تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

جزئیات تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات در ۹ استان کشور

گرد و غبار در سطح کشور موجب شده است تا کارگروه‌های اضطرار آلودگی هوا در استان‌ها جلسه فوری برگزار کنند و رد خصوص تعطیلی مدارس و ادارات تصمیم‌گیری کنند.

آلودگی هوای تهران

رویداد۲۴ توده گردوغبار که از یکشنبه وارد کشور شده است، در بخش‌هایی از کشور وضعیت بحرانی ایجاد کرده است. این پدیده تا فردا در کشور ماندگار خواهد بود.

گرد و غبار در سطح کشور موجب شده است تا کارگروه‌های اضطرار آلودگی هوا در استان‌ها جلسه فوری برگزار کنند. حاصل این جلسات به شرح ذیل است:

تمام مدارس و دانشگاه‌های استان خوزستان تعطیل است و ادارات نیز با دو ساعت تاخیر آغاز به کار خواهند کرد.

این تصمیم شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، بخش‌های دارای نوبت کاری وعملیاتی، خدمات شهری شهرداری ها، اورژانس ۱۱۵، بیمارستان‌ها و آتش نشانی‌ها نمی‌شود.
همچنین درصورت افزایش غلظت میزان ذرات گرد و غبار، نحوه روند کاری ادارات قبل از ساعت ۸ صبح اعلام خواهد شد.

مهدهای کودک، مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی سراسر استان همدان در نوبت صبح تعطیل شدند.

تمام  ادارات استان لرستان به جز مراکز درمانی و خدمات رسان و نیروهای نظامی و انتظامی تعطیل اعلام شد. همچنین تمام فعالیت‌های آموزشی در مدارس و مراکز آموزش عالی استان در همه مقاطع تحصیلی به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: آلودگی هوا جان ۴۴۰۰ نفر را در سال می‌گیرد


تمامی مدارس و مراکز آموزشی صبح و بعدازظهر ایلام تعطیل شدند. همچنین فعالیت ادارات و بانک‌ها به جز دستگاه‌های خدمات رسان در سطح استان با ۲ ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

تمامی مدارس شهرستان‌های مریوان، بانه، سقز، سنندج، سروآباد و کامیاران در استان کردستان در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل اعلام شد.

مهدهای کودک، پیش دبستانی و دبستان‌ها فقط نوبت صبح در استان البرز به جز طالقان تعطیل است.

همچنین گردوخاک در آذربایجان غربی مدارس ارومیه را نیز در دو نوبت صبح و عصر به تعطیلی کشاند.

معاون عمرانی استانداری تهران نیز گفت: کلیه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران در روز سه شنبه به دلیل وضعیت ناسالم هوا تعطیل است.

تمامی مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی، مدارس و دانشگاه‌های استان کرمانشاه نیز در نوبت صبح تعطیل اعلام می‌شود. همچنین ادارات شهرستان‌های قصرشیرین، گیلان‌غرب، دالاهو، اسلام‌آبادغرب، ثلاث‌باباجانی و سرپل‌ذهاب هم تعطیل است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلودگی هوا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان