تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

۱۰ شهر برتر دنیا برای تحصیل و زندگی

شاید بسیاری از ما انتخاب دانشگاه را مهم‌ترین بخش یک مهاجرت تحصیلی بدانیم اما همچنان برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی انتخاب شهری مناسب برای تحصیل و زندگی یک دغدغه بزرگ است. توجه داشته باشید که شما تنها یک شهر را برای تحصیل و بازدید انتخاب نمی‌کنید بلکه به دنبال انتخاب خانه خود در چند سال آینده هستید.

مهاجرت تحصیلی

رویداد۲۴ این روزها در فضای مجازی به هر گوشه و کناری که سرک بکشید صحبت از مهاجرت تحصیلی است. دانشجویان بسیاری به دنبال دریافت مدرک زبان و ترجمه مدارک تحصیل خود هستند تا بتوانند نامه پذیرش یک دانشگاه خارجی را در دست بگیرند. در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵.۵ میلیون دانشجوی بین‌المللی با هدف ادامه تحصیل راهی کشورهای خارجی شدند که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۲۵ به ۸ میلیون نفر برسد.

در این میان کشورهایی هستند که سهم بیشتری از این مسافران دانشمند و خوش آتیه دارند. با وجود گزینه‌های بی‌‌پایان، تعداد انگشت شماری از شهرها و کشورهای جهان هستند که در فهرست برترین‌ها برای تحصیل و زندگی قرار می‌گیرند. چه چیزی این شهرها را محبوب ساخته است؟ برای شناخت آن‌ها کافیست تا انتها با این مطلب که با همکاری لتسگو یونی نگارش شده است همراه ما باشید.

بهترین شهرهای دنیا برای تحصیل

شاید بسیاری از ما انتخاب دانشگاه را مهم‌ترین بخش یک مهاجرت تحصیلی بدانیم اما همچنان برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی انتخاب شهری مناسب برای تحصیل و زندگی یک دغدغه بزرگ است. توجه داشته باشید که شما تنها یک شهر را برای تحصیل و بازدید انتخاب نمی‌کنید بلکه به دنبال انتخاب خانه خود در چند سال آینده هستید. اگرچه بهترین شهر و دانشگاه برای هرکس متناسب با نیازها و سبک زندگی تعریف متفاوتی دارد اما بر اساس معیارهای اصلی و مشترک ده شهر برتر از سوی تحلیلگران به عنوان بهترین شهرهای جهان برای زندگی و تحصیل معرفی شده‌اند که عبارت است از:

۱.لندن

پایتخت انگلستان اگر اول نباشد قطعا یکی از اولین‌ها است. این شهر در پنج سال گذشته ۳ بار به عنوان بهترین شهر دانشجویی جهان انتخاب شده است. لندن با ۱۸ دانشگاه که چهار مورد از آن‌ها در

فهرست ۵۰ دانشگاه ممتاز جهان جای گرفته‌اند همچنان در این عرصه یکه‌تاز است.

۱۰ شهر برتر دنیا برای تحصیل و زندگی

لندن را می‌توان از نخستین شهرهای دانشجویی جهان دانست که از صدها سال قبل دانشجویان بسیاری از گوشه و کنار جهان از جمله ایران برای ادامه تحصیل و آشنایی با علم روز راهی دانشگاه‌‌های آن می‌شدند. این شهر با وجود امپریال کالج و کینگز کالج لندن همچنان شهری پیشرو در عرصه گسترش علم و دانش است.

با وجود اینکه لندن را نمی‌توان شهری ارزان دانست و زندگی در آن در مقایسه با بسیاری دیگر از شهرهای هم‌تراز اروپایی گران‌تر است با این وجود، خدمات رفاهی دانشجویان و فعالیت‌های فرهنگی رایگان در سطحی است که دانشجویان بتوانند با کمترین هزینه در موسسات آموزش عالی آن تحصیل کنند.

۲. مونیخ

مونیخ در کشور آلمان، گوی سبقت را به عنوان مقصدی برتر برای تحصیل دانشجویان خارجی از دیگر شهرهای معروف آن ربوده است. دلیل اصلی این برتری را می‌توان نرخ بالای اشتغال و مقرون به صرفه‌گی هزینه زندگی دانشجویی در مونیخ دانست که آن را به یکی از ده شهر برتر جهان برای تحصیل تبدیل کرده است.

همچنین به یاد داشته باشید که دانشجویانی با ملیت‌های مختلف در صورتی که به زبان آلمانی تسلط داشته باشند می‌توانند با کمترین هزینه و رایگان در دانشگاه‌های آلمان از جمله شهر مونیخ تحصیل کنند. مونیخ دارای دو دانشگاه با رنکینگ برتر جهانی است که عبارتند از: دانشگاه فنی مونیخ و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان. این شهر با محیطی کاملا چند فرهنگی هر ساله میزبان ۱۷۰۰۰ دانشجوی خارجی است.

۳. سئول

کلانشهر سئول در یک دهه اخیر رشد چشمگیری داشته و امروز یکی از ده شهر برتر جهان برای تحصیل و زندگی می‌باشد. پایتخت کره جنوبی با بیش از ۲۱ دانشگاه در رنکینگ جهانی و تعداد زیادی موسسات آموزش بین ‌‌‌‌المللی مقصدی شناخته شده برای دانشجویانی است که به دنبال پیوند زدن علم و عمل هستند.

با بیش از ۹ میلیون نفر جمعیت همچنان فضای شهری سئول هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. تحصیل در سئول تجربه زندگی در شهری است که هرگز نمی‌خوابد. فرقی نمی‌کند که ۵ صبح در خیابان‌ها قدم بزنید یا ۵ عصر، این شهر در هر ساعتی چیزی برای جذابیت دارد. علی رغم جمعیت زیاد و فعالیت شبانه‌روزی، سئول به عنوان یکی از امن‌ترین شهرهای آسیایی شناخته می‌شود.

۴. توکیو

اگر به سبک زندگی شلوغ در یک شهر بزرگ و پر رفت و آمد علاقه دارید توکیو می‌تواند انتخاب شما باشد. توکیو با بیش از ۳۷ میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت‌ترین شهر جهان است که ۱۲ دانشگاه با رتبه بالای جهانی را در خود جای داده است. توکیو تعریفی جدید از زندگی در یک شهر دانشجویی پرهیاهو را برای شما به نمایش می‌گذارد. شهری پرجمعیت با خیابان‌هایی امن و تمیز و شبکه حمل و نقل عمومی ارزان و سریع‌السیر که دانشجویان را راحت به مقصد می‌رساند.

۵. برلین

پس از مونیخ، نوبت برلین، دیگر شهر المانی است که در این لیست بنشیند. از جمله دلایل اصلی جذابیت برلین برای دانشجویان بین‌المللی امکان تحصیل در طیف گسترده‌ای از رشته‌ها به زبان انگلیسی با حداقل هزینه می باشد. به طور کلی شهرهای المان مقصدهایی مقرون به صرفه برای دانشجویان خارجی هستند.

۶. ملبورن

تنوع فرهنگی گسترده در جامعه دانشجویی ملبورن، آن را به مقصدی پرطرفدار برای تحصیل تبدیل کرده است. این شهر دارای ۷ دانشگاه است که تعدادی از آن‌ها در میان ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند. ملبورن را در انتخاب خود دست کم نگیرید! در حال حاضر این شهر خانه بیش از ۹۰۰۰۰ دانشجو بین‌المللی است یعنی ۴۰ درصد جمعیت آن را شهروندان خارجی تشکیل می‌دهند.

۷. زوریخ

شاید در ابتدا نام این شهر دور از ذهن به نظر برسد اما امارها چیز دیگری را نشان می‌دهد. زوریخ، خانه دانشگاه صنعتی زوریخ یا همان ETH است که در نوع خود بالاترین رتبه قاره اروپا را دارد. اگرچه هزینه زندگی در این شهر چشمگیر است اما بورسیه‌های متعددی از سوی دولت سوئیس در اختیار دانشجویان ممتاز قرار می‌گیرد که پرداخت هزینه‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.

۸. سیدنی

سیدنی درست مانند ملبورن جامعه دانشجویی گسترده و متنوعی را در خود جای داده است. در برخی گزارشات سیدنی به دلیل ترکیب استانداردهای بالای زندگی، آموزشی در سطح بین‌المللی و نرخ بسیار بالای اشتغال در بین ۴ شهر برتر جهان برای تحصیل و مهاجرت قرار می‌گیرد. این شهر خانه ۵ دانشگاه ممتاز است که دو دانشگاه سیدنی و نیو ساوت ولز در بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان جای دارند.

۹. مونترال

در حال حاضر کانادا به یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان سراسر جهان تبدیل شده است که برخی از بهترین دانشگاه‌های این کشور مانند دانشگاه مونترال و مک گیل در شهر مونترال آن تجمع یافته‌اند. مونترال شهری فرانسوی زبان در دل کشوری انگلیسی زبان است که در میان ۶۰ شهر برتر جهان برای زندگی قرار می‌گیرد.

۱۰. بوستون

بدون شک بوستون یکی از مراکز مهم دانشگاهی در جهان است که خانه دو دانشگاه ممتاز هاروارد و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) می‌باشد. علاوه بر این، شش دانشگاه دیگر در منطقه متروپولیتن بوستون قرار دارند که رنکینگ بالای جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین به لطف جایگاه بالای بوستون در تولید علم، نرخ بیکاری نیز در این شهر بسیار پایین بوده و اشتغال دانشجویان در آن سریع و آسان است.

اگر متقاضی مهاجرت تحصیلی هستید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در هر یک از شهرها و دانشگاه‌هایی که در لیست ده شهر برتر جهان برای تحصیل و مهاجرت قرار دارند کافیست با مشاوان مجرب تیم مهاجرتی لتسگو یونی تماس بگیرید.

منبع: https://letsgouni.com/blog/best-cities-in-the-world-to-live

برچسب ها: مهاجرت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان