تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
منبع نزدیک به غلامرضا شریعتی به رویداد24 خبر داد؛

استاندار سابق خوزستان ممنوع الخروج نیست/ شریعتی بلیط برگشت به ایران را تهیه کرده است

برخی رسانه های نزدیک به دولت از فرار استاندار سابق خوزستان به امارات خبر داده اند. بنا به اطلاعاتی که به دست رویداد24 رسیده، غلامرضا شریعتی برای رسیدگی به برخی امور کاری شخصی از کشور خارج شده و ظرف روزهای آینده به کشور باز خواهد گشت.

شریعتی برای سر زدن به آزمایشگاهش در امارات از کشور خارج شد/ استادار سابق خوزستان ممنوع الخروج نبود

رویداد۲۴ سارا ریاضی: برخی رسانه‌ها از جمله ارگان اطلاع رسانی دولت، ایرنا اعلام کردند غلامرضا شریعتی استاندار سابق خوزستان کشور را به مقصد امارات ترک کرده است. ایرنا به نقل از برخی منابع گفته شریعتی به صورت قانونی و به مقصد کشور امارات از کشور خارج شده است.

با این حال خبرگزاری دولت از اتهام شریعتی در منظر افکار عمومی و برخی دستگاه‌های نظارتی به خاطر پرونده ساختمان متروپل خبر داده است. دیگر رسانه‌های نزدیک به دولت از جمله رجا نیوز نزدیک به جبهه پایداری سفر شریعتی به امارات را «فرار» خوانده اند.

رویداد ۲۴ صحت این ادعا را مورد بررسی قرار داده است. هرچند خبرنگار رویداد ۲۴ موفق به تماس با غلامرضا شریعتی نشده، اما با یکی از نزدیکان او درباره صحت خبر فرار به امارات گفتگو کرده است.

به گفته این منبع نزدیک به استاندار سابق خوزستان، غلامرضا شریعتی رسیدگی به «یک سری امور کاری مربوط به حوزه شغلی تخصصی خود در امارات» در تاریخ. ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ با پرواز c۳me۷l هواپیمایی ماهان به کشور امارات متحده عربی سفر کرده است.  

او درباره شائبه فرار شریعتی گفته بلیط برگشت او به کشور از قبل تهیه شده و در همین هفته به ایران با خواهد گشت.


بیشتر بخوانید:استاندار پیشین خوزستان: ارتباطی با حسین الباقی نداشتم/ برای دلگرمی سرمایه‌گذاران در افتتاح پروژه‌هایی مثل متروپل شرکت می‌کردم



این منبع آگاه گفته سفر روز گذشته شریعتی به امارات در واقع چهارمین سفر او به امارات از ابتدای سال بوده و هفته‌های گذشته هم سفر مشابه کاری به امارات داشته و این سفر اتفاق خاص و جدیدی نیست.

او درباره اینکه آیا شریعتی در پرونده متروپل که توسط دادستانی برای پاره‌ای سوالات احضار شده بود، ممنوع الخروج نبوده؟ گفت این ادعا کاملا واهی و بی اساس است. حالا که او سفر کرده و  دروغ بودن خبر‌های قبلی ثابت شده اند.

 این منبع نزدیک به شریعتی از خروج او از ایران از مرز قانونی فرودگاه امام خبر داده و گفته: مدعیان شاید اینگونه در صدد انحراف اذهان عمومی پس از نامه مستدل ایشان به رئیس جمهور هستند که با کمال احترام خواهان پاسخگویی متولیان امر به پرسش‌های مردم درباره متروپل شده بود.


بیشتر بخوانید: استاندار سابق خوزستان دولت رئیسی را مقصر حادثه متروپل خواند/ شریعتی:چرا بدون پایان کار مجوز کافه و رستوران دادید؟


وی گفت: امیدواریم با بازگشت ایشان، افرادی که به انحای مختلف قصد دارند اذهان عمومی را از مسائل اصلی منحرف کنند شجاعت عذرخواهی داشته باشند.

بگفته وی زمانی که خلاف این خبرسازی‌ها ثابت شود مشخص خواهد شد که چقدر مطالب قبلی آن‌ها در تخریب استاندار اسبق چقدر اعتبار داشته و آیا با هدفی جز رفع مسئولیت از خودشان بوده یا نه.

به گزارش رویداد ۲۴ ظاهرا غلامرضا شریعتی برای خرید وسایل آزمایشگاهی به امارات سفر کرده است. شریعتی دارای مدرک دکترای تخصصی ژنتیک مولکولی بالینی و دارای شماره نظام پزشکی برای فعالیت در این حوزه است.  

شریعتی در پرونده فروریختن ساختمان متروپل به عنوان مطلع به دادستانی فراخوانده شد. بسیاری از پروژه‌های حسین عبدالباقی مالک هولدینگ سازنده متروپل در زمان استانداری شریعتی و به دست او افتتاح شده بود.

پیش از این رویداد ۲۴ با شریعتی درباره نقش او در اعتبار بخشی به افرادی نظیر عبدالباقی گفتگو کرده و  تاکید کرده بود  هیچ یک از پروژه‌هایی که او در افتتاحیه آن‌ها شرکت کرده بدون پایان کار نبوده اند.  او در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی خواستار معرفی عاملان اصلی ریزش ساختمان متروپل شده و دولت رئیسی را متهم به دادن مجوز کافه و رستوران در ساختمانی کرده بود که به لحاظ فنی احتمال ریزش داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خبر مهم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
0
2
پس این همه جار و جنجال برای این هست که مقامات فعلی از پاسخ‌گویی فرار کنن
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
0
1
رویداد24 به چه علت پشت استاندار سابق در آمده.
پاسخ ها
محمدررضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
معلومه که رویداد رو نمی‌بینی چون رویداد به خون شریعتی تشنه است!
0412
| Romania |
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
رویداد رو چند سالی هست میخونیم.اما به هر جهت به قول خودشون رسانه ای که جهت گیری سیاسی نداشته باشه رسانه نیست.بعضی وقتها غرق در پینگ پمگ سیاسی میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
0
0
خاوری هم بلیت برگشت خریده بود
کوشا اصل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
باز یه مرغ دیگه از قفس پرید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان