تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی جدید از قیمت ارز

تجارت‌نیوز نوشت: سیاست‌های دولت مبنی بر کنترل قیمت دلار با وجود میزان تورم موجود موجب شده فنر قیمتی دلار درحال باز شدن باشد. دلار صرافی ملی نیز در مدت اخیر رشدی کند را در پیش داشته است. با این شرایط چه چشم‌اندازی برای قیمت دلار وجود دارد؟

پیش‌بینی جدید از قیمت ارز

رویداد۲۴ قیمت دلار صرافی ملی در لحظه تنظیم این گزارش ۲۵ هزار و ۸۹۳ تومان ثبت شده است. این ارز در مدت اخیر روند افزایشی کندی را تجربه کرد.

جواد فلاحیان، کارشناس بازار‌های مالی بیان کرد: بازار دلار با توجه به وضعیت تورم در کالا‌های اساسی رشدی هفت تا هشت درصدی را تجربه کرد. الان در شرایط ثابت‌تری قرار دارد و کف این ارز درحال مشخص شدن است.

او ادامه داد: با توجه به تورم به‌وجودآمده به‌نظر می‌آید دولت سیاست‌های دولت قبل را پیاده و با کنترل قیمت فنر قیمتی این ارز را فشرده‌تر می‌کند.

فلاحیان گفت: قبل‌تر از این بازار در انتظار اخبار مثبتی از برجام بود تا قیمت دلار اصلاح شود. با توجه به اینکه روند مذاکرات به بن‌بست خورده است به‌نظر می‌رسد سیاست اول دولت کنترل قیمت ارز و فشرده کردن فنر دلار است. متاسفانه اگر این فنر رها شود ممکن است جهش قیمتی سنگینی به وجود آید.

روند صعودی دلار تا پایان سال

برزو حق‌شناس، دیگر کارشناس بازار‌های مالی درمورد قیمت دلار گفت: من فکر می‌کنم قیمت دلار تا پایان سال صعودی است و سقف‌های جدیدی را ممکن است ببیند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان