تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵۷ نظر

حقوق بازنشستگان چقدر افزایش یافت؟

دولت سیزدهم حقوق ۵۷ درصد حداقل بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی را در راستای حفظ تناسب پرداخت با سایر صندوق‌های بازنشستگی را افزایش داد.

افزایش حقوق بازنشستگان

رویداد۲۴ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی پس از تصویب در هیات وزیران در ۱۵ خردادماه امسال اعلام شد تا حداقل دریافتی بازنشستگان کمتر از حداقل حقوق مصوب کارگران نباشد.

مصوبه شورای‌عالی کار در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ را به مبلغ پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان مصوب کرد که طبق قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای‌عالی کار، نباید حداقل دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی کمتر از این مبلغ باشد. اکنون میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی، معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل با افزایش ۵۷.۴ درصدی همراه است.

این افزایش حقوق در حالی با آخرین آمار تورم در کشور که ۳۸٫۷ درصد است اعلام شد که ۲۰ واحد درصد بالاتر از تورم است از این طریق قدرت خرید جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافت.
بر اساس آمار‌های تحلیلی، قدرت خرید ۷۰ درصد بازنشستگان حداقلی بگیر بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال بیش از نرخ تورم افزایش پیدا کرده است.

طبق حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولان که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود. همچنین به‌منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تا سقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) به‌صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

حدود ۷۰ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی، حداقل بگیر هستند که رشد بیش از ۵۷ درصدی را تجربه کردند بر این اساس بازنشسته‌ای که حقوق سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کرد، اکنون بعد از این مصوبه حقوق بین پنج و نیم میلیون تا شش میلیون تومان بر اساس تعداد عائله‌مندی آن‌ها افزایش خواهد یافت.

همچنین بازنشستگانی که حقوقی بین ۶ تا هفت میلیون تومان داشتند، امسال شاهد افزایش یک میلیون و ۵۲۶ هزارتومانی بر روی حقوق‌های خود خواهند بود. بازنشستگان تامین اجتماعی که حقوق آن‌ها بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان بود افزایش حقوق یک میلیون و ۴۴۴ هزارتومانی خواهند بود.


بیشتربخوانید: انتقاد مسیح مهاجری از رئیسی در پی تجمع بازنشستگان و شعار علیه رئیس جمهور/ دولت در تصمیم خود تجدید نظر کند


طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازنشستگانی که ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند، با یک میلیون و ۵۹۹ هزار تومان حقوق آن‌ها افزایش خواهد یافت. بر این اساس برای سایر سطوح بازنشستگان تا حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان ۱۰ درصد به‌علاوه ۶۰۰ هزار تومان افزایش را خواهند داشت که در مجموع بیش از ۲۰ درصد حقوق افزایش خواهد یافت.

بر اساس آمار‌ها این افزایش در چندین سال گذشته بی‌سابقه بوده است و افزایش حقوق سایر سطوح به‌صورت پلکانی و به نفع دریافتی‌های کمتر تنظیم شده است. طبق آمار و اطلاعات، سازمان تأمین اجتماعی حدود ۳.۵ میلیون نفر مستمری‌بگیر دارد که بالغ بر ۷۰ درصد از آن‌ها حداقل مستمری را دریافت می‌کنند و حقوق آن‌ها در سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۷.۴ درصد افزایش یافت.

سخنگوی دولت از دستور رئیس‌جمهور به معاون اول برای بررسی و ارائه پیشنهاد‌های حمایتی درباره وضعیت دریافتی بازنشستگان با حضور نمایندگان بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی خبر داد. علی بهادری جهرمی شنبه شب در توئیتی نوشت: «در پی درخواست‌های گروه‌هایی از بازنشستگان محترم درخصوص وضعیت دریافتی خود در سال جاری از رییس جمهور، آیت‌الله رئیسی به معاون اول دستور داد موضوع را با حضور نمایندگان بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی بررسی و پیشنهادهای حمایتی خود را ارائه کنند.»

بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، پرداختی هر ماه به بازنشستگان از بیستم ماه بر اساس حروف الفبا شروع می‌شود، به روال عادی قبلی حقوق خرداد طبق زمان‌بندی قبلی و با مبلغ قبلی پرداخت می‌شود که واریز افزایش حقوق خرداد از ۲۵ و ۲۶ خرداد به‌صورت جداگانه شروع می‌شود و مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت نیز طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
2
این عدالتی که شما میگین تو کدوم مکتب به شما ودولت محترم دیکته شده که فردی در زمان شاغل بودن پنج یا شش برابر فرد دیگری حق بیمه پرداخت کند ولی در زمان افزایش حقوق چند برابر کمتر افزایش حقوق داشته باشد یعنی عدالت ودولتی که هیچگونه تعهد مالی با این سیستم نداره تصمیم بگیره یعنی عدالت ودولتی که به این مجموعه سالهاست بدهکاری سنگینی داره وپرداخت نمیکنه این یعنی عدالت اونهایی که این موارد رو عدالت میدونن باید برن بیشتر در مورد واژه عدالت تحقیق کنند چون به نظر میاد نیازی به اطلاعات بیشتر دارند که به مفهوم این واژ مقدس نزدیک بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
3
چراخبردروغ روتبلیغ میکنین من یک بازنشسته تامین اجتماعی هستم با30سال سابقه چهارمیلیون وسیصدحقوق می گرفتم فقط به حقوقم یک میلیون و دویست ونوداضافه شده انصافا به نظر شما این حقوق 20درصدبالا ترازنرخ تورمه آه وناله های ما روزی به عرش الهی خواهدرسیدمن خودم باواریزشدن این اضافه حقوق اشک در چشمان همسرم رودیدم که کلی حکایت در خودش داشت
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
3
افزایش ده درصدی بازنشستگان یک جنایت علیه بازنشستگان است و اگر اجرایی شود ۲۰‌میلیون خانواده بازنشستگان دشمن دولت شده و از حق خود کوتاه نمی ایند.مرگ بهتر از این زندگی است که مشتی روضه خوان بی سواد مفت خور برای بازنشستگان تعیین تکلیف کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
3
رئیسی حمایت اگر راست میگه از بودجه کشور برای حمایت مایه می‌گذاشت بعد هم کجا ۳۸ درصد تورم بالا رفته چقدر دروغ به خورد مردم میدین مردم تو همین کشور زندگی میکنن رئیسی حق نداشته بقیه پیشنهاد را تصویب نکنه مگه از بودجه دولت استفاده میشه کسی که ۳۰ سال کار کرده حق بیمه بالا پرداخت کرده برای بازنشستگی سرمایه گذاری کرده نه اینکه دولت بیاد نگذاره حق خودش را هم استفاده کنه رئیسی اگر راست میگه بدهی دولت را به تامین اجتماعی بده نه اینکه دستش را تا جایی که میتونه تو جیب مستمری بگیران بکنه
ودود
|
Netherlands
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
4
تروحدا این 25 درصد همسانسازی که میکن ۶۰۰ هزار تومانه اونم هرجه سریعتر بدین یک سال منتظرریم
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
2
✍️ اطلاعیه مهم شماره ۲ ،،، کانون بازنشستگان ایران بخصوص سازمان تامین اجتماعی ، کارگران ، معلمان و کل مردم نجیب و فهیم ایران ،،، بسم الله قاصم الجبارین و مبیر الظالمین ستایش خدای را که درهم شکننده ظالمین و نابود کننده ستم گران است . جناب آقای رئیسی و جناب آقای قالیباف ما در اعلامیه شماره ۱ مورخ ۱۴۰۱/۲/۴ به شما آقایان اعلام و هشدار داده بودیم که همسان سازی حقوق بازنشستگان را بر اساس قانون کار شماره ۱۱۱ و ۹۶ برای سایر سطوح به میزان ۳۸ درصد افزایش و مبلغ ۵۱۵۰۰۰ هزار تومان نیز بصورت نقدی که به تصویب نمایندگان شورای عالی کار ، وزیر کار و سازمان تامین اجتماعی رسیده بود ، بدون اتلاف وقت نسبت به پرداخت آن اقدام فرمایید و این مرحله جدا از نرخ تورم در سال جاری و همسان سازی با حقوق شاغلین میباشد ،،، بعد از حدود یک هفته در رادیو اعلان سراسری کردید که قانون مذکور طبق مصوبه شورای کار و سازمان تامین اجتماعی مورد تصویب هئیت دولت قرار گرفته و در خرداد ماه پرداخت خواهد شد !!!! جناب آقای رئیسی به غیر از خلف وعده و قول جنابعالی دروغ هم میگویید !!!!! تمام مسئولین کشور بخصوص شما آقای قالیباف و آقای رئیسی دائم از حفظ نظام و انقلاب صحبت میکنید در نظامی که به گفته معاونت رفاه اجتماعی وزارت کار در مهر ۱۴۰۰ تا سال ۱۳۹۹ حدود ۲۶ میلیون نفر جمعیت کشور در فقر مطلق زندگی میکنند ، و به گفته محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورخ ۲۶ ابان ۱۴۰۰ نرخ فقر در ایران ۱۰ درصد افزایش داشته است ، ایا با این آمار و روش و الگو میخواهید نظام و انقلاب را حفظ کنید؟؟؟؟!!!!! زهی خیال باطل !!!!!! جالب این است که این آمار و ارقام در سال قبل اعلام گردیده و هنوز کشور بدست پزشک متخصص ما جراحی اقتصادی نشده بود !!!!!! جناب آقای رئیسی و جناب آقای قالیباف مگر این مملکت ارثیه پدری شما میباشد که در چهل و اندی سال بصورت دائم از این صندلی به آن صندلی و از این پست به آن پست میروید ، اقای قالیباف کارنامه شما در شهرداری تهران موجود است !!!! اقای رئیسی کارنامه شما هم در همین مدت با معدل بیست و نشان درجه یک کشوری صادر گردید !!! قطعا با استعفای شما این مملکت ویران و نابود نخواهد شد و نظام نیز از بین نخواهد رفت ، بشرطی که شما اجازه فرمایید افراد شایسته و دلسوز و متخصص به راس کار بیایند که الحمدالله کم نیستند جوانان نخبه و متعهد در این سرزمین ،،، مخلص کلام امروز صدای ما را شنیدید و همینطور خواسته ما را ،،، اگر به ندای وجدان و قانون عمل کردید که زهی توفیق و اگر دوباره با دروغ و تزویر و خریدن زمان بازی کردید ، طبق اعلان قبلی دوباره و دوباره و صد باره ما را خواهید دید منتها اینبار تمامی مسئولیت این اعتراظات بحق و مردمی بر گردن شما آقایان میباشد ،،،،،،، هموطن و همکار عزیزم و مردم مظلوم و نجیب ایران انتشار این سند حق قانونی ، شرعی و عرفی شما میباشد برای احقاق حق و حقوق خود همه با هم یکصدا و یکدل نه به ظلم و ستم نه به بی عدالتی و تبعیض،،، از طرف بازنشستگان کل ایران ، جانبازان ، کارگران ، معلمان ، خانواده های محترم شهدا و ایثارگران ،،،حق همیشه پیروز است ،الله مدد ، خدا یار و پشتیبانمان الهی آمین ،
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
0
چقدر تکرار یکیتون پاشه بره چندتا از دریافتیهای سه گروه روببینه بع بگید چیشد وچی نشد ما که هنوز چیزی ندیدیم
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
2
خدا لعنت کنه کسانی که این خبر فیک را مدام تکرار میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
2
لعنت بر دزد نفرین بر برنامه و بودجه لعنت بر تامین اجتماعی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
1
خاک برسرتان که عرصه نداشتید حق بازنشستگان تامین اجتماعی را بگیرید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
1
واقعا دست دستنکاران درد نکند بااین اضافه حقوق که اعمال کردند هم می‌توانیم از شرمندگی زن بچه دربیایم همه سالی چند مسافرت برویم هم یه پس اندازی برای فرزندان داشته باشیم هم واقعا خجالت نمی کشید هی می نویسید افزایش حقوق افزایش حقوق خجالت هم خوب چیزی
جلال شیخ اسدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
2
چرا.... واقعا چرا روزگار ما مسلمانان به کدام سو می‌رود از خداوند هیچ شرم و حیا ندارید اسم انسان را یدک می‌کشید هی دروغ هی نیرنگ هی ادعا بابا والله پس می‌دهید گر چه کور و کرید همین الان هم روزگاری ندارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
1
2
چرا مزخرف می گید؟؟؟ حقوق من 9800 بوده که فقط 980 اضافه شده.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
3
خدا لعنت تان کند انشالله سال اخرتان است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
2
خدا خودتو پدرو مادرت رو لعنت کنه که ما رو ترقیب به خواندن اخبار سوخته میکنی خبری که روزی هزار بار با تغییر عنوان درج میکنی ، خدا ازت نگذره ، خدا لعنتت کن
مستمری بگیر بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
3
این اخباری که رو ی سایت می‌گذارید خبر سوخته است ودیگر کسی به این نوع اخبار دیگر توجه نمی کنند اگر خبر جدیدی ندارید بازنشسته ها آگاه شد که خبر سوخته را نمی خوانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
1
واقعا آخر سر هیئت وزیران کارخودشو کرد!! و به بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی که حقوقشان از همردیفان خود در سایر صندوقها مثل کشوری ولشکری خیلی کمتر ده درصد حقوق اضافه کرد یعنی هیچی ! بازم نخورو بمیر ...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
2
فعلا که از صدقه سر این دولت مردمی و انقلابی هیچی!
ودود
|
Netherlands
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
1
حواهشن هرجه سریعتر ۲۵درصد همسانسازی سال کذشته که معادل ۶۰۰هزار تومان است اونم بدین حداقل حقوق ماهم مثلان ۶تومن بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
2
کدام ۵۷ درصد همه اش دروغه من بادریافتی ۱۴۰۰ چهار تومان چطوری زندگی کنم شرم باد به آنهایی که تورم را دروغ به خورد مردم میدهند اگر راست میگویید بگوییدیک حلب روغن چقدر شده یک کیلو پنیر یاماست که از سفرها پرکشیدن چی
ابردژ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
2
اندازه یک هزارم حقوق نمایندگان مجلس که در سکوت خبری حقوق خودشون افزایش پیدا کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
2
پس چرا حقوق من که 9800000 تومان بود فقط 980000 تومان اضافه شد؟؟؟؟؟
چرا اینقدر دروغ می نویسید؟؟؟؟؟
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
2
فقط اجرای مصوبه قانونی شورای عالی کار
ولاغیر
بازنشستگان کشوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
2
باسلام چرا اینقدردروغ می گویند حقوق بازنشستگان کشوری ۱۰ درصد اضافه شده نصف پارسال گرانی بجاش ۵۰۰ درصد شده وقدرت خرید بازنشستگان وخدمات به آنان صفرواقعا شرم آوراست.
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
2
فقط اجرای مصوبه قانونی شورای عالی کار
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
2
کدام افزایش ما که ندیدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
2
سلام چرا اینقدر دروغ میگید که حقوق بازنشستگان زیاد میشه چرا هنوز زیاد نشده تا کی میخوایید ظلم کنید
جمشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
0
از 6تا 7میلیون میگن باید 1/544افزایش یابد پس چرا مال من 1/270افزایش پیدا کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
2
بابا اینا دروغ گو هستند فقط به فکر جیب خودشون هستن شما چقدر ساده اید مملکت پر از فساد و دزدی شده بابا
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
1
آخه چرا با مردم رو راست نیستید صریحا به بازنشسته بگید ما نخواهیم شما خرید کنید که تورم بیاد پایین ولی اونکه میتونه کالای خودش رو ۴ برابر بفروشه میتونه هر چی بخواد خرید کنه این مفهوم عدالت نیست چرا با اعتقادات مردم بازی می کنید اون وزیر رو آوردید که فقط مصوبه رو اجرا نکنه و شما ۱۰٪ بدید همین
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
1
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۱۷:۰۲
بازنشستگان تامین اجتماعی هم جزء این کشور نیستند
سوال اینجاست که چرا بازنشستگان تامین اجتماعی از دریافت وام محروم هستند
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
خبر خوش برای بازنشستگان؛ واریزی جدید به حساب بازنشستگان امروز | پرداخت وام ۱۲ میلیونی با کارمزد ۴ درصد
ششمین نوبت وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری عصر امروز به حساب بازنشستگان مشمول واریز شد.

خبر خوش برای بازنشستگان؛ واریزی جدید به حساب بازنشستگان امروز | پرداخت وام ۱۲ میلیونی با کارمزد ۴ درصد
به گزارش سلام نو، مدیرکل مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با هماهنگی بانک عامل ششمین نوبت وام ضروری ۱۲میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری عصر امروز به حساب ۲۳ هزار و ۷۰ نفر از بازنشستگان مشمول واریز شد.

آقای علی خدامی افزود: این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۳۶ ماهه به بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری ارائه و به حساب حقوق بازنشستگی ایشان در بانک عامل واریز شده است.


مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان اهانت و خیانت است، نه قانونی
ابطال مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به بازنشستگان تامین اجتماعی بوده است.

در طول سال یک بار به حقوق‌ها در حدود ۱۰درصد اضافه می‌شود اما برخی شرکت‌های تولیدی لبنیاتی در طول سال چند بار اقدام به افزایش قیمت می‌کنند و به کسی هم پاسخگو نیستند و دستگاه‌های نظارتی هم توجهی ندارند چرا؟!

شرم آور و تاسف بار است که 3 ماه است دولت، مسئولان و نمایندگان مشکل افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حل نکردند چرا؟


افزایش ۱۰ درصدی حقوق‌ها در برابر تورم ۵۰ درصدی!
افزایش ۱۰ درصدی مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی به علاوه ۶۵۰ هزار تومان تا سقف ۱۰ میلیون تومان حقوق ماهانه در شرایطی که با تورم ۵۰ درصدی مواجه هستیم، آیا بعد از ۳ ماه معطلی تصمیمی بحق و به نفع این قشر از افراد جامعه است؟ آیا پرداخت ۶۵۰ هزار تومان که حتی برای خرید یک گونی ۱۰ کیلویی برنج ایرانی هم کفایت نمی‌کند، می‌تواند کمکی برای معیشت بازنشستگان باشد؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
1
بدترین تصمیم دولت پرداخت مستمری به خانواده های عراقی ویمنی و سوری و فلسطین ولبنان بود که از بودجه تامین اجتماعی که هیچگونه حقی از آن را نداشت را انجام داده بدون اینکه ریالی از خود مایه بگذارد تمام هزینه ها را بدوش تامین اجتماعی انداخته کل باز نشسته گام ایران سه میلیون نفر و حداقل هشت میلیون نفر از کشورهای دیگر هستند ...خدا بخیر کنه
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
1
بابا من که رد دادم چرا این همه حقغ میدین به ما بابا برا خودتونم نگه دارید این همه حقوق کجای دنیا میدن مثال حقوق ما 4/300بوده امروز 1/400زدند گفتن ما ل خرداد اضافه شده حساب کنید چقدر میشه کرایه میدم دندونامون درد شدید داره پسرای بیکار داماد دارم عروس دارم یخچال خالیه همش فکر اینم فردا چی کارکنم پول ندارم ولی رییسی وقالیباف بازم میگم این همه چرا اینقدر شماها به فکر کنید جووون عمتون انشاالله که همین روزا آه ما مظلومین رو خدا ازتون میگیره از آه مظلوم بترسین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
3
خدا لعنتتون کنه من مستاجرم با این حقوق کم چکار کنم خدا ازتون نگذره الهی با دوتا بچه خودم سر پرست خانوار هستم همسرم فوت کرده کجا چادر بزنم ای خدا به تو ایمان دارم کمکم کن الهی خدا جوابتونو بده انشاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
1
دروغگوهای بیسوادوبیکفایت اینقدر دروغ گفتید که دیگه ازچشم ملت مثل ی ۰۰۰۰۰۰ افتادید دیگه خودتان هم میدونید چه خبره خدا انشاالله بزودی زود به زمین گرم میزندتان آه ملت که اینقدرحقشان را میخوریدخانواده تان رانابود خواهم کرد انشاالله انشاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
1
1
لعنت خدا برشما باد حرفمونو به کی بزنیم همتون دزد ین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
1
0
بر پدر و مادر کسی که این اخبار دروغ اضافه حقوق را مینویسد لعنت خدا باشه ایشاالله خبر سرطان گرفتن عزیز هاشو بشنوه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
2
واقعا خجالت هم خوب چیزیست
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
0
دولت سیزدهم حقوق 57 درصد حداقل بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی یک دروغ بزرگی بوده است بنده با 32 سال و 7 ماه سابقه بیمه افزایش کل حقوق بنده مبلغ یک میلیون و 100 هزار تومان بوده است شرم آور و تاسف بار است.
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
0
حقوق بازنشستگان چقدر افزایش یافت؟ مبلغ 1 میلیون و 100 هزار تومان بوده است این یک اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت دولت و مسئولان سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان تامین اجتماعی بوده است.
بیسرپرست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
1
من ۱میلیون ۸۰۰حقوق میگیرم به من ۷۰۰تومان اضافه شده چکاراکنم
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
0
افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منصفانه نیست
اغلب بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق‌های اندکی دارند و علیرغم همسان‌سازی حقوق‌ها هنوز مستمری دریافتی‌شان به ۱۰ میلیون تومان نرسیده است که در چنین شرایطی کسی به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توجه ندارد. آیا با توجه به افزایش تورم و گرانی‌ها افزایش فقط ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منصفانه است؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
0
دولت سیزدهم حقوق 57 درصد حداقل بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی را در راستای حفظ تناسب پرداخت با سایر صندوق‌های بازنشستگی را افزایش داد.
دولت سیزدهم حقوق 57 درصد حداقل بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی یک دروغ بزرگی بوده است افزایش حقوق بازنستگان تامین اجتماعی با 20 الی 35 سال سابقه بیمه فقط 10 درصد با مزایای مخلف افزایش یافته است شرم آور و تاسف بار است.
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
1
اهانت ها و خیانت های دولت رئیسی هم مانند دولت حسن روحانی به بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص و روشن شده است.
افزایش ۱۰ درصدی حقوق‌ها در برابر تورم ۵۰ درصدی!
افزایش ۱۰ درصدی مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی به علاوه ۶۵۰ هزار تومان تا سقف ۱۰ میلیون تومان حقوق ماهانه در شرایطی که با تورم ۵۰ درصدی مواجه هستیم، آیا بعد از ۳ ماه معطلی تصمیمی بحق و به نفع این قشر از افراد جامعه است؟ آیا پرداخت ۶۵۰ هزار تومان که حتی برای خرید یک گونی ۱۰ کیلویی برنج ایرانی هم کفایت نمی‌کند، می‌تواند کمکی برای معیشت بازنشستگان باشد؟
در طول سال یک بار به حقوق‌ها در حدود ۱۰ درصد اضافه می‌شود اما برخی شرکت‌های تولیدی لبنیاتی در طول سال چند بار اقدام به افزایش قیمت می‌کنند و به کسی هم پاسخگو نیستند و دستگاه‌های نظارتی هم توجهی ندارند چرا؟!
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
0
شرم آور و تاسف بار است که افرایش ۱۰ درصد حقوق در خرداد ماه سال ۱۴۰۱بازنشستگان تامین اجتماعی ۴۰ سال پیش است، نه سال ۱۴۰۱
افزایش ۱۰ درصد حقوق در سال ۱۴۰۱ اهانت، توهین، بی احترامی و بازنشستگان تامین اجتماعی بوده است.
دولت سیزدهم حقوق ۵۷ درصد حداقل بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی را در راستای حفظ تناسب پرداخت با سایر صندوق‌های بازنشستگی را افزایش داد.
دولت سیزدهم حقوق ۵۷ درصد حداقل بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی یک دروغ بزرگی بوده است افزایش حقوق بازنستگان تامین اجتماعی با ۲۰ الی ۳۵ سال سابقه بیمه فقط ۱۰ درصد با مزایای مخلف افزایش یافته است شرم آور و تاسف بار است.
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
1
سوال اینجاست آیا حقوق دولتمردان، مسئولین، مسئولان و نمایندگان مجلس مانند بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق و با مزایا فقط 10 درصد افزایش و اصافه شده است.
دریافت افزایش حقوق دولتمردان، مسئولین، مسئولان و نمایندگان مجلس بیشتر از 10 درصد حرام است.
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
0
و این درحالی است که رئیسی خودش رئیس قوه قضائیه هم بود پس چرا در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، قانون و عدالت را رعایت نمی کند و رعایت نکرده است چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
0
تمام حرف شعار و سخنان مدیر عامل خیانتکار و سایر مسئولان خیانتکار سازمان تامین اجتماعی از اسفند ماه سال 1400 الی خرداد ماه سال 1401 در رسانه ها در مورد افزایش حقوق 57 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی 100 درصد فقط دروغ بوده است.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
0
افزایش ۱۲۰ تا ۱۳۸ درصدی متوسط حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی 100 درصد دروغ بوده است
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
از پایان سال ۱۳۹۸ تاکنون متوسط حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری با افزایش ۱۲۰ درصدی به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و متوسط حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با رشد ۱۳۸ درصدی به ۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
و این در حالی است که متاسفانه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از سال 1392 الی 1399/ 10 الی 15 درصد افزایش یافته است.

تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۱۱/۳۰ – ۱۱:۱۶

100درصد فقط دروغ بوده است

وزیر رفاه خبر داد: افزایش ۷۷ درصدی حقوق بازنشستگان

افزایش ۳۹ درصدی حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعیافزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان

خبر خوش وزیر رفاه| افزایش ۱۵ تا ۷۷.۳ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری …

خبر خوش وزیر کار | حقوق بازنشستگان ۱۵ تا ۷۷ درصد افزایش پیدا …

افزایش ۱۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۱۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به طور میانگین خبرداد و گفت: بحث همسان سازی یکی از توقعات و آرزوی بازنشستگان بود

تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۰

وزیر رفاه خبر داد: افزایش ۷۷ درصدی حقوق بازنشستگان

افزایش ۳۹ درصدی حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعیافزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان

خبر خوش وزیر رفاه| افزایش ۱۵ تا ۷۷.۳ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری …

خبر خوش وزیر کار | حقوق بازنشستگان ۱۵ تا ۷۷ درصد افزایش پیدا …

افزایش ۱۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۱۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به طور میانگین خبرداد و گفت: بحث همسان سازی یکی از توقعات و آرزوی بازنشستگان بود

تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۰

وزیر رفاه خبر داد: افزایش ۷۷ درصدی حقوق بازنشستگان

افزایش ۳۹ درصدی حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعیافزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان

خبر خوش وزیر رفاه| افزایش ۱۵ تا ۷۷.۳ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری …

خبر خوش وزیر کار | حقوق بازنشستگان ۱۵ تا ۷۷ درصد افزایش پیدا …

افزایش ۱۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۱۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به طور میانگین خبرداد و گفت: بحث همسان سازی یکی از توقعات و آرزوی بازنشستگان بود

وزیر رفاه خبر داد: افزایش ۷۷ درصدی حقوق بازنشستگان
افزایش ۳۹ درصدی حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعیافزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان
خبر خوش وزیر رفاه| افزایش ۱۵ تا ۷۷.۳ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری …
خبر خوش وزیر کار | حقوق بازنشستگان ۱۵ تا ۷۷ درصد افزایش پیدا …
افزایش ۱۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۱۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به طور میانگین خبرداد و گفت: بحث همسان سازی یکی از توقعات و آرزوی بازنشستگان بود
افزایش ۱۲۰ تا ۱۳۸ درصدی متوسط حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی 100 درصد دروغ است

عیدی امسال بازنشستگان مبلغ یک میلیون و 600 هزارتومان اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به بازنشستگان تامین اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سایر مسئولان تامین اجتماعی به همراه دولت و مجلس به بازنشستگان تامین اجتماعی اهانت و خیانت کردند و اهانت و خیانت می کنند چرا؟

وزیر بی ادب تعاون کار، رفاه و اجتماعی هم در سال 99 در رسانه ها بدون دلیل و بدون مدارک اعلام کرده است که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 77 و 90 درصد افزایش یافته است.

افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان یک دروغ بزرگی بوده است
شریعتمداری خبر داد
افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان
افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان

وزیر رفاه از افزایش حدود ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی حقوق خبر داد و گفت: بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌توانند از تسهیلات پنج میلیون تومانی بدون ضامن برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان شیوع کرونا با مشکلاتی مواجه شدیم و از همان ابتدا تلاش کردیم با امکاناتی که در اختیار داریم، هم در امر تولید دارو و هم نگهداری بیماران به صورت سرپایی و بستری گام‌های مؤثری برداریم.

وی در مصاحبه با رادیو گفتگو با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی اقدامات مؤثری در خصوص ارائه خدمات به بیماران کرونایی انجام داده است، افزود: ۴۰ هزار نفر از بیماران کرونایی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی که حدود ۸۰ بیمارستان است، بستری شده که ۹۰ درصد آنها خوشبختانه به سلامت از این مراکز خارج شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در تولید داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی قدم‌های مؤثری برداشته شد و همچنین مراکز مختلف ما، شهدایی را تقدیم کردند.

شریعتمداری، مهمترین اقدام ماه‌های گذشته را متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی دانست و گفت: ۳.۵ میلیون نفر از بازنشستگان تأمین اجتماعی مشمول متناسب‌سازی حقوق شده‌اند که در مرداد ماه با اعتبار ۳۲ هزار میلیارد تومان متناسب‌سازی انجام شد؛ البته نیمی از این اعتبار در سال جاری هزینه خواهد شد.

وی تأکید کرد: مشابه این اقدام نیز برای بازنشستگان کشوری در حال انجام است که آنها نیز بتوانند از افزایش حقوق برخوردار شوند. در مجموع حدود ۹۰ درصد حقوق بازنشستگان از این طریق افزایش خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در تعیین دستمزد کارگران نیز با تمام مشکلات کارفرمایان و محدودیت‌های بازار، تلاش شد تا حقوق بازنشستگان متناسب با تورم افزایش پیدا کند.

به گفته وی، آخرین اقدامی که انجام شد نیز افزایش ۳۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران بود که در دولت به تصویب رسید و اجرایی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با افزایش اعتبار، سقف تسهیلات آنها به پنج میلیون تومان رسیده که می‌توانند بدون ضامن از آن برخوردار شوند. همچنین باشگاه مشتریان هم در تأمین اجتماعی و هم صندوق کشوری ایجاد شد که بازنشستگان می‌توانند از خدمات فروشگاهی بیشتری برخوردار شوند.

شریعتمداری بیان کرد: در حوزه فنی و حرفه‌ای نیز تلاش شد واگذاری کارها به بخش خصوصی آموزشگاه‌های آزاد انجام شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
0
در جلسه افزایش حقوق بازنشستگان چه گذشت؟

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز ( شنبه) هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس گفت: جلسه امروز با دستور کار بررسی مصوبه هیأت دولت درباره افزایش ۱۰درصدی حقوق بازنشستگان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه نظرات اعضا اخذ شد اما بنا شد تا جمع‌بندی در این باره در جلسه بعدی هیأت که در هفته جاری برگزار خواهد شد، انجام شود.

عضو هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس اظهار داشت: مصوبه هیأت دولت درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان برخلاف قانون است و باید این افزایش همانند حقوق کارگران باشد.

فارس
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
0
بازنشستگان تامین اجتماعی که حقوق آن‌ها بین 9 تا 10 میلیون تومان بود افزایش حقوق یک میلیون و 444 هزارتومانی خواهند بود.
و این در حالی است که بنده با سابقه 32 سال و 7 ماه حقوق من یک میلیون تومان اصافه شده است چرا؟
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
0
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
اعتراض بازنشستگان به افزایش حقوق به دیوان عدالت اداری کشیده شد
انتشار خبر طرح شکایت کارگران بازنشسته در دیوان عدالت اداری درحالی است که روز گذشته دو جلسه مهم در رابطه با رسیدگی به خواسته‌های مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تشکیل شد.

اعتراض بازنشستگان به افزایش حقوق به دیوان عدالت اداری کشیده شد
به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، در ادامه اعتراض به نحوه افزایش حقوق بازنشستگان شماری از مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی شکایتی را در دیوان عدالت اداری ثبت کردند.

اعتراض مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی به نحوه افزایش حقوق بازنشستگی به دیوان عدالت اداری کشیده شد.

در جریان اعتراضات اخیر، کارگران بازنشسته نسبت به افزایش ۱۰ درصدی مستمری سازمان تامین اجتماعی، تعدادی از بازنشستگان شکایتی را در دیوان عدالت اداری ثبت کردند.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تایید این خبر گفت: این شکایت‌ها به صورت انفرادی علیه هیات دولت تنظیم و ثبت شده‌است و طی روزهای آینده نیز ممکن است شکایتی مستقل از سوی اتحادیه در این رابطه ثبت شود.

دو جلسه بی‌نتیجه در مورد افزایش حقوق بازنشستگی
انتشار خبر طرح شکایت کارگران بازنشسته در دیوان عدالت اداری درحالی است که روز گذشته دو جلسه مهم در رابطه با رسیدگی به خواسته‌های مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تشکیل شد.

جلسه نخست به دیدار سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نمایندگان تشکل‌های نهادهای صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص داشت.

جلسه دوم هم مختص نمایندگان عضو هیات تطبیق مقررات با مسئولان مربوطه در وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی بود.

به نظر می‌رسد نتیجه این جلسات از نظر بازنشستگان شاکی و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری چندان رضایت‌بخش نبوده است.

صادقی در این باره افزود: به رغم امیدواری‌ اولیه، بعید می‌‎دانیم که خروجی این جلسات، تامین‌کننده خواسته قانونی بازنشستگان معترض باشد. هیات دولت به غلط بدعتی را بنانهاده است و حالا به صورت حیثیتی به ماجرا نگاه می‌کند.

وی افزود: برای کارگران بازنشسته افزایش حقوق بازنشستگی باید در چارچوب قانون صورت گیرد. ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی بر لزوم تناسب میان هزینه و درآمد خانوار بازنشسته تاکید دارد. هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی برمبنای همین ماده قانونی، مصوبه شورای عالی کار را مبنای افزایش مستمری ۱۴۰۱ قرار داد. اما در مقابل هیات دولت تصمیم گرفت تا مستمری کارگران بازنشسته را به اندازه کارمندان بازنشسته زیاد کند.

در ادامه استعفای وزیر رفاه و نارضایتی عمومی کارگران بازنشسته از نحوه افزایش مستمری‌ ۱۴۰۱، به نظر می‌رسد که با اقدام به شکایت در دیوان عدالت اداری، چالش دولت با کارگران بازنشسته وارد فاز جدیدی شده باشد.
شاکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
0
شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۰
وزیر اقتصاد خطاب به مدیران بانک‌ها:
اگر بانکی وام بدون ضامن نداد، مدیر شعبه را برکنار کنید
اگر بانکی وام بدون ضامن نداد، مدیر شعبه را برکنار کنید

وزیر امور اقتصادی و دارایی خطاب به مدیران عامل بانک‌ها اعلام کرد که اگر تخلف شعبه بانکی در پرداخت تسهیلات بدون ضامن تایید شود، بلافاصله نسبت به برکناری مدیر شعبه اقدام کنید.

به گزارش ایسنا، گردهمایی سراسری مدیران شبکه بانکی کشور با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیران عامل بانک‌های دولتی و سایر مدیران ارشد شبکه بانکی کشور امروز در سالن اجتماعات شهید مدرس وزارت اقتصاد برگزار شد.

در این همایش، اخلاقی، مدیر عامل بانک تجارت گزارشی از نحوه اجرای پنج دستور رئیس جمهور به نظام بانکی ارائه کرد که طبق آن، دستورالعمل‌های مربوطه برای تسهیل ارائه تسهیلات به مردم بلافاصله از ابتدای هفته گذشته در شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

آخرین وضعیت اجرای پنج دستور رئیس جمهور به بانک‌ها

وی درباره واگذاری اموال تملیکی بانک‌ها نیز گفت: در این راستا کارگروهی در بانک‌ها تشکیل شد و امروز نیز مصوبه شورای پول و اعتبار در راستای واگذاری این اموال به تولیدکنندگان ابلاغ شد تا از ظرفیت‌های این املاک برای ارتقای تولید و اقتصاد استفاده شود.

اخلاقی افزود: از دیگر دستورات رئیس جمهور به نظام بانکی، برخورد با بدحسابان بانکی است که در این زمینه، با تکمیل اطلاعات و اطلاع‌رسانی‌های مجدد بر اجتناب از ارائه خدمات بانکی به این افراد تاکید شد. از سوی دیگر، برای برگشت اضافه برداشت‌های برخلاف مصوبات شورای پول و اعتبار، دستورالعمل شورای پول و اعتبار در این زمینه در حال تصویب است تا بانک‌ها در این زمینه برای اخذ سود به صورت یکسان عمل کنند.

این مدیر عامل بانک از شکل‌گیری کمیته‌ای در بانک‌ها به منظور بررسی موانع خدمات رسانی به مشتریان برای اعمال اصلاحات خبر داد.

منابعی برای پرداخت وام بدون ضامن تخصیص دهید

همچنین، در این نشست احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی از مدیران عامل بانک‌ها درخواست کرد که تا فردا ظهر بخشنامه مربوط به نحوه پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن را در سایت بانک خود در اختیار مردم قرار دهند تا آن‌ها بتوانند از جزئیات و شرایط آن‌ها آگاه شوند. علاوه براین، شیوه نظارت و اعتراض بر عملکرد شعب نیز در سایت بانک‌ها درج شود.

وی افزود: توقع وزارت اقتصاد این است تا اعتراضات مردم در راستای پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن طی ۴۸ ساعت پاسخ داده شود. از مدیران عامل بانک‌ها می‌خواهم تا در صورت ثبت تخلف بانک‌ها در این زمینه نسبت به تغییر مدیران شعب درنگ نکنند.

وزیر اقتصاد خطاب به مدیران عامل بانک‌ها گفت: می‌دانم که در ماه‌های پایانی سال با مضیقه مالی روبرو هستید اما سعی کنید تا منابعی در این زمینه تخصیص دهید.

خاندوزی در پایان تاکید کرد که فارغ از نظارت بر بانک‌ها در راستای پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن، مردم به صورت برخط در سایت وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌توانند شکایات خود را ثبت کنند و وزارتخانه به سرعت آن‌ها را پیگیری می‌کند.

اگر بانکی وام بدون ضامن نداد، مدیر شعبه را برکنار کنید
شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی اعلام شد
وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟
پرداخت وام بدون ضامن چه شد؟
شرم آور است که 5 ماه دوندگی برای دریافت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن از بانک ها جمهوری اسلامی متاسفانه هزار بار اعتراض هم کردم ولی متاسفانه هنوز هم به خاطر بی قانونی در کشور موفق دریافت وام نشده ام
بازنشسته تامین اجتماعی با 32 سال و 7 ماه سابقه بیمه از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
0
0
درپاسخ به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سابق

اگر حقوق ما بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۷۷ تا ۹۰ درصد افزایش می شد نیازی به وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن نداشتیم

در سال ۹۹ کارگران و برخی کارمندان ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی وابسته به اسرائیل ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.

وزیر بی ادب تعاون کار، رفاه و اجتماعی هم در سال ۹۹ در رسانه ها بدون دلیل و بدون مدارک اعلام کرده است که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۷۷ و ۹۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان یک دروغ بزرگی بوده است

اگر حقوق ما بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۷۷ تا ۹۰ درصد افزایش می شد نیازی به وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن نداشتیم

شریعتمداری خبر داد

افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان

افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان

وزیر رفاه از افزایش حدود ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی حقوق خبر داد و گفت: بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌توانند از تسهیلات پنج میلیون تومانی بدون ضامن برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان شیوع کرونا با مشکلاتی مواجه شدیم و از همان ابتدا تلاش کردیم با امکاناتی که در اختیار داریم، هم در امر تولید دارو و هم نگهداری بیماران به صورت سرپایی و بستری گام‌های مؤثری برداریم.

وی در مصاحبه با رادیو گفتگو با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی اقدامات مؤثری در خصوص ارائه خدمات به بیماران کرونایی انجام داده است، افزود: ۴۰ هزار نفر از بیماران کرونایی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی که حدود ۸۰ بیمارستان است، بستری شده که ۹۰ درصد آنها خوشبختانه به سلامت از این مراکز خارج شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در تولید داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی قدم‌های مؤثری برداشته شد و همچنین مراکز مختلف ما، شهدایی را تقدیم کردند.

شریعتمداری، مهمترین اقدام ماه‌های گذشته را متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی دانست و گفت: ۳.۵ میلیون نفر از بازنشستگان تأمین اجتماعی مشمول متناسب‌سازی حقوق شده‌اند که در مرداد ماه با اعتبار ۳۲ هزار میلیارد تومان متناسب‌سازی انجام شد؛ البته نیمی از این اعتبار در سال جاری هزینه خواهد شد.

وی تأکید کرد: مشابه این اقدام نیز برای بازنشستگان کشوری در حال انجام است که آنها نیز بتوانند از افزایش حقوق برخوردار شوند. در مجموع حدود ۹۰ درصد حقوق بازنشستگان از این طریق افزایش خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در تعیین دستمزد کارگران نیز با تمام مشکلات کارفرمایان و محدودیت‌های بازار، تلاش شد تا حقوق بازنشستگان متناسب با تورم افزایش پیدا کند.

به گفته وی، آخرین اقدامی که انجام شد نیز افزایش ۳۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران بود که در دولت به تصویب رسید و اجرایی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با افزایش اعتبار، سقف تسهیلات آنها به پنج میلیون تومان رسیده که می‌توانند بدون ضامن از آن برخوردار شوند. همچنین باشگاه مشتریان هم در تأمین اجتماعی و هم صندوق کشوری ایجاد شد که بازنشستگان می‌توانند از خدمات فروشگاهی بیشتری برخوردار شوند.

شریعتمداری بیان کرد: در حوزه فنی و حرفه‌ای نیز تلاش شد واگذاری کارها به بخش خصوصی آموزشگاه‌های آزاد انجام شود.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
0
0
برخی می‌گویند گرانی‌ها هم تقصیر روحانیون است‌ / بله کاملا دوست می گویند
جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۴۸:۳۳
برخی می‌گویند گرانی‌ها هم تقصیر روحانیون است‌ / بله کاملا دوست است چون به خاطر که روحانیون در دولت، مجلس، قوه قضائیه و هم در سراسر کشور متاسفانه هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکردند و هم از سال 1357 تاکنون هم نمی کنند.
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
0
0
شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۰
وزیر اقتصاد خطاب به مدیران بانک‌ها:
اگر بانکی وام بدون ضامن نداد، مدیر شعبه را برکنار کنید/ از بهمن ماه سال 1400 تاکنون هیچ خبری از برکنار مدیران بانک نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
0
0
شرم آور و تاسف بار است که شب عیدی مبلغ 3 میلیون تومان حقوق بنده را مسدود کردند
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان