تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

پر بازده ترین نمادهای بورس کدامند؟

بازار بورس از ابتدای سال تا اواخر اردیبشت ماه یک روند صعودی را در پیش گرفت و شاخص کل در این مدت افزایش بیش از ۱۹ درصدی را ثبت کرد. با این وجود از ابتدای خرداد ماه تا به امروز شاخص کل کاهش حدود چهار درصدی را تجربه کرده است.

پر بازده ترین نمادهای بورس کدامند؟

رویداد۲۴ در این گزارش به این موضوع می پردازیم که در سه ماه گذشته کدام یک از شرکت‌ها بیش‌ترین سود و البته زیان را نصیب سهامداران خود کرده‌اند. برخی سهم های کوچک بازار سرمایه با وجود ریسک های بسیار زیاد بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته یا نزدیک به ۹۰ درصد زیان را برای سرمایه گذاران ثبت کرده اند.

پر بازده ترین نمادهای بورس کدامند؟

اقتصادآنلاین _ فاطمه حیدری؛ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ شاخص کل بورس تهران در بالا‌ترین حد خود و بر فراز قه ۲ میلیون واحد قرارگرفته بود. ریزش بازار تا تابستان ۱۴۰۰ ادامه داشت و با ایجاد یک حمایت کوتاه مدت در خرداد سال گذشته بازار سرمایه تابستان خوبی را پشت سر گذاشت. رشد برخی سهم های بازار سرمایه از آخرین ماه سال ۱۴۰۰ یعنی اسفند ماه شدت گرفت به طوری که ابتدای سال ۱۴۰۱ بهار بورسی سبز و راضی کننده سهامداران بود. فراز بازارهای مالی در تمام دنیا همواره با اصلاح همراه است. بررسی دلیل رشد و یا زیان برخی سهام به عنوان راهنمایی برای ادامه مسیر سرمایه گذاری در بازار سهام است. در همین راستا به بررسی سهم هایی با بیش‌ترین بازده و زیان در سه ماهه ابتدایی امسال می‌پردازیم.

پربازده ترین سهم های سه ماه اول ۱۴۰۱

سهام فبستم ، خچرخش، پشاهن و فمراد به ترتیب در صنایع ساخت محصولات فلزی، قطعات خودرو ، لاستیک و پلاستیک و تولید فلزات گرانبهای غیرآهنی با بازدهی ۳۵۱، ۲۲۹ ، ۲۲۲ و ۱۹۰ درصد در صدر این جدول قرار دارند. لازم به ذکر است که برخی از نماد ها سابقه معاملاتی کوتاه و با ارزش معاملاتی بسیار اندکی هستند.یکی از معیار های مهم در سرمایه گذاری میزان ریسک و وجود ثبات در تکرار سودآوری است.

برچسب ها: بورس
نظرات شما
پیشخوان