تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

بخشنامه جدید بانک مرکزی: برای تسهیل ورود اسکناس به کشور، صرافی‌ها مجاز به خرید ارز تمام اشخاص حقیقی و حقوقی به نرخ توافقی شدند

بانک مرکزی در راستای مدیریت بازار ارز و کاهش نوسانات ارزی، به صرافی‌ها اجازه داد علاوه بر صادرکنندگان، ارز تمام اشخاص حقیقی و حقوقی را با نرخ توافقی خریداری کرده و به متقاضیان بفروشند.

بخشنامه جدید بانک مرکزی: برای تسهیل ورود اسکناس به کشور، صرافی‌ها مجاز به خرید ارز تمام اشخاص حقیقی و حقوقی به نرخ توافقی شدند
رویداد۲۴ بانک مرکزی در راستای مدیریت بازار ارز و کاهش نوسانات ارزی، به صرافی‌ها اجازه داد علاوه بر صادرکنندگان، ارز تمام اشخاص حقیقی و حقوقی را با نرخ توافقی خریداری کرده و به متقاضیان بفروشند.

به گزارش «انتخاب»، پیش از این بانک مرکزی به صرافی‌ها مجوز داده بود که ارز صادرکنندگان را با نرخ توافقی خریداری کرده و به متقاضیان بازار ارز بفروشند.

در این بخشنامه آمده است: به منظور تسهیل ورود اسکناس به کشور همه صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند نسبت به خرید ارز از همه اشخاص حقیقی و حقوقی با دریافت اصل اظهارنامه گمرکی معتبر مبنی بر ورود اسکناس با نرخ توافقی اقدام کنند.

در ادامه این مصوبه آمده است: همچون گذشته خرید اسکناس خرد از اشخاص با رعایت مقررات ارزی و مبارزه با پولشویی امکان پذیر است، بدیهی است شرکت‌های صرافی مکلف هستند عملیات خرید و فروش فوق را حسب مقررات ابلاغی در سامانه نظارت ارز (سنا) همزمان با انجام معامله ثبت کنند.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار ارز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
0
بخشنامه بانک مرکزی متاسفانه توسط برخی از مسئولین بانک ها در سراسر کشور عمل و اجرا نمی شود چرا؟
بنده بازنشسته تامین اجتماعی هستم در این مدت 4 ماه و 27 روز در مورد وام 100 میلیون تومان تومان بدون ضامن در رسانه ها هزاران بار اعتراض کردم ولی متاسانه رئیس جمهور، وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، مسئولان و نمایندگان مجلس هیچ کاری، اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نکردند، خفه خون گرفتند و سکوت کرده اند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان