تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

خبر جدید از احتمال تغییر فهرست یارانه‌بگیران

گروهی از جاماندگانی که تاکنون یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند، مدتی است اعتراض خود را به این موضوع در سامانه معرفی شده ثبت کرده‌اند. آیا این افراد هم طبق روال، یارانه تیر را بیستم این ماه دریافت می‌کنند؟

خبر جدید از احتمال تغییر فهرست یارانه‌بگیران
رویداد۲۴ به نقل از تجارت‌نیوز، ۹ دهک درآمدی که مشمول دریافت یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی هستند، بیستم این ماه هم می‌توانند همچون اردیبهشت، منتظر دریافت مبلغ یارانه باشند. اما همچنان این پرسش مطرح است که تکلیف جاماندگان و معترضان چه می‌شود؟

جاماندگان کسانی هستند که تاکنون یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند و از ابتدا مشمول نبوده‌اند. معترضان به افرادی گفته می‌شود که در دوره‌های پیشین مبلغ ۴۵ هزار تومانی را دریافت می‌کردند، اما با دهک‌بندی جدید، از فهرست یارانه‌بگیران ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی حذف شدند.

زمان تعیین تکلیف جاماندگان

جدیدترین پیگیری‌ها نشان می‌دهد، قرار است تا بیستم این ماه، وضعیت آن‌ها از این لحاظ که آیا مشمول دریافت یارانه هستند یا خیر مشخص شود. اگر پاسخ مثبت بود، اسامی این افراد به فهرست یارانه‌بگیران اضافه می‌شود و آن‌ها از دوره بعدی می‌توانند بر اساس دهک‌بندی، مبلغ مورد نظر را دریافت کنند.

همچنین در صورت اضافه شدن نام این افراد به لیست، مابه‌التفاوت اردیبهشت به بعد هم به آن‌ها تعلق می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: یارانه تیر ماه نقدی است یا کالابرگ؟


زمان برداشت یارانه معترضان

اواسط خرداد مبلغی به حساب معترضان واریز شد، اما هنوز قابل برداشت نیست. هنوز هیچ کدام از مقامات سازمان هدفمندی یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمان دقیق قابل برداشت شدن این مبلغ را اعلام نکرده‌اند. برخی می‌گویند بررسی اعتراضات ثبت شده در وزارت کار همچنان ادامه دارد و این روند با توجه به استعفای وزیر کار طولانی شده است.

اما رئیس‌جمهور در برنامه زنده تلویزیونی خود تاکید کرد که تکلیف این گروه از معترضان باید زودتر مشخص شود. او گفت جالب نیست که مرحله سوم هم واریز شود، اما این گروه هنوز منتظر باشند و بگوییم اطلاعات آن‌ها در حال بررسی است.

یارانه تیر قرار است بیستم واریز شود. اگر قرار باشد معترضان هم تعیین تکلیف شوند، باید منتظر بود که نتایح بررسی‌ها ظرف هفته آینده اعلام شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: یارانه نقدی
نظرات شما
پیشخوان