تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

بهترین فیلم‌های جنگ جهانی دوم

فیلم‌های جنگی ژانر مخصوصی در دنیای سینماست و فیلم‌هایی که درباره جنگ جهانی دوم ساخته شده‌اند، محبوبیت بیشتری دارند. در این گزارش بهترین فیلم‌های جنگ جهانی دوم که در دنیا ساخته شده را با هم مرور می‌کنیم.

بهترین فیلم‌های جنگ جهانی دوم

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: سالانه فیلم های زیادی با مزمون جنگ در سراسر دنیا ساخته می شود که هدف از ساختن این فیلم ها آشنایی با فضای جنگ و ناملایماتی که برای سربازان جنگی در هنگام مبارزه رخ می دهد، است.

خیلی از ما با تاریخ از طریق سینما آشنا شده ایم، جنگ جهانی دوم نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری فیلم با موضوع جنگ جهانی دوم و حمله آلمان نازی به کشور های اروپایی در دنیا ساخته شده است، که در این میان سینمای هالیوود سهم به سزایی از این فیلم ها دارد. هر سال در جشن اسکار حداقل دو یا سه فیلم با موضوع جنگ جهانی ساخته می شود.

علاوه بر تمام این نکات، عموم مردم این سبک از فیلم سازی و به خصوص فیلم هایی با مزمون جنگ جهانی دوم را بسیار تماشا می کنند، گواه این موضوع نمره Imdb بالا برخی از این فیلم ها در لیست منتخب مخاطبین جهانی است.

بهترین فیلم های جنگ جهانی دوم کدامند؟

در ادامه این گزارش قصد داریم تا شمارا با چندین فیلم برتر جنگ جهانی دوم آشنا کنیم.

سه تیغ جهنمی ( Hacksaw Ridge )

فیلم درباره جنگ جهانی دوم

نبرد اوکیناوا در سال 1945 و در آخرین های ماه های جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد، جنگی که از آن به عنوان یکی از پر تلفات ترین جنگ های تاریخ بشر نیز نام برده می شود. در این نبرد سهمگین بیش از 150 هزار نفر جان باختند و علی رغم مقاومت سخت ژاپن، به دلیل آنکه از طرفی آمریکا به ژاپن حمله ای اتمی انجام داده بود و از سوی دیگر شوروی سابق آنان را به اعلان جنگ تهدید کرده بود، که در آخر ژاپن با تلفات حداکثری در برابر آمریکا تسلیم شد.

داستان فیلم سه تیغ جهنمی برگرفته شده از یک واقعه تاریخی است که یک جوان مسیحی معتقد قصد رفتن به جنگ را دارد اما به علت اعتقاد مذهبی خود حاضر به اسلحه دست گرفتن و کشتن یک انسان دیگر نیست. بنابر اعتقادی که این سرباز دارد فرماندهان ارتش آمریکا به او بسیار سخت می گیرند تا دزموند از تصمیم خود صرفه نظر کند اما موفق نمی شود و دزموند به نبرد اوکیناوا می رود و در آنجا پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی در نبرد اولیه با ژاپن می ماند و به تنهایی بالای صد تن از نیروهای ارتش آمریکا و ژاپن را مداوا می کند.

فیلم Hacksaw Ridge، نامزد بهترین فیلم اسکار 2017 شد.

  1. سال ساخت: 2016
  2. زمان فیلم : 2 ساعت 16 دقیقه
  3. نمره Imdb: 6.8/10
  4. کشور سازنده: آمریکا
  5. بازیگران اصلی: اندرو گارفیلد، وینس وان، سم ورثینگتون، لوک بریسی، هوگو ویوینگ، رایان کر

دعوت به جنگ ( Defiance )

فیلم های دانیل گریک

ماجرای این فیلم برگرفته شده از یک داستان واقعی است. در سال 1941 که اروپای شرقی زیر سلطه آلمان های نازی درآمده بود، نازی ها به قتل عام یهودیان می پرداختند و روستاهای یهودی نشین را نیز به آتش میکشیدند و گورهای دست جمعی برای دفن یهودیان ایجاد می کردند.

چهار برادر بیلسکی در حال فرار و مخفی شدن در جنگل‌های عمیق این سرزمین بودند، آنها تلاش می‌کردند تا غذا و سلاح برای زنده ماندن خود پیدا کنند، در ادامه ماجرا این برادران در میان مردم یهود معروف می شوند و مردم منطقه به این برادران برای زنده مانده و فرار از دسته نازی ها پناه می برند، که جمعیتی بالای چند هزار نفر از یهودیان در میان جنگل ها در بازه های زمانی مختلف پنهان شده و یک جامعه جدید را زیر سایه آلمان نازی به وجود می آورند.

منتقدان هم خیلی از این فیلم استقبال نکردند و میانگین امتیازاتی که برای آن ثبت کرده اند، در سطحی متوسط قرار دارد.

  1. سال ساخت: 2008
  2. زمان فیلم : 2 ساعت 17 دقیقه
  3. نمره Imdb: 7.2/10
  4. کشور سازنده: آمریکا
  5. بازیگران اصلی: دنیل کریگ، لیو شریبر و جیمی بل

خشم ( Fury )

فیلم فیوری برد پیت

«fury » جدیدترین ساخته دیوید اَیر یکی از چند فیلم ساخته شده درباره جنگ جهانی دوم در سال های اخیر بوده که گفته می شود براساس یک داستان واقعی از خاطرات سربازان آمریکایی حاضر در جنگ جهانی دوم الهام گرفته شده است.

تمرکز اصلی داستان روی این است که تصاویر هولناک جنگ چگونه می‌تواند ساده‌دل‌ترین و دل‌رحم‌ترین انسان‌ها را به خشن ترین و بی رحم ترین انسان ها تبدیل کند.

داستان این فیلم درباره یک گروه از نظامیان آمریکایی اعزام شده به آلمان در اواخر جنگ جهانی دوم می باشد. فرمانده این گروه افسر اتش آمریکا ( برد پیت ) است، که واحد تانکی به نام « خشم » را فرماندهی می کند. این گروه با توجه به ضعیف شدن آلمان ها در اواخر جنگ، به نظر می رسد که کار چندان سختی پیش روی نداشته باشند اما آنها در ادامه در پشت خطوط اس اس ارتش آلمان نازی گرفتار می شوند.

منتقد از فیلم خشم استقابل کرده و آن را این گونه توصیف کردند: بی‌رحم.، پرهیاهو، تنش‌زا، خشونت‌بار.

  1. سال ساخت: 2014
  2. زمان فیلم : 2 ساعت 14 دقیقه
  3. نمره Imdb: 7.5/10
  4. کشور سازنده: آمریکا
  5. بازیگران اصلی: Brad Pitt، Shia LaBeouf، Logan Lerman، Michael Peña

سقوط ( Downfall )

فیلم سقوط درباره جنگ جهانی دوم

"سقوط" محصول کشور آلمان و ساخته شده توسط الیور هرشبیگل است، که واپسین روزهای حکومت هیتلر، رهبر آلمان نازی را روایت میکند. در آوریل 1945 و در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم ارتش سرخ و متحدانش پیروزمندانه به سمت برلین پیشروی می کنند. پیشوا در پناهگاه زیرزمینی اش آخرین جلسات خود را با فرماندهان نظامی آلمان برگزار میکند و درحالی که از پذیرش سرنوشت سخت خود امتناع می کند، نیروهای خیالی اش را روی نقشه جابجا می کند و فرمان های غیر قابل اجرا می دهد که فرماندهان از دستورات هیتلر پیروی نمی کنند و ارتش سرخ تا یک قدمی پناهگاه هیتلر پیشروی می کند. هیتلر رهبر آلمان نازی در آخرین لحظات جنگ جهانی دوم به همراه همسر ش و سگ مورد علاقه اش خودکشی می کند و جنازه آن ها سوزانده می شود.

  1. سال ساخت: 2004
  2. زمان فیلم : 2 ساعت 36 دقیقه
  3. نمره Imdb: 8.2/10
  4. کشور سازنده: آلمان
  5. بازیگران اصلی: برونو گانتس، الکساندرا ماریا لارا، یولیانه کولر، کورینا هارفوش، کریستیان برکل

پیانیست ( The Pianist )

فیلم پیانیست

رومن پولانسکی کارگردان برجسته لهستانی، کارگردان یکی از ماندگارترین فیلم های سینمایی است. (پیانیست) داستان واقعی زندگی یک پیانیست یهودی به نام ولادیسلاو اشپیلمان با بازی آدرین برودی و بر اساس کتابی به قلم خود او است. او که برای زنده‌ماندن در گتوی ورشو به سختی تلاش می‌کند.

بازیگر این فیلم برای بازی در این نقش تا مدت ها بعد از اکران این فیلم دچار مشکلات روحی شده بود و اتفاقات ناگوار این فیلم به شدت بر روی روحیه (آدرین برودی) تاثیر بد گذاشته بود.

آدرین برودی که پیش از بازی در پیانیست کم‌تر شناخته شده بود، توانست در هفتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار، برای بازی درخشان خود در فیلم پیانیست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را دریافت کند.

  1. سال ساخت: 2002
  2. زمان فیلم : 2 ساعت 30 دقیقه
  3. نمره Imdb: 8.5/10
  4. کشور سازنده: لهستان
  5. بازیگران اصلی: ادرین برودی، توماس کرچمان و فرانک فینلی

نجات سرباز رایان ( Saving Private Ryan )

نجات سرباز رایان

(نجات سرباز رایان) در میان فیلم‌های جنگی به شکل قابل توجهی محبوب واقع شده است و موفقیت تجاری زیادی توانست کسب کند. این اثر سینمایی عناصر سرگرم‌کننده را با لحظاتی خشن و پرالتهاب در هم آمیخته است.

فیلم با حمله متفقین به نرماندی آغاز می‌شود، فرمانده یک گردان می تواند از سد محکم آلمانی ها عبور کند و آن ها را شکست بدهد، به دنبال نبرد نرماندی گروهی از سربازان آمریکایی برای پیدا کردن سرباز چتربازی به نام رایان که برادرانش را در جنگ از دست داده است به پشت خطوط دشمن می‌روند، هدف از این کار این است که دیگر خبر فوت آخرین پسر خانواده را به مادرش ندهند، در این راستا تعدای از سربازان جوینده سرباز رایان کشته می شوند.

صحنه جنگی ساحل اوماها در ابتدا فیلم در زمان خود بسیار مورد بحث قرار گرفت. صحنه‌ای که ۱۱ میلیون دلار هزینه در برداشت، از ۴۰ بشکه خون جعلی برای آن استفاده شد و ۱۰۰۰ نفر را درگیر خود کرد.

  1. سال ساخت: 1998
  2. زمان فیلم : 2 ساعت 49 دقیقه
  3. نمره Imdb: 8.6/10
  4. کشور سازنده: آمریکا
  5. بازیگران اصلی: تام هنکس، ادوارد برنز و مت دیمون

فهرست شیندلر ( Schindler's List )

فهرست شیندلر

یکی از زیباترین فیلم های تاریخ سینمای جهان، فیلم فهرست شیندلر است، این فیلم ششمین فیلم فهرست imdb می باشد. ( فهرست شیندلر ) زندگینامه یک صنعتگر آلمانی به نام اسکار شیندلر در طول جنگ جهانی دوم میباشد. مردی که با فداکاری جان تقریبا ۱۲۰۰ یهودی را در طول دوران هولوکاست نجات داد. داستان فیلم در لهستان تحت اشغال آلمانی‌ نازی رخ می دهد و شیندلر پس از اینکه نیروی کار یهودی‌اش در کارخانه مورد آزار و اذیت و قتل عام نیروهای نازی قرار می‌گیرند تصمیم به نجات جان آن‌ها می‌گیرد.

اسکار شینلدر به همراه معاون خود برای نجات یهودیان اقدام می کند، اما در میانه راه به مشکلات زیادی برخود می کند و مجبور می شود تا تمام اعوال خود را برای باج خواهی آلمانی ها خرج کند تا 1200 یهودیی را نجات دهد. داستان این فیلم الهام گرفته شده از یک داستان واقعی است.

فهرست شیندلر مورد تحسین منتقدان بسیاری قرار گرفت و در هفت رشته از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین موسیقی جایزه اسکار را از آن خود کرد.

  1. سال ساخت: 1993
  2. زمان فیلم : 3 ساعت 15 دقیقه
  3. نمره Imdb: 9/10
  4. کشور سازنده: آمریکا
  5. بازیگران اصلی: لیام نیسون، بن کینگزلی و ریف فاینز
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
1
هیتلری که دیو دوپا
جهل دشمن انسانیت
دشمن زن و مرد
دشمن خدا بود
ظلم و آتش
چه حماقتی
ظالمین
مذموما مدحورا
گرفتار مکر خدا شدن
بی عقل شدن
قیامت بی درنگ می‌آید
جهنم کمینگاه جهل و ستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
5
4
بیشتر فیلم های جنگ جهانی دوم تبلیغ یهودپرستی است که نشان می دهد پشت پرده اسرائیلی ها پنهان شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
بدلیل ساخته شدن فیلمها درشرکتهای یهودیوفیلمها یکطرفانه هستش
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
1
1
سلام
معصومی این شعری که خوندی مناسب شوروی ملعون که نابود شده هستش
کلمه اول شعرش رو به جای هیتلر بخونید شوروی کمونیست و انگلیس کافر مرتد

هیتلر 6 میلیون صهیونیست رو هم به جهنم فرستاد

ولی خوبه که بعد از آلمان نازی، شوروی هم فروپاشید و نابود گشت

از بین رفتن شوروی و آلمان نازی پند و عبرت خوبی است
شاید فردا نوبت فروپاشی و نابودی آمریکا باشد
نظرات شما
پیشخوان