تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

دیدار زلنسکی با نخست‌وزیر بریتانیا در کی‌یف

روز ۱۷ ژوئن ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین با نخست‌وزیر بریتانیا در کی‌یف دیدار کرد. طی این دیدار جانسون پیشنهاد داده است یک عملیات آموزشی بزرگ برای نیرو‌های اوکراینی با پتانسیل آموزش حداکثر ۱۰ هزار سرباز در هر ۱۲۰ روز راه اندازی کند.

دیدار زلنسکی با نخست‌وزیر بریتانیارویداد۲۴ بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز جمعه همزمان با دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور در کی‌یف، در دومین سفر خود به پایتخت اوکراین از زمان تهاجم روسیه به اوکراین، پیشنهاد راه‌اندازی یک برنامه آموزشی نظامی برای نیرو‌های اوکراینی را داد.

جانسون که در اوایل ماه جاری از رای عدم اعتماد جان سالم به در برد، توسط زلنسکی به عنوان یک دوست عالی مورد استقبال قرار گرفت و تصویری از خود در کنار رئیس جمهور اوکراین منتشر کرد که روی آن نوشته شده بود: "آقای رئیس جمهور، ولادیمیر، خوب است که دوباره در کیف هستم. ".

دفتر او گفت جانسون پیشنهاد داده است که یک عملیات آموزشی بزرگ برای نیرو‌های اوکراینی با پتانسیل آموزش حداکثر ۱۰ هزار سرباز در هر ۱۲۰ روز راه اندازی کند.

بوریس جانسون گفت: سفر امروز من به اوکراین یک پیام ساده و روشن با خود دارد، بریتانیا تا روز پیروزی باشماست. من به رئیس‌جمهور زلنسکی یک برنامه آموزشی جدید نظامی پیشنهاد داده‌ام که می‌تواند معادله این جنگ را تغییر دهد. مهار قدرتمندترین نیرو‌ها به معنای عزم اوکراین برای پیروزی‌ست.

منبع: president.gov.ua

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان