تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح کرد:

ابلاغ دستورالعمل پوشاک بانوان/ مانتو‌هایی که قد آن‌ها تا بالای زانو باشد ممنوع است!

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از ابلاغ دستورالعمل پوشاک بانوان از طراحی گرفته تا تولید، توزیع و ویترین چینی خبر داد و افزود: اکنون یک قانون مشخص و واحد وجود دارد که طبق آن مانتو‌هایی که قد آن‌ها تا بالای زانو باشد ممنوع است و جلوی مانتو‌ها باید روی هم بیاید و دکمه داشته باشد.

ابلاغ دستورالعمل پوشاک بانوان/ مانتو‌هایی که قد آن‌ها تا بالای زانو باشد ممنوع است!
رویداد۲۴ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ۷۵ درصد مردم ایران به حجاب اعتقاد دارند و پذیرای شاخص‌های عفاف و حجاب و پوشش ایرانی و اسلامی هستند.

سید مجید امامی عصر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در ساری افزود : متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در تولید و دسترسی به پوشاک ارزان مبتنی بر شاخص های حجاب و عفاف وجود دارد ، سوء استفاده هایی از طریق واردات پوشاک صورت می گیرد که سبب شد تا مقوله عفاف وحجاب به صورت افراط و تفریط در پوشش به انحراف کشیده شود.

به نوشته ایرنا، وی گفت : اولویت نخست کشور در بحث لباس مشاغل و لباس اجتماعی بانوان بویژه طراحی مانتو و تهیه چادر درجه یک است که برای هر دو نوع لباس پوشش زنان برنامه حمایتی جدی شروع شده است.

امامی با توضیح این نکته که کشور در تولید چادر مشکی دچار مشکل است و تولید داخلی در این بخش درجه دوم محسوب می شود ، تاکید کرد : باید تولید درجه یک چادر مشکی نیز در کشور ارزان شود و همسو با این رویکرد با همکاری دولت و دستورالعمل قانونی مجلس ، واردات پارچه چادری از کالای درجه چهار به درجه یک تغییر کرد که به معنای صفر شدن تعرفه واردات آن می باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد : امروز آسیب های اجتماعی کشور در حوزه عفاف و حجاب بسیار جدی شده است و به همین دلیل دولت در نخستین گام در حل این مشکلات پوشش اسلامی و ایرانی کارکنانش را در دستور کار قرار داده است تا الگو سازی کند.

وی با بیان این که لباس زیبا ، سالم و ارزان باید در دسترس عموم مردم قرار بگیرد ، اظهار داشت : ایجاد سکوهای فروش موقت و دائمی لباس های ارزان و زیبا که در دسترس آحاد مردم قرار بگیرد در دستور قرار دارد و تفاهم نامه هایی هم با اتحادیه های پوشاک استان های کشور با هماهنگی وزارت صمت منعقد شده است

امامی گفت : متاسفانه جو سازی ها و قاچاق پوشاک سبب شده تا حتی پوشاکی که تولید داخل است با ترفند و برچسب برند خارجی عرضه شود و این وضعیت پوشش و تهیه لباس در کشور را به صورت خطرناک و فاجعه باری به انحطاط کشانده است.

وی چرخه اقتصادی بازار لباس کشور را چند صد هزار میلیاردی تومانی توصیف کرد و افزود که همین چرخه سنگین اقتصادی به صورت سیستماتیک بازار پوشاک را رانتی و آثار سوء فرهنگی پوشش های غیر متعارف را تحمیل و جامعه را بشدت دچار چالش کرده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور یکی از ضعف های صنعت پوشاک داخلی را نبود نظام سایزبندی با هدف استانداردسازی در کشور دانست و گفت : با تدوین و اجرای نظام سایز بندی که هم اکنون در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد توجه قرار دارد ، تحولی در عرصه پوشش اسلامی به وجود می آید.

وی از ابلاغ دستورالعمل پوشاک بانوان از طراحی گرفته تا تولید، توزیع و ویترین چینی خبر داد و افزود : اکنون یک قانون مشخص و واحد وجود دارد که طبق آن مانتوهایی که قد آنها تا بالای زانو باشد ممنوع است و جلوی مانتوها باید روی هم بیاید و دکمه داشته باشد.

امامی با اعلام این که برنامه شورای فرهنگ عمومی ساماندهی جامع عرصه های تغییرات فرهنگی است ، گفت : پهنه هایی چون لباس، حجاب، اسباب بازی، زبان و هویت در این ساماندهی مدنظر است.

وی اثرگذاری در حل مشکلات بد پوششی و بی حجابی را به مراتب بیشتر از برخورد دانست و گفت: دولت مردمی سیزدهم نیز به این رویکرد شورای فرهنگ عمومی کشور قایل است ، البته برخورد انتظامی با فوق ناهنجاری اجتماعی به خصوص در مقوله عفاف و حجاب که برهنگی را ترویج می کنند، ضروری تین و انجام نیز می شود.

امامی تذکر مردم به مردم و جامعه به جامعه را راهبرد مهم و اساسی برای رسیدن به اهداف فرهنگ عفاف و حجاب ایرانی و اسلامی دانست و گفت : تعیین رنگ سبز به عنوان رنگ سال جاری نیز از برنامه های شورای فرهنگ عمومی است که با استقبال مواجه شده است.

وی به اهمیت برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری ، عفاف و حجاب و مد و لباس در کشور اشاره کرد و افزود : جشنواره های فرهنگی می توانند الگویی از پوشش ایرانی اسلامی را ترویج کنند.

امامی به اهمیت جریان سازی یک رویداد فرهنگی و هنری با یک کالای مهم به خصوص مد و لباس اشاره کرد و گفت : این که بازیگران ممتاز و برجسته ایرانی برای عبور از فرش قرمز جشنواره کن باید از مزون های خاص پاریس لباس خرید کنند، یکی از راهبردهای جریان سازی پوشش است و می توانیم این پرسش را مطرح کنیم چرا این بازیگران لباس های خود را از مزون های ایرانی تهیه نمی کنند؟

وی گفت: ۱۰ سال است جشنواره برگزار می‌کنیم اما هیچ تغییری در وضعیت لباس کشور ایجاد نشد. متاسفانه طراحان داخلی تقویت نشدند و به تولید کننده ها متصل نشدند؛ معدودی از تولید کننده های ما طراح دارند اما بیشتر از فضای مجازی طرح می گیرند.

دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور در سفر به مازندران صبح امروز علاوه بر شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ، نشستی را با کارگزاران و فعالان مد و لباس استان برگزار کرد و سپس در برنامه پرسش و پاسخ خبرنگاران در ساری شرکت کرد.

طبق برنامه امامی فردا جمعه به عنوان سخنران پیش از خطبه در ساری ، پیرامون ضرورت تبیین سبک زندگی ایرانی و اسلامی مبتنی بر حجاب و عفاف و زیست عفیفانه در مصلی مرکز استان سخنرانی خواهند کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بانوان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
France
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
0
1
طبق بررسی‌های انجام شده ۷۵ درصد مردم ایران به حجاب اعتقاد دارند.بررسی های که از خاله خان باجی هایش انجام داده رو میگه.از خان انیسه خزعلی و چرخنده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
0
0
تازه واردی مثل اینکه اخوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
0
1
انصافا بابت این یکی خوشحالم، چون چندساله فقط برای یه عده خاص مانتو تولید میشه
رحمانی
|
Armenia
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
1
1
مبنای آماری که ایشان ادعا می‌کند چیست و از کدام جامعه آماری پرسش شده که 75 درصد موافق حجاب اجباری زنان هستند؟!
بله ممکن است این آمار از یک پایگاه خواهران بسیجی یا حوزه علمیه!! بانوان یا جامعه کارگری کارمندی استخراج شده باشد که در آنصورت به درد در کوزه میخورد.
امروز حتا مومنین ابله عقب مانده ذهنی هم نسبت به حجاب اجباری دافعه پیدا کرده و نظر نمی دهند.
هر جا یک آمر به معروف!! به زنی برای حجابش تذکر می‌دهد مردم به او حمله گرده و کتکش می‌زنند حتا در شهر قم که مهد علوم شیعه! است.
من معتقدم افرادی مانند ایشان که در برابر چالش‌های اجتماعی سواد لازم و کافی برای درک ندارند، ناچارند به جاده خاکی دروغ و فریب بزنند.
اگر قانون حجاب اجباری زنان در ایران حتا برای یکساعت لغو شد، همه خواهیم دید که در کل جمعیت صد هزار نفری حتا شش زن جوان محجبه وجود نخواهد داشت..
نظرات شما
پیشخوان