تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۱

بازدهی هفتگی بورس تهران؛ نزول پس از ۵ هفته

اکوایران: در هفته اخیر شاخص کل بورس روند نزولی داشت و نتوانست صعود هفته‌های گذشته را ادامه بدهد.

بازدهی هفتگی بورس تهران؛ نزول پس از ۵ هفته
رویداد۲۴ به گزارش اکوایران، روند صعودی شاخص کل بورس در هفته اول خرداد ماه متوقف شد. در اولین روز کاری هفته شاخص نزول ۱۵ هزار واحدی را پشت سر گذاشت، اما روز یکشنبه ۲ هزار و ۴۵۶ واحد رشد کرد. روز دوشنبه شاخص ۲۵ هزار و ۱۰ واحد سقوط کرد. روز سه‌شنبه نیز شاخص افت هزار و ۵۲۷ واحدی داشت. در آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس تهران ۸ هزار و ۷۸۸ واحد افزایش یافت.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد پائین‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۱.۹ درصد شد.

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۵ هزار و ۸۲۹ واحد پائین‌تر ایستاد و بازدهی منفی ۱.۳ درصدی را ثبت کرد.

بازدهی هفتگی بورس تهران؛ نزول پس از ۵ هفته

افت معاملات سهام

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات کل هفته ۴۰ هزار و ۵۴۲ تومان بود که نسبت به رقم ۴۲ هزار و ۶۵۱ میلیاردی هفته پیشین، تنزل ۵ درصدی داشته است.

در هفته اخیر ارزش معاملات خرد نیز افت کرد. در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۵ هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۷ هزار و ۴۸۶ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۸۲ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته پیشین ۴۲ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۳۴ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۲۸۲ میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد که ۸ میلیون تومان بود.

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۵۵۴ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۱۳ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۲.۵ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۷۳۴ میلیارد تومان بود و در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز شنبه برمی‌گردد که ۴۰۷ میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در هفته اخیر شاهد خروج پول حقیقی بودیم و در روز‌های شنبه تا سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود. تا روز سه‌شنبه رکورد ۶ روز خروج پیاپی ثبت شد.

در مجموع کل هفته ۲ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۴۴۷ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته افزایش ۳ برابری داشته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات شما
پیشخوان