تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

سقوط وحشتناک بیت کوین ادامه دارد؟

بیت کوین و به طور کلی بازار رمزارزها حال چندان مساعدی ندارند. علت این موضوع را می‌توان در عوامل مختلفی جستجو کرد اما مهمترین علت ریزش این روزهای بیت کوین تورم جهانی و افزایش نرخ بهره در بزرگترین اقتصاد دنیا یعنی ایالت متحده است.

قیمت روز ارزهای دیجیتال

رویداد۲۴ چاپ پول در این کشور هشداری از افزایش تورم در آینده می‌داد اما سیاست‌گذاران که انتظار گذرا بودن آن را داشتند اقدامی در جهت جلوگیری از آن نکردند و در نهایت با گذر زمان و جدی شدن قضیه تورم، به طوری که در ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، سیاست‌های انقباضی قوی‌تر شدن و در پی آن بورس نیویورک و کریپتوکارنسی با ریزش مواجه شدند. قسمت سخت‌تر ماجرا جایی بود که جنگ اوکراین و روسیه نیز شکل گرفت و این موضوع تورم جهانی را شدت بخشید.

در روز چهارشنبه فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۰.۵ درصد افزایش داد، در پی این اتفاق شاخص بازار سهام از جمله S&P500 و نزدک با افت مواجه شدند. به دلیل هم بستگی بالای این بازار کریپتوکارنسی با نزدک، بیت کوین نیز دچار ریزش شد و از ۳۹ هزار دلار تا ۳۵ هزار دار کاهش یافت.

    داده‌های وب‌سایت تحلیلی کوین‌گلس نشان می‌دهد افت قیمت بیت کوین به ناحیه ۳۶,۰۰۰ دلار سبب شده حدود ۴۲۰ میلیون دلار قرارداد آتی ارزهای دیجیتال لیکویید شود. بر طبق این گزارش، تقریباً ۶۵ درصد از قراردادهای لیکویید شده در موقعیت لانگ (خرید) بوده‌اند. بیت کوین با ۲۰۰ میلیون دلار در صدر فهرست اموال لیکویید شده قرار دارد. اتریوم و ایپ کوین در جایگاه‌های بعدی هستند.


    بیشتر بخوانید: خطر فریز شدن رمزارز، ایرانیان را تهدید می‌کند

    تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

    از لحاظ تکنیکالی بیت کوین حمایت سطح ۳۸ و ۳۶ هزار دلار را از دست داده است و مهمترین حمایت پیش روی این رمزارز در محدوده ۳۴ هزار دلار قرار دارد.

    همچنین در ریزش اخیر بیت کوین حمایت کف کانال صعودی کوتاه مدت خود را از دست داد و مجدد در امتداد روند نزولی بلند مدت ادامه مسیر داد.

    از طرف دیگر در تایم فریم ۴ ساعته بیت کوین در یک کانال نزولی قرار دارد که اکنون به حمایت کف آن نزدیک است و ممکن است در اینجا با اندکی حمایت تا حوالی ۳۶ هزار دلار رشد کند، اما نشانه‌های برگشت قوی روند در حال حاضر وجود ندارد.

    همچنین همانطور که در تحلیل‌های قبلی گفتیم با توجه به شرایط تکنیکالی و نظریه امواج الیوت و نسبت‌های فیبوناچی، احتمال ریزش قیمت بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار همچنان وجود دارد.

    از لحاظ سنتیمنت حاکم بر بازار نیز می‌توان گفت که با توجه به شاخص ترس و طمع بازار همچنان در منطقه ترس شدید قرار دارد. در این شرایط افراد اغلب تو جایگاه فروشنده ظاهر خواهند شد و فشار فروش تقریبا زیاد است.

    منبع: بورسان
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان