تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

سفر غیرمنتظره جاستین ترودو و جیل بایدن به اوکراین

نخست وزیر کانادا روز یکشنبه با سفر به اوکراین، ضمن دیدار از شهر ارپین در حومه کی‌یف، سفارت این کشور را نیز بازگشایی کرد.

سفر بایدن به اوکراینرویداد۲۴ «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا روز یکشنبه به اوکراین سفر کرد. وی در این سفر از شهر ارپین در حومه کی‌یف نیز دیدار کرد.

ترودو همچنین در کی‌یف، سفارت کانادا در این شهر را نیز بازگشایی کرد و پرچم این کشور را بر فراز سفارت بالا برد.

کاخ سفید روز یکشنبه خبر داد که «جیل بایدن» همسر رئیس جمهور آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده، به اوکراین سفر کرد.

از سوی دیگر، در ادامه دید و بازدیدهای مقام‌های کشورهای غربی از کی‌یف، این بار «بربل باس» رئیس پارلمان آلمان برای حمایت‌ این کشور از اوکراین به کی‌یف رفت.

منابع رسانه‌ای غربی از قبیل رویترز گزارش دادند، خانم «بربل باس» سیاستمدار ۵۴ ساله آلمانی و رئیس پارلمان این کشور (بوندستاگ) با قطار وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با مقام‌های ارشد این کشور دیدار کرد.


بیشتر بخوانید: وزارت خارجه روسیه: روند مذاکرات با اوکراین راکد است


بنا بر این گزارش‌ها، رئیس پارلمان آلمان بعد از حضور در کی‌یف ابتدا با «دنس شمیال» نخست‌وزیر اوکراین دیدار دوجانبه ترتیب داد و همچنین از بنای یادبود قربانیان جنگ جهانی دوم در این شهر دیدن کرد.

اولین سفر مقام ارشد کشورهای غربی به پایتخت اوکراین را بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس انجام داد و بعد از او مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا، وزرای خارجه و دفاع آمریکا و برخی دیگر از مسئولان ارشد غربی از کی‌یف دیدن کرده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جو بایدن ، اوکراین
نظرات شما
پیشخوان