی خود مراقبت کنید تا دچار آسیب نشوید.

درست است که این نوع کاشت دندان تقریبا در مقابل بیماری دهان و دندان و عفونت آسیهب ناپذیر است اما اگر باید از آن به خوبی مراقبت کنید و بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت کنید.

ایمپلنت فوری دیجیتال با استفاده از  تصویر سازی سه بعدی شرایط استخوان فک و موقعیت قرار گرفتن رشته های عصبی را مورد بررسی قرار می دهد  تا پزشک بتواند با اطلاعات دقیقی که دارد بهترین و موفق ترین عمل کاشت ایمپلنت را برای شما انجام دهد.  زمانی که پزشک تائید می کند شما بهترین گزینه برای انجام ایمپلنت دندان به روش دیجیتال هستید در واقع تضمین می کند با کمترین شکاف ممکن و با کمترین درصد خطا کاشت ایمپلنت دندان شما انجام شود. به همین دلیل طبیعی است که درد شما نیز کاهش پیدا  کند و تورم و خونریزی کمتری نسبت به ایمپلنت سنتی داشته باشید.

زمانی که انتخاب می کنید ایمپلنت فوری دیجیتالی انجام دهید دستیار دیجیتالی پزشک اطلاعات  دقیقی را در اختیار پزشک قرار می دهد تا با استفاده از آن پزشک اطمینان داشته باشد که این نوع جراحی کمترین آسیب را به اعصاب اطراف یا دندان های مجاور وارد می کند. راهنمای دیجیتال به پزشک شما کمک می کند یک سوراخ بسیار دقیق با شکاف بسیار کوچک ایجاد کند و ایمپلنت را درون آن قرار دهد. البته ایمپلنت فوری دیجیتالی زمانی استفاده می شود که اغلب دندان آسیب دیده بیمار تازه کشیده شده باشد و جای خالی ریشه دندان همچنان خالی است و نیازی تقریبا به سوراخ کردن  استخوان فک نیست.

ایمپلنت فوری دیجیتال

آیا ایمپلنت فوری دیجیتال درد دارد؟

برای آن که بتوان جراحی ایمپلنت سنتی انجام داد باید برای رسیدن به استخوان فک به صورت عمودی لثه بریده شود  تا بتوان محل دقیق کاشت ایمپلنت دندان را مشخص نمود. یکی از رایج ترین دلیل هایی که اغلب بیمالران علاقه دارند از این روش استفاده کنند همین دقت نظر در ایمپلنت فوری دیجیتال است. به همین علت با استفاده از سی تی اسکن و عکس های سه بعدی می توان شرایط استخوانی و عصب ها را بررسی کرده و شکاف را به حداقل رساند که این مورد در ایمپلنت سنتی امکان پذیر نیست.

در ایمپلنت سنتی باید یک شکاف بزرگ در طول لثه ایجاد شود تا بتوان به استخوان فک رسید. به همین علت  میزان درد در ایمپلنت سنتی شاید چندین برابر بیشتر از درد در ایمپلنت دیجیتالی است. سوراخ یا شکافی که در ایمپلنت فوری دیجیتال وجود دارد آنقدر کوچک و ظریف است که اغلب نیازی به بخیه زدن نخواهید داشت و به صورت طبیعی جمع می شود.

با استفاده از کاشت ایمپلنت فوری دیجیتال زمان ریکاوری بیمار بسیار کوتاه می شود و همچنین امکان ایجاد تورم و خون ریزی بسیار در ناحیه ایمپلنت شده کاهش میابد. هر چه خونریزی و تورم زودتر از بین رفته و کاهش یابد در نتیجه میزان ابتلا و گسترش عفونت کاهش خواهد یافت . مدت زمان ایمپلنت فوری دیجیتال برای 1 یا 2 ایمپلنت دندان حدودا 20 دقیقه زمان نیاز دارد.

مزیت های ایمپلنت دیجیتال چیست؟

  • کمک به حفظ بهداشت دهان و دندان ها
  • کاهش خطا در جراحی کاشت ایمپلنت دندان و بالاتر رفتن درصد موفقیت
  • بالابردن اعتماد به نفس افراد و شباهت بسیار زیاد با دندان طبیعی فرد
  • ماندگاری بسیار بالا و نتیجه طولانی مدت
  • توانایی کاشت چند پایه ایمپلنت تنها در یک جلسه مراجعه و در نهایت دوره کاشت کوتاه تر
  • نیاز نداشتن به هر گونه چسب و مواد اضافی که حسن کاشت دندان مورد نیاز است.
  • کمک به جلوگیری از بروز تحلیل لثه و حفظ سلامت استخوان فک و لثه ها در برابر
  • تحلیل و آسیب

نحوه کاشت ایمپلنت فوری دیجیتال

نحوه کاشت ایمپلنت فوری دیجیتال دقیقا مانند ایمپلنت سنتی است و همان مراحل باید اجرا شود  و در طی دو جلسه که هر کدام حدودا 1 ساعت به طول می انجامد انجام می شود. مراحل کاشت عبارتند از:

ابتدا باید عکس ها و سی تی اسکن های مورد نظر را تهیه کنید سپس پزشک با بررسی آن نتایج مورد نظر را تشخیص می دهد. دقت داشته باشید که ایمپلنت دیجیتال فوری بدون هیچگونه ماده بیهوشی و کاملا با ماده بی حسی انجام می شود.

اگر همان لحظه دندان شما کشیده شود که از همان مکان ریشه برای کاشت ایمپلنت استفاده می شود در غیر این صورت یک شکاف بسیار کوچک در بافت لثه ایجاد می شود تا استخوان درفک مشخص شود  و ایمپلنت درون آن قرار داده و محکم  شود.  

ایمپلنت فوری دیجیتال

 اگر نیاز به بخیه باشد باید یک stop-cap برای پوشش دادن ایمپلنت روی آن بگذارند سپس اقدام به بخیه زدن آن نمایند. بخیه زده شده بعد از مدت 10 الی 14 روز باید کشیده شود و پزشک محل کاشت ایمپلنت را بررسی و ارزیابی کند.  بعد از گذشت تقریبا 10 الی 12 هفته می توان جلسه دوم و فرایندهایی کاشت را پیاده سازی کرد. مدت زمانی که برای بهبودی و تسریع فرآیند ایمپلنت دیجیتال نیاز است معمولا کمتر از ایمپلنت سنتی است.

در جلسه دوم stop-cap موقت را برداشته و با استفاده از اباتمنت تاج دندان به ایمپلنت متصل می شود. تاج دندانی دیجیتال نیز با استفاده از جای گاز زدن بیمار ساخته می شود و بر روی ایمپلنت سوار می شود. و در نهایت از یک پیچ کوچک برای محکم تر کردن پروتز دندان استفاده می شود. تاج دندان باعث می شود ظاهر دندان کاملا شبیه به یک دندان طبیعی باشد و ایمپلنت مانند یک ریشه محکم برای تاج دندان نقش  ایفا  می کند.

برچسب ها: سلامت دندان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان