تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱

درب اتاق سرور و ویژگی‌های آن

اتاق سرور استاندارد، باید به گونه‌ای طراحی شود که از ورود افراد متفرقه به اتاق جلوگیری کند. از قفل‌های ایمن استفاده نماید و در عین حال با دوربین‌های مدار بسته تمام رفت و امد‌ها را کنترل کنند. علاوه بر این‌ها پس از اتصال به سیستم برق شهری باید به سیستم برق اضطراری نیست وصل باشد تا در صورت مشکل بر روی برق شهری بتوان از برق غیر شهری استفا ده کنند.

درب اتاق سرور و ویژگی‌های آن

رویداد۲۴ اتاق سرور مرکز اطلاعات و داده‌های یک شرکت است، که برای محافظت از آن، اقدامات امنیتی زیادی باید انجام شود. اتاق سرور استاندارد ، باید به گونه ای طراحی شود که از ورود افراد متفرقه به اتاق جلوگیری کند. از قفلهای ایمن استفاده نماید و در عین حال با دوربینهای مدار بسته تمام رفت و امدها را کنترل کنند. علاوه بر اینها ‌پس از اتصال به سیستم برق شهری باید به سیستم برق اضطراری نیست وصل باشد تا در صورت مشکل بر روی برق شهری بتوان از برق غیر شهری استفا ده کنند. نسخه پشتیبان از اطلاعات و داده ها هم بسیار حائز اهمیت است. همجنین از دیگراقدامات مهم امنیتی برای در امان نگه داشتن سیستم‌ها و اطلاعات موجود در اتاق سرور، تعبیه دربی مناسب برای آن است.

درب اتاق سرور

علت مهم و حیاتی بودن درب اتاق سرور، این است که این درب باید بتواند از ورود افراد متفرقه به اتاق جلوگیری کند. همچنین این درب باید از سیستم‌ها و کامپیوترهای موجود در اتاق سرور، در برابر عواملی مثل رطوبت و آتش نیز محافظت کند. به این جهت این درب طبق استاندارد و ویژگی های خاصی ساخته میشود که در زیر به آن میپردازیم.

ویژگی‌های درب اتاق سرور استاندارد:

  • ضد سرقت بودن جهت جلوگیری از هر گونه دستبرد به اتاق سرور و اطلاعات
  • ضد حریق بودن جهت جلوگیری از نفوذ آتش به داخل اتاق
  • باز شدن درب به سمت بیرون برای جلوگیری از تجمع گاز و آتش در داخل و خروج آسان افراد از اتاق به بیرون
  • استفاده از قفلهای خاص جهت ممانعت از ورود افراد متفرقه

انواع درب اتاق سرور:

درب اتاق سرور بسته به نوع ساختمان و شرکتی که در آن قرار دارد، ممکن است که ساختار متفاوتی داشته باشد. ازنظرساختار این دربها به دو نوع دسته بدی میشوند.

درب اتاق سرور و ویژگی‌های آن

1. درب کشویی اتاق سرور :

درب‌های کشویی اتاق سرور بر روی یک قاب نصب شده‌ و به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا از بالا و پایین، روی یک ریل حرکت کنند. درب‌های کشویی اتاق سرور از ورقه‌های پلی کربنات بر روی یک قاب کانال آلومینیومی ساخته می‌شوند و از هر دو طرف، دارای یک دستگیره هستند. به طور معمول این نوع درب‌ها، در شرکت‌ها و مکان‌هایی به کار می‌روند که شلوغ بوده و از تراکم جمعیت زیادی برخوردارند. در این صورت، این نوع از درب‌ اتاق سرور، در حین باز و بسته شدن حجمی را اشغال نمی‌کند.

2. درب لولایی اتاق سرور :

درب‌های لولایی کمی مقاومت و ماندگاری بیشتری دارند و همچنین، می‌توانند امکانات بیشتری را روی خود حمل کنند. علاوه بر این، برای کنترل جریان هوا و دما بسیار ایده‌آل هستند. درب‌های لولایی برای یک اتاق سرور، علی رغم این‌که حین باز و بسته شدن به فضا نیاز دارند، گزینه‌ای راحت‌تر و امن‌تر محسوب می‌شوند.

خرید درب اتاق سرور

درب ضد حریق اتاق سرور باید مورد تایید سازمان آتش نشانی باشد.به دلیل اهمیت این دربها ، تقاضای بسیار بالایی برای خرید درب ضد حریق اتاق سرور وجود دارد. از این رو تولید کنندگان بسیاری در این زمینه به رقابت میپردازند.دژ درب ، یکی از تولیدکنندکان انواع درب  میباشد که با سابقه ۱۶ ساله در این صنعت، همواره در صدد کسب رضایت مشتریان بوده و بر این باور است که کیفیت یکی از عاملان تحقق این هدف است.

شما میتوانید با تماس با کارشناسان این شرکت، درانتخاب و خرید انواع درب مورد نیاز منازل مسکونی و اداری از آنها یاری بگیرید.

برچسب ها: طراحی داخلی
نظرات شما
پیشخوان