تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

دولت زیر بار افزایش حقوق بازنشستگان نرفت

​در پی انتشار مصاحبه‌ای از رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رسانه‌ها با این مضمون که هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه هیات وزیران در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را ابطال کرده است، دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، توضیحاتی را در این باره ارائه کرد.

افزایش حقوق بازنشستگانرویداد۲۴ پایگاه اطلاع رسانی دولت: در پی انتشار مصاحبه‌ای از رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رسانه‌ها با این مضمون که هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه هیات وزیران در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را ابطال کرده است، دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، توضیحاتی را در این باره ارائه کرد.

متن کامل این توضیحات به شرح زیر است:

۱- به مجرد اینکه دولت از مجاری رسمی و مکاتبات مردمی اطلاع یافت بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نسبت به مصوبه میزان افزایش مستمری خود در سال ۱۴٠۱ گلایه‌مند هستند، رئیس‌جمهور، معاون اول خود را مامور رسیدگی به این موضوع کرد. آقای دکتر مخبر متعاقبا سلسله جلساتی را با حضور نمایندگان کانون‌های بازنشستگان و تشکل‌های مربوطه برگزار کرد و در جریان این جلسات تمهیداتی برای ارتقای معیشت و حمایت از قدرت خرید بازنشستگان اندیشیده شد. در عین حال کمیسیون مربوطه در دولت نیز پس از اطلاع از برخی برداشت‌های حقوقی مبنی بر اینکه مصوبه مربوط به افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ممکن است مغایر با برخی مواد قانونی باشد، با تشکیل جلسات کارشناسی، بررسی این مغایرت احتمالی را در دستور کار قرار داده است.

۲-هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، به موجب «قانون اجرای اصل ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» و آئین‌نامه‌های اجرایی مربوطه، بازوی مشورتی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی برای حسن انجام وظایف محوله در دو اصل مذکور قانون اساسی است. این هیات بر اساس قانون و رویه‌های پیشین نظرات خود را در خصوص مصوبات هیات دولت به ریاست محترم مجلس اعلام می‌کند و اگر جمع‌بندی رئیس مجلس بر این بود که مصوبه مغایرتی با قوانین دارد، ایشان در مکاتبه با رئیس‌جمهور خواستار اصلاحیه و بازنگری در مصوبه مربوطه می‌شود. لذا هیات تطبیق از جایگاهی برای ابطال مصوبات هیات وزیران برخوردار نیست و بر این اساس نقل قول منتشره از یکی از نمایندگان محترم مجلس در این زمینه دقیق به نظر نمی‌رسد.

۳-دولت از ابتدای استقرار، بارها اعلام کرده چه از نظر گفتمانی و چه در میدان عمل، حامی اقشار زحمت‌کش و آسیب‌پذیر کشور از جمله بازنشستگان محترم سازمان تامین اجتماعی و حداقلی‌بگیران است و نهایت تلاش خود را برای صیانت از منافع و حفاظت از معیشت و قدرت خرید این عزیزان به کار خواهد بست.


بیشتر بخوانید: میزان افزایش مستمری و کمک‌های جنبی بازنشستگان اعلام شد


ولی اسماعیلی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست (روز گذشته) هیئت تطبیق مصوبات درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، گفت: هیئت تطبیق مصوبه 10 درصد افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با ماده 96 قانون کار تشخیص داده است و بر اساس اصل 138 قانون اساسی این مصوبه را ابطال و در نهایت این مصوبه برای اصلاح به هیئت دولت ارجاع داده خواهد شد.

وی یادآور شد: شورای عالی کار افزایش حقوق بازنشستگان را 38 درصد و دولت 10 درصد مصوب کرده بود، در جلساتی که داشتیم هیئت تطبیق ادله کمیسیون اجتماعی مبنی بر خلاف بودن این مصوبه هیئت دولت را پذیرفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
2
دولت چرا خودداری ازافزایش حقوق بازنشستگان می‌کنند خودش دست بکار شود حقوق سایرسطوح افزایش بدهد بابا مردکه با ده سال سابقه متفرقه حقوقش شده اندازی منکه 33سال زجرکشیدم ازماه بریدن دادین به اونها دولت ازخودشان مایه بزارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
2
اتفاقا دولت هم در جایگاهی نیست که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تغییر دهد
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
2
حق بازنشسته خوردن ندارد
بترسید از انتقام الهی
قانون شکنی کافی است
بازنشسته مفلس کشوری
|
United States of America
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
2
دولت پول نداره، خزانه مملکت در جیب آقازاده ها! و غارت بیت المال همچنان ادامه دارد......
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
1
اهانت ها و خیانت های رئیسی هم مانند حسن روحانی برای همه ثابت شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
1
دولت با ندانم کاری و چاپ پول تورم ۵۰درصدی ایجاد کرده و الان از درامد تامین اجتماعی ازمحل افزایش ۳۸درصدی حق بیمه سایر سطوح شاغلین، میخواهد کسری بودجه و یارانه ها را پرداخت کند . ولی ایکاش قبلا تدبیر بخرج می داد و لایحه اصلاح قانون تامبن اجتماعی وماده ۹۶ آن را به مجلس میداد تا ایتطوری بجای اطاعت از قانون و اجرای آن وارد حوزه قانونگذاری و دخالت دروظایف مجلس و تفاسیر ناصحیح از قوانین وفق عملکرد دلخواه حود نمی شد .
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
0
1
پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۴۵:۵۶
سوال اینجاست آیا بازنشستگان تامین اجتماعی جز آدم نیستند و جز این کشور نیستند چرا هیچ نوع کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی دولت وغیره نمی شود
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
0
1
خاندوزی از پرداخت وام به بازنشستگان خبر داد/ باز هم یک دروغ بزرگی است و این در حالی است که متاسفانه بیش از 5 ماه است در مورد پرداخت نکردن وام 50 تا 100 میلیونی بدون ضامن علیه بانک ها در رسانه های بیش از هزاران بار اعتراض کرده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
1
۱۴۰۱-۴-۱ ۱۷:۳۵
وام ضروری بازنشستگان افزایش یافت

با توافق صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران؛ وام ضروری بازنشستگان کشوری به ۱۵میلیون تومان افزایش یافت.

بازنشستگان کشوری وام ازدواج ۲۵ میلیونی و وام ضروری ۱۲ الی ۱۵ میلیونی… می گیرند ولی یک ریال به تامین اجتماعی نمی دهند
وام ضروری چرا به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نمی شود
وام اردواج ۲۵ میلیونی چرا به فزندان بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نمی شود

سوال اینجاست آیا بازنشستگان تامین اجتماعی جز آدم نیستند و جز این کشور نیستند چرا هیچ نوع کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی دولت وغیره نمی شود

نرخ تورم در خردادماه ۵۲.۵ درصد اعلام شد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی۱۰ درصد شرم آور و تاسف بار است.
قیمت تخم‌مرغ شانه‌ای ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان است افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی۱۰ درصد شرم آور و تاسف بار است.

و این درحالی است که رئیسی خودش رئیس قوه قضائیه هم بود پس چرا در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، قانون و عدالت را رعایت نمی کند و رعایت نکرده است چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
0
1
دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۰۶:۲۵
دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ ۱۰:۲۲:۲۸
در پاسخ به جناب آقای ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور
هیچ مرجعی در کشور متاسفانه پاسخگو و جوابگو مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های و مردم نیست و تاکنون هم نبوده است.
بالا ترین خیانت به یک ملت آن است که کسی به مردم دروغ بگوید.
بالاترین خیانت به یک ملت، ناامید کردن آنان با ارائه آمار و حرف دروغ است
نظرات شما
پیشخوان