تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۸ نظر

معرفی و نقد سریال یاغی

سریال یاغی که به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی که به تازگی اکران عمومی شده، در همین مدت کم توانسته مخاطبین زیادی را جذب خود کند.

سریال یاغی

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: حساسیت تیم سازنده باعث شد تا در هنگام ساخت و فیلمبرداری سریال یاغی، اطلاعات کمی از داستان و بازیگران این سریال به دست بیاید. اما پس عرضه سریال یاغی، مخاطبان زیادی را جذب خود کرد، زیرا فیلنامه این فیلم تشابه زیادی با کار‌های اجتماعی سینمای ایران دارد که بی‌شباهت به کار‌ها قبلی محمد کارت هم نیست.

با استقبال از یاغی رمان سالتو پرفروش شد

رمان «سالتو» نوشته مهدی افروزمنش، همزمان با پخش سریال یاغی با استقبال گسترده ببیندگان این سریال روبه رو شد و در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های فیدیبو قرار گرفت. فیلمنامه یاغی را پدرام‌پور امیری، حسین دوماری و محمد کارت با نگاهی آزاد به رمان سالتو، نوشته و تدوین کرده اند.

بازیگران سریال یاغی چه کسانی هستند؟

بازیگران اصلی: پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، فرهاد اصلانی و با حضور افتخاری نیکی کریمی.

مه‌لقا باقری، مهدی حسینی‌نیا، آبان عسکری، عباس جمشیدی‌فر، جواد خواجوی، ناهید مسلمی، امیرضا دلاوری، بهرام ابراهیمی، نادر شهسواری، هادی دیباجی، (با معرفی) الیکا ناصری، محمد صابری، توفیق حیدری، سامان مهکویه، افشین حسن‌لو، حسن همتی، شهاب کرلو، محمد مطهری‌پور، سعید شریف، عباس ایمانی، علی محمد حسام‌فر، پگاه سعیدی، لادن ژاو‌ه‌وند، هوشنگ قوانلو، صفر محمدی، امیر مقیمی، مائده تقوایی، مهرداد خانی، نیلوفر شهفری و…

رونمایی از چهره متفاوت پارسا پیروزفر در یاغی

پارسا پیروزفر سریال یاغی

اولین تصویر که از سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت به همراه لوگوی آن منتشر شد، تصویر متفاوت پارسا پیروزفر بود که حرکت هوشمندانه عوامل سازنده این فیلم بود که بازیگر محبوبی، چون پارسا پیروزفر را در نمای اول فیلم، معرفی کردند تا مخاطبان و طرفداران این بازیگر، جذب سریال یاغی شوند.

رونمایی از گریم طناز طباطبایی در سریال یاغی

به مناسبت سالروز تولد طناز طباطبایی اولین تصویر او که نقشی متفاوت در کارنامه هنری اش محسوب می‌شود، منتشر شد. طناز طباطبایی با حضور در نقشی کوتاه در فیلم «دیشب باباتو دیدم آیدا» ساخته رسول صدرعاملی، فعالیت خودرا در سینما را آغاز کرد. فیلم صدرعاملی به اندازه فیلم قبلی‌اش «من ترانه پانزده سال دارم» موفق نبود و در جشنواره بیست و سوم فیلم فجر با استقبال زیادی روبه‌رو نشد.


بیشتر بخوانید: نکته‌های خواندنی درباره سریال خاتون


خلاصه داستان سریال یاغی

تا چند وقت پیش هنوز ژانر و داستان سریال یاغی به طور رسمی مشخص نشده بود، اما شنیده‌ها حاکی از آن بود که این اثر اقتباسی از رمان سالتو به قلم مهدی افروزمنش است. در حقیقت این مجموعه به زندگی ورزشکاران پراستعداد محروم ایران که براثر عوال مختلف امکان رشد نخواهند داشت، پرداخته است.

در خلاصه داستان این سریال نوشته شده است که: «یاغی روایتگر درامی پر فراز و نشیب از سفر یک قهرمان است که شخصیت‌های متنوعی از طبقات مختلف اجتماعی در مسیر با او همراه می‌شوند یا برایش مانع می‌تراشند. یاغی باید از مرز درد و خستگی عبور کند، تا به امید و آرزوهایش برسد».

سریال یاغی مـاجـرای جــوان کشتی‌گیری به نام «جاوید» را روایـت می‌کند، که در جنوب شهر تهران، زندگی و کار می‌کند. او که در خانواده‌ای از هم پاشیده و درگیر اعتیاد به دنیا آمده است، سال‌هاست پدر و مادر خود را از دست داده و دغدغه اصلی‌اش این است که بتواند نسب خود را ثابت کند، چون او در فیلم خانواده‌ای ندارد و در تلاش است که شناسنامه بگیرد؛ این در حالی است که جاوید عاشق دختری به نام «ابرا» است که این دختر بنا به شرایطی از ایران به آلمان مهاجرت کرده و جاوید برای رسیدن به او می‌جنگد.

کارنامه علی شادمان بازیگر سریال یاغی

علی شادمان در سریال یاغی نقش جاوید را بر عهده دارد؛ شخصیتی نه چندان سیاه و بد و البته نه زیاد سفید و بی گناه که توجه بینندگان این سریال را به خود معطوف کرده است.

علی شادمان متولد ۴ آذر ۱۳۷۵ است و هنر بازیگری را از ۱۰ سالگی شروع کرده است. در سال ۸۵ وقتی مرحوم رسول ملاقلی پور قصد داشت ساخت فیلم میم مثل مادر را کلید بزند، دنبال پسربچه‌ای بود که نواختن ویلون را بلد باشد و علی شادمان این ویژگی را داشت، اینگونه بود که او انتخاب شد و جلوی دوربین این کارگردان رفت. شادمان آنقدر خوب و حرفه ای نقشش را بازی کرد که یک سال بعد از سوی دو کارگردان مطرح برای بازی در فیلم هایشان انتخاب شد و در فیلم صد سال به این سال‌ها به کارگردانی سامان مقدم و فیلم زمانی برای دوست داشتن ساخته ابراهیم فروزش به ایفای نقش پرداخت.

علی شادمان سریال یاغی

خلاصه رمان سالتو

در لغتنامه دهخدا سالتو بندری در اروگوئه است که در آن گوشت به فراوانی یافت می‌شود. در اصطلاحات و فنون کشتی، سالتو پرامتیازترین فن و یکی از دشوارترین فنون کشتی است که حریف از بالای سر پرتاب می‌شود. 

سالتو به قلم مهدی افروزمنش کلیشه رمان‌های معاصر را شکسته و به موضوعی پرداخته است که کم‌تر کسی به آن توجه می‌کند. درون‌مایه این رمان اجتماعی، جنایی و معمایی می‌باشد. این کتاب داستان پسر جوان ۱۶ ساله‌ای به نام سیاوش را روایتگری می‌کند که استعداد عجیبی در کشتی گیری دارد. سیاوش بدون داشتن هیچ مربی و رفتن به باشگاهی در مسابقات محلی آن‌قدر خوش می‌درخشد که توجه دو غریبه به نام‌های «سیا» و «نادر» را به خود جلب می‌کند. آن دو، سیاوش را با دادن وعده‌های پوچ، به وارد شدن در دنیایی ترغیب می‌کنند که جز زشتی در خود چیز دیگری ندارد. این داستان، داستان آرزو‌هایی است که به بیراهه می‌رود و انسان‌هایی که مقصودشان رشد بدون ذره‌ای وجدان و سختی کشیدن است و با ظلم و خوردن حق دیگران قصد ترقی دارند.

زمان پخش سریال یاغی

هر پنجشنبه ساعت ۸ صبح، سریال یاغی را از سایت فیلیمو می توان تماشا کنید.


بیشتر بخوانید: سعید پورصمیمی ؛ شمایل دوست داشتنی روی فرش قرمز کن/ هنوز هم می‌توان هنرمند را از سلبریتی تشخیص داد!


عوامل و سازندگان سریال یاغی

در پشت صحنه سریال یاغی عوامل شناخته شده‌ای از سینما و سریال حاضر هستند؛ نگارش فیلمنامه این سریال توسط پدرام پورامیری، حسین دوماری و محمد کارت طی یک سال گذشته انجام شده است و بار‌ها مورد بازنویسی قرار گرفته است. باید بدانید که همین تیم نویسنده، تجربه نگارش فیلمنامه فیلم شنای پروانه را نیز در کارنامه خود دارند. فیلمی که توانست در جشنواره فیلم فجر جوایزی بسیاری را کسب کند و بار‌ها مورد تمجید منتقدان قرار بگیرد و در پخش شبکه نمایش خانگی هم رکورد‌های بسیاری را را جا به جا کرد.

  • مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان، دستیار اول فیلمبردار: هومن خلیلی
  • تدوین: اسماعیل علیزاده
  • طراح صحنه: حجت اشتری
  • طراح لباس: محمد کارت
  • مدیر صدابرداری: سعید زند
  • مدیر تولید: مسعود زمانی، جانشین مدیر تولید: میلاد مولازاده
  • آهنگساز: بامداد افشار
  • طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی
  • طراح گریم: محسن دارسنج
  • دستیار اول کارگردان: ایمان توکلی
  • مدیر برنامه‌ریزی: وحید کاشی
  • منشی صحنه: ماریا میرنژاد
  • طراح جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: امین پهلوان‌زاده
  • طراح جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ
  • عکاس: مجید طالبی، پیموده باران
  • طراح لوگو: محمد روح‌الامین
  • طراح تیتراژ: حامد بارئی طبری
  • مستند پشت‌صحنه: جواد رزاقی زاده
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
11
|
Switzerland
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
8
1
چی شده شما و... رپورتاژآگهی برا این سریال رفتید؟
در نبود و منزوی ساختن کارگردان صاحب سبک و صاحب نام سینما مثل تقوایی و مهرجویی و بیضایی و محدودینهای ریز و درشتی که برای کارهای انها فراهم میکنند خب معلومه جای خالی عرصه رو با 4 تا فیلم سریال همچون یاغی پر کنن.برای فروش و جذابیت بیشتر هم دو بازیگر خوش چهره رو میارن تا داستان سناریو عهد تیر کمان رو زیباتر به حلق مخاطب فرو کنن.و مخاطب جذب کنن برا فیلم شون!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
8
0
افتضاح ؛ بدآموزی و ترویج لات بازی و فساد و بی بند و باری .کدوم سازمانی اجازه پخش همچین مزخرفی و داده .سازمانهای چرتی خواب زده باید جوابگو باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
1
8
دوستان عزیز شما که انقدر شدید از یه سریال که محبوبیت خودش رو بدست آورده انتقاد که نه،دربارش نظرات کوته فکرانه میدید. یه نگاه اول به خودتون و زندگیتون بکنید. بعد سعی کنید متوجه بشید چه چیزی باعث شده انقدر ذهنتون ناقص و بسته بار بیاد. قبل اینکه نظری هم بدید دقت کنین ببینین اصلا صلاحیت نظر دادن و صحبت کردن درباره کوچکترین موضوع ها رو دارین؟ من مطمئنم کارگردان این سریال هم از حرف شما ناراحت نخواهد شد چون این که یک سری از هوش پایین و جاهلیت در جامعه رنج میبرن یک چیز عادی و قابل درکه. به امید رشد تفکر شما.
هیی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
1
6
شما ذهنتون بیش از حد درگیر تعصبات هست پس اول سعی کنید ذهنتون رو رشد بدید و از نادونی دربیاید و بعد نظراتتون رو به اشتراک بذارید. ثواب داره اصلا یه جمعیتی ازتون ممنون میشن.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
4
سریال یاغی از لحاظ اینکه ما رو با عمیقترین واقعیات طبقات فراموش شده این مملکت آشنا می کنه ، درس خوداتکایی و تلاش بدون توجه به محدودیت ها و ناامیدی ها به همه بینندگان میده .
با آرزوب
وکیل سلگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
5
سریال عالی هستش و واقعیت جامعه ما هم همینه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
1
سریال سالتو یکی از بهترین سریالهایی هستش که تا عمق لایه های طبقه ای که هیچکس واردش نشده بود رو به ما نشون می داد. عمق درد و احساس رو در این سریال می شه دید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
2
0
به کجا چنین عقب گرد. چه شده این دست اندر کاران عرصه سینما را که از تابو های که کم کم باید عبور کنیم را دوباره به پرده بر می‌گردانند. واقعا جای بحث و تامل دارد که چرا این سیستم باید دنده عقب بگیرد به دوران فیلم های مزخرف که عبور کردیم . راه بدهید به نویسندگان جوان و از معضلات و مشکلات بصورت واقعی سریال بسازید. چقدر تخیل و مزخرف .
نظرات شما
پیشخوان