تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

موج جدید رشد بازار سهام در راه است؟

با نیم‌نگاهی به احتمال قوت گرفتن برجام، نرخ ارز ثابت‌تر خواهد شد و همین شرایط باعث رشد بازار با شیب کمتری خواهد بود، اما روز‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران بورسی در راه است. با تورمی که در پیش‌رو است، حتما بازار رشد بزرگی را تجربه خواهد داشت.

سرمایه گذاری در بورس

رویداد۲۴ پیش‌بینی وضعیت بازار سهام پس از تغییرات اقتصادی اخیر و حذف ارز ترجیحی دغدغه بسیاری از سهامداران است. نازنین خالقی کارشناس بازار سرمایه این دغدغه را بررسی کرده و به سوالاتی درباره وضعیت بازار سهام پاسخ داده است. او می‌گوید: این روز‌ها بازار شاهد اتفاق خوبی است به طوری که بورس در بازه بلندمدت روندی صعودی دارد. قیمت ارز، کامودیتی‌ها، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و البته برجام عوامل موثر بر روند بازار سرمایه هستند. با حذف ارز ترجیحی فنر فشرده شده قیمت گذاری رها شده و قیمت‌ها در مسیر اصلاح قرار گرفته است.

این تحلیلگر بورس گفته صنایع کوچک مانند صنعت غذایی، زراعتی وغیره با واسطه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با اصلاح قیمت به شرایط خوبی در بازار رسیده‌اند و ادامه این مسیر برای این شرکت‌ها سخت نیست. بازگشت رونق به بازار هرچند کوتاه و مقطعی می‌تواند شرایط بورس را به سمت افزایش ارزش سهام‌ها تغییر دهد و همین وضعیت برای صنایع کوچک ایده‌آل است.

به گفته خالقی؛ این روز‌ها سرمایه‌گذاران در بازار رکورد‌هایی در حجم معاملات و رونق را تجربه می‌کنند. اما با توجه به سیاست‌های انبساطی اقتصاد و چاپ پول و در نهایت افزایش نقدینگی در کشورباید تورم ایجاد شده از این وضعیت به نوعی جبران شود.

خالقی به اقتصاد۲۴ گفته این افزایش نقدینگی در جامعه باید در مقابل ریسک کاهش ارزش پول، حفظ شود پس بهترین مسیر به غیر از مالیات سپرده‌های حقوقی که بخشی از آن به گواهی سپرده و بخشی وارد بازار می‌شود، ورود بخش بزرگی از نقدینگی به بازار سرمایه است که به واسطه سرمایه گذاری در همین بازاربین سرمایه گذاران می‌چرخد.

خالقی ادامه داد: باتوجه به رسیدن شاخص به مقاومت خود شاهد اصلاح شاخص خواهیم بود. البته با وجود نقدینگی که به سمت بازار سرازیر شده انتظار می‌رود پس از اصلاح، شاخص به سقف‌های بالاتر حرکت کند.


بیشتر بخوانید: محرک‌های رشد بورس چیست؟


این تحلیلگر بورس در خصوص وضعیت بورس گفت: با احتمال بازاری متعادل و مثبت برای روز‌های آتی، خیز بازار برای رشد به راحتی قابل پیش‌بینی است چرا که شرکت‌های پالایشگاهی به نرخ‌های تاریخی عجیب رسیده‌اند و از سوی دیگر با توجه به نزدیک شدن به برگزرای مجامع این شرکت‌ها، انتشار چنین گزارش‌هایی، رونق قابل توجهی در بازار ایجاد می‌کند. با انتشار گزارش‌های سالیانه شرکت‌ها می‌توان انتظار بهبود روند معاملات بازار سرمایه را داشت. با ادامه همین وضعیت صنایع کوچک از رونق بی‌نصیب نمی‌مانند و نقدینگی در بازار به طور صحیح با افزایش سرمایه‌گذاری چرخش خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تک‌سهم‌ها در هر صنعتی برای سرمایه‌گذاران جذاب شوند، گفت: با نیم‌نگاهی به احتمال قوت گرفتن برجام، نرخ ارز ثابت‌تر خواهد شد و همین شرایط باعث رشد بازار با شیب کمتری خواهد بود، اما روز‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران بورسی در راه است. با تورمی که در پیش‌رو است، حتما بازار رشد بزرگی را تجربه خواهد داشت. تورم در تمام بخش‌های اقتصاد قابل مشاهده است و انتظار تورمی می‌تواند موتور محرک برای بازار سرمایه باشد.

وی تأکید داشت: بازار سرمایه به طور کلی مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود این وضعیت در بازه زمانی پیش رو همچنان ادامه داشته باشد وبا توجه به روند مثبتی که در اکثر نماد‌ها در هفته گذشته دیده شد، انتظار می‌رود که بازار همچنان در روند صعودی باقی بماند.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان