تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

لاوروف: تحریم‌های غرب تاثیری در اراده مردم روسیه ندارد

وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) در مراسم یادبود کهنه‌سربازان وزارت خارجه گفت که هیچ تحریمی از جانب غرب نمی‌تواند اراده مردم روسیه را در هم بشکند و این نژاد پرستی و تبعیض علیه مردم روسیه "بی‌منطق" است.

تحریم های جهانی علیه روسیهرویداد۲۴ به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این مراسم عنوان داشت: «هیچ تنبیهی، هیچ تحریمی نمی‌تواند اراده مردم ما، اراده رهبری روسیه که در دفاع از حقایق تاریخی و منافع مشروع کشورش مصمم است و از ایجاد تهدیدهای مستقیم علیه امنیت، فرهنگ و تاریخ مرزهای ما جلوگیری می‌کند را در هم بشکند. این همان چیزیست که سال‌ها در جریان بوده است.»

به گفته وی، آینده جهان اکنون تعریف و مشخص می‌شود که آیا یک نظام جهانی چند قطبی وجود خواهد داشت که توسط آمریکا تماما کنترل و براساس خواسته‌های واشنگتن و کشورهای غربی اداره شود و یا جهانی عادلانه و دموکراتیک وجود خواهد داشت.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: روسیه به همراه اکثر کشورهای جهان خواستار جهانی براساس "نظم عادلانه و منصفانه" است. ما به دنبال این نیستیم که مثل آمریکا قوانینی را ابداع و سپس آن‌ها را به دیگران اعمال کنیم. ما می‌خواهیم تمامی قوانین براساس منشور سازمان ملل متحد باشد.

لاوروف گفت: هم زمان با اینکه یک جنگ پروپاگاندایی علیه روسیه و مردمانش در جریان است، نژاد پرستی و تبعیض کشورهای غربی علیه مردم روسیه "بی‌منطق" است.


بیشتر بخوانید: وزارت خارجه روسیه: روند مذاکرات با اوکراین راکد است


وی در ادامه این مراسم عنوان داشت: «شما می‌توانید مشاهده کنید که چه نوع جنگ پروپاگاندایی علیه فدراسیون روسیه در حال برنامه‌ریزی و اجرا است. این نوعی تبعیض و نژاد پرستی است که اکنون به "غیرمنطقی" ترین نقطه خود رسیده است. غرب در تلاش است تا روسیه را به عنوان کشوری که مسئولیت اصلی جنگ جهانی دوم را برعهده دارد، معرفی کند. البته ما باید همیشه درس‌های تاریخ را به یاد داشته باشیم؛ به خصوص اکنون که غرب در تلاش است تا این صفحات باشکوه تاریخ ما را پاره کند و کارهایی که انجام شده را خط بکشد. ما می‌توانیم مشابه آن را در کشورهای حوزه بالتیک مشاهده کنیم، می‌توانیم آن را در اوکراین ببینیم؛ جایی که نئو-نازیسم و مظاهر جدید یهودستیزی در رژیم فعلی کی‌یف با همدستی غرب شکوفا می‌شود.»

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سرگئی لاوروف ، روسیه
نظرات شما
پیشخوان