تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱

نماینده خوزستان: صدها متروپل در استان داریم

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها با بیان این که متروپل بخشی از مشکلات این استان است، گقت: ما صدها متروپل در استان داریم.

ریزش ساختمان متروپل

رویداد۲۴ امید خدری در نطق پیش از دستور خود در ششمین اجلاس شورای عالی استان ها ضمن تسلیت حادثه متروپل آبادان و تصادف قطار مشهد – یزد گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود ضمن محاکمه مقصران حادثه متروپل زمینه ای را فراهم آورد تا دیگر شاهد رخدادهای مشابه نباشیم.

وی با بیان اینکه طراحی سازه متروپل ایراد داشت افزود: متروپل سازه ترکیبی از فولاد و بتن به وسعت ۳۰۵۴ متر مربع در ۱۱ طبقه بود.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها ادامه داد: ساختمان در ۳ بر خیابان بود که کوچه معماری ۶ متر است و از نظر معماری یک ضعف محسوب می‌شود. در سازه ستون در قاب متصل نشده و هر ستون به صورت مجزا و با تیرهای مفصلی با هم مرتبط شده است. از نظر جوشکاری هم مشکل داشته است.

وی گفت: سازه ساختمان باید در کارخانه سرهم شود اما مالک این بنا به بهانه اینکه برای مردم بومی شغل ایجاد کند فراخوان استخدام داده و با استفاده از مردم بومی در محل جوشکاری را انجام داده است که کیفیت پایینی داشته است. سازه متروپل به خاطر بار سنگینی که داشته است باعث شده اتصالات نتواند تاب بیاورد.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها با بیان این که متروپل بخشی از مشکلات استان خوزستان است که با دست نالایق مسئولان امر ایجاد شده است و ما صدها متروپل در استان داریم، تصریح کرد: خوزستان که نامش با غیرت و شجاعت در جنگ تحمیلی معروف شده است. خوزستان با وجود منابع عظیم و ظرفیت های زیاد، دارای مشکلات زیادی از جمله ریزگردها، کمبود آب و ... است.

وی ادامه داد: خوزستان همچنین بخش زیادی از منابع ارزی را وارد کشور می‌کند و اما خودش از این درآمد سهم کمی برخوردار می‌شود. با وجود سدهای بی‌شمار و رتبه سوم دارنده منابع آبی کشور تعدادی از شهرستان های این استان از آب آشامیدنی بی بهره هستند. این استان سال های زیادی رتبه اول تولید گندم را داشته است و کشاورزی شاخصی دارد اما اکنون در جنوب استان به دلیل تنش های آبی نمی تواند کشاورزی داشته باشد.

وی با اشاره مشکلات ریزگردها گفت: سال هاست که آمار بیماری‌های ریوی رو به رشد است و تبدیل به یک بحران امنیتی و زیست محیطی شده است. از این رو از دولت محترم می خواهم نگاه ویژه‌ای به استان داشته باشند و این مشکل را برطرف کنند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار حوادث ، آبادان
نظرات شما
پیشخوان