تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

هشدار؛ نفوذ توده جدید گرد و غبار به ایران

طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور، با انتقال توده گرد و خاک تشکیل‌شده روی کشور عراق، آسمان مناطقی از ایران از روز جمعه غبارآلود خواهد بود.

آلودگی هوای تهران

رویداد۲۴ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های تصاویر ماهواره‌ای، گردوخاک منتقل شده از کشور عراق امروز (۲۸ اردیبهشت) نیمه غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور در بوشهر و خلیج فارس همچنین استان‌های البرز و تهران را فراگرفته است که در این مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهیم بود. در روز جمعه (۳۰ اردیبهشت) دوباره با شکل‌گیری گردوخاک روی عراق، شرایط برای انتقال آن به مناطق غرب و جنوب غرب کشور مهیا می‌شود.

امروز (۲۸ اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

پنج‌شنبه (۲۹ اردیبهشت) در استان‌های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و به‌صورت پراکنده در شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

جمعه (۳۰ اردیبهشت) در غرب سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش پراکنده و شنبه (۳۱اردیبهشت) در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه (اول خرداد) در اغلب مناطق کشور به‌ویژه جنوب غرب و جنوب وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در بعضی ساعات با گرد و خاک همراه خواهد بود. نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز نیز تا روز جمعه (۳۰ اردیبهشت) مواج خواهند بود.

همچنین بنابر اعلام این مرکز، آسمان تهران فردا (۲۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری گاهی غبارآلود همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی ‌روز جمعه (۳۰ اردیبهشت) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ و ۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلودگی هوا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان