تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

وعده رئیس کل بانک مرکزی درباره نرخ ارز

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: با پوشش کاملی که در بازار‌ها انجام می‌دهیم قطعاً آرامش در بازار ارز ایجاد می‌شود و بزودی اختیارات ویژه‌ای هم برای بانک مرکزی اضافه می‌شود و می‌تواند به تعادل در بازار کمک زیادی کند.

رئیس‌کل بانک مرکزی

رویداد۲۴ فارس نوشت: علی صالح آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پوشش کاملی که در بازار‌ها انجام می‌دهیم قطعاً آرامش در بازار ارز ایجاد می‌شود؛ البته بانک مرکزی از ظرفیت قوانین موجود استفاده می‌کند و به‌زودی اختیارات ویژه‌ای هم برای بانک مرکزی اضافه می‌شود و می‌تواند به تعادل در بازار کمک زیادی کند.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد آن‌هایی که در بخش حواله و اسکناس تقاضای واقعی در بازار دارند پوشش کامل عرضه در بازار‌های نیما و بازار‌های متشکل ارزی را داشته باشیم؛ پوشش کامل عرضه و تقاضا در بازار می‌تواند آرامش را در بازار ایجاد کند.


بیشتر بخوانید: خبر مهم وزیر اقتصاد درباره قیمت کالا‌ها


رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته، حدود ۷.۵ میلیارد دلار نفت، فرآورده، میعانات، گاز و پتروشیمی داشتیم که سال گذشته در همین مدت حدود ۴.۵ میلیارد دلار بوده؛ یعنی بیش از ۶۰ درصد رشد در وصولی‌ها داشتیم.

صالح آبادی گفت: وضعیت منابع ارزی کشور امسال نسبت به سال گذشته در تمام حوزه‌ها به مراتب بهتر شده است.

وی درباره مطالب مطرح شده از سوی برخی از نمایندگان مجلس درباره بکارگیری برخی بازنشستگان در مدیریت بانک‌های دولتی، گفت: وزارت اقتصاد مدیران عامل و هیات مدیره بانک‌های دولتی را برای تایید صلاحیت حرفه‌ای به بانک مرکزی معرفی می‌کند، بنابراین این موضوع جزو اختیارات وزارت امور اقتصادی و دارایی است و آن‌ها اعلام نظر می‌کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
0
0
شما ببینید امسال که دریافتی های دولت نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده ، اوضاع اقتصادی و نرخ تورم اینطور شده!
خدا قوت پهلوان
شیر مادر و نان پدر حلالت باشه قهرمان!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
0
0
دلار۳۲راگدارنده این اقا فقط داردگفتاردرمانی می کند که شایدقیمت بیاید پایین واقعا یک مشت خرراگداشتن مصدرکار ونتیچه ان می شود دلار۳۳هزارتومان وسکه ۱۶ملیون ودراینده نزدیک موچ عطیم تورم درکشور
علی رضا کردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
وام تسهیلات فرزندآوری بنده را در بانک رفاه کارگران شهر گلستان جادن تهران ساوه و کد شعبه 974 به علت نداشتن پایان خدمت سربازی ندادند چرا؟
ازعلی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در خواست رسیدگی دارم
علی رضا کردی
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
0
0
بنده بازنشسته تامین اجتماعی هستم در این مدت 4 ماه و 18 روز در مورد پرداخت نکردن وام 100 میلیون تومان تومانی بدون ضامن توسط مسئولین بانک ها نسیم شهر، گلستان و اسلامشهر جاده تهران ساوه در رسانه ها هزاران بار اعتراض کردم ولی متاسفانه رئیس جمهور، وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، مسئولان و نمایندگان مجلس هیچ کاری، اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نکردند، خفه خون گرفتند و سکوت کرده اند؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان