تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۸ تير ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

خبر مهم رییس‌کل بانک مرکزی برای بازار ارز

رییس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه در زمینه عرضه و تقاضای ارز تعادل خوبی در بازار ایجاد شده است تاکید کرد: در بسیاری از روز‌ها در سامانه نیما شاهد فزونی عرضه بر تقاضا هستیم.

خبر مهم رییس‌کل بانک مرکزی برای بازار ارز

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «علی صالح آبادی» در پنجمین جلسه هم اندیشی با اقتصاددانان با محوریت «سیاستگذاری بهینه ارزی و ارتباط میان متغییر‌های پولی و ارزی» که در بانک مرکزی برگزار شد گفت: مدیریت بازار ارز را همواره با جدیت و با مکانیزم‌ها مختلف در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تاکید کرد: با نظرات اقتصادانان حاضر در جلسه مبنی بر اینکه بانک مرکزی باید حضور موثری در بازار ارز داشته باشد موافق هستم و این بانک با روش‌های مختلف می‌تواند تعادل و ثبات در بازار ایجاد کند که این موضوع هم‌اکنون محقق شده است.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه اقدامات متعددی در دستور کار بوده و هم‌اکنون نیز برنامه‌هایی برای مدیریت بازار ارز در دست اقدام است افزود: در مدیریت بازار ارز بخشی در زمینه هماهنگی بانک مرکزی با وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص ثبت سفارش‌ها در حال انجام است و در بخش دیگر، بحث مدیریت عرضه ارز مورد تاکید قرار گرفته تا صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات خود را به کشور باز گردانند و به چرخه تجاری وارد کند. در این زمینه نیز کمیته اقدام ارزی تصمیماتی به فراخور شرایط اتخاذ می‌کند. نتیجه این تصمیمات به ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا در بازار ختم می‌شود.

رئیس شورای پول و اعتبار در ادامه تصریح کرد: در حوزه حواله ارزی که متولی آن سامانه نیماست هم اکنون به طور نسبی تعادل خوبی در زمینه عرضه و تقاضا داریم.

وی افزود: برخی روز‌ها شاهدیم که ارز به اندازه کافی وجود دارد لیکن خریدار و تقاضایی برای آن نیست و در واقع می‌توان گفت در بسیاری از روز‌ها مازاد عرضه ارز بر تقاضا وجود دارد.


بیشتر بخوانید: جنگ تمام عیار در بازار ارز


رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: در زمینه حواله و اسکناس مشکل خاصی وجود ندارد ضمن آنکه باید تاکید کرد وضعیت اسکناس ارز بانک مرکزی همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده‌ام بسیار خوب است و خوشبختانه صادرکنندگان به ویژه بخش غیرنفتی در زمینه قیمت توافقی فروش ارز گام‌های موثری برداشته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مدیریت انتظارات تورمی پرداخت و گفت: بانک مرکزی با جدیت موضوع مدیریت انتظارت تورمی را پیگیری می‌کند و این موضوع نیز در دولت در دستور کار است.

صالح‌آبادی در خصوص برخورد قاطع بانک مرکزی با اخلاگران و سفته بازان ارزی در بازار، گفت: در مدت اخیر با تلاش و همکاری شبانه روزی با دستگاه‌ها و سازمان‌های نظارتی و انتظامی ذیربط، با برخی کانال‌های فضای مجازی که با موج سواری بر برخی اخبار و انتظارات کاذب تورمی اقدام به قیمت سازی صوری و شرط بندی بر روی قیمت ارز می‌کردند برخورد شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز نیز در دولت سیزدهم با جدیت دنبال می‌شود، گفت: عرضه ارز غیررسمی که نوعی قاچاق محسوب می‌شود موجب قیمت‌گذاری‌های کاذب در بازار می‌شد که با این مورد هم برخورد صورت گرفته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
0
و این در حالی است که بانک مرکزی بخشنامه پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را در بهمن ماه سال 1400 به همه بانک ها در سراسر کشور ابلاغ کرده است ولی متاسفانه برخی مسئولین بانک ها از پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند، خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند و متاسفانه در کشور هم قانون وجود ندارد بررسی، پیگیری و رسیدگی کند و تاکنون هم متاسفانه هیچ کسی پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
0
اگر بانکی وام بدون ضامن نداد، مدیر شعبه را برکنار کنید
شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی اعلام شد
وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟
پرداخت وام بدون ضامن چه شد؟
شرم آور است که 5 ماه دوندگی برای دریافت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن از بانک ها جمهوری اسلامی متاسفانه هزار بار اعتراض هم کردم ولی متاسفانه هنوز هم به خاطر بی قانونی در کشور موفق دریافت وام نشده ام
بازنشسته تامین اجتماعی با 32 سال و 7 ماه سابقه بیمه از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
این نامه را به آقای علی صالح آبادی
رییس‌کل بانک مرکزی برسانید

گرفتن وام فقط در یک ساعت!

1400/02/04 - 13:13

گرفتن وام فقط در یک ساعت! و این در حالی است که بنده متاسفانه بارها در باره بانک ملی شعبه نسیم شهر رباطر کریم به عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی سابق اعتراض کردم و پیام دادم ولی متاسفانه تاکنون پیگیری، بررسی و رسیدگی هیچ خبری نیست چرا؟
بانک ملی شعبه نسیم رباط کریم کد 2358
بانک ملی شعبه نسیم رباط کریم، بازنشستگان تامین اجتماعی را تحریم کرده است که گواهی کسر حقوقی یا ضمانت تامین اجتماعی را قبول نمی کند چرا؟
چرا با گذشت بیش از 19 ماه هنوز رئیس کل بانک مرکزی و رئیس کل بازرسی بانک ملی ایران بررسی، پیگیری و رسیدگی نکردند و نمی کنند چرا؟
وام ودیعه مسکن به ۲۲۳ هزار خانوار پرداخت شد/ و این درحالی است که اینجانب محمد میرزابابایی متقاضی وام ودیعه مسکن بنده درسیستم، بانک ملی را انتخاب کردم و پس ازسپری شدن یکماه نوبت دادن با مدارک کامل به همراه ضامن کارمند بازنشته با حقوق 10م به بالا باگواهی کسر ازحقوق به بانک ملی نسیم شهرکد 2358 مراجعه کردم و بعد ازتکمیل پرونده میگوید چون ضامن از بانک رفاه حقوق میگیرد قبول نمیکنیم .باید از بانک ملی حقوق بگیرد و جوازکسب وچک هم قبول نمیکنیم …مردم ازکجا ضامنی پیدا کنند که دقیقا ازبانک ملی حقوق بگیرد؟ پیش رئیس شعبه هم رفتیم قبول نکرد. پس چرا همسایه ما با همین آقای ضامن وام ودیعه از بانک سپه گرفت؟! چرا آنقدرسنگ اندازی میکنند وحرف آخر را اول نمیزنند؟ یکباره بگویند وام نمیدهیم مردم را اذیت نکنید با توجه به اینکه ضامن پدرم بود وبازنشسته مخابرات میباشد.! برای بانک ملی و رئیس شعبه جای شرم وتاسف دارد که 15میلیون ودیعه مسکن را به من مستاجر ندادند.
درضمن پدر من 27 ماه سابقه درجبهه در سال 63 الی 65 در زمان جنگ تحمیلی بوده است و متاسفانه تاکنون هم هیچ گونه ارزشی قائل نیست و نبوده است چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
0
0
وام قرض الحسنه 100 میلیونی بانک توسعه و تعاون | وام قرض الحسنه بدون کارمزد برای این افراد/ باز هم 100 درصد دروغ است.
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
0
0
وام قرض الحسنه 100 میلیونی بانک توسعه و تعاون | وام قرض الحسنه بدون کارمزد برای این افراد/ باز هم 100 درصد دروغ است.
نظرات شما
پیشخوان