تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۱۱ تير ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

درسی که سید جلال حسینی از سرنوشت عابدزاده و علی دایی گرفت

امروز قرارداد کاپیتان پرسپولیس به عنوان مربی این تیم امضا شد تا او رسما از دنیا بازی در مستطیل سبز بازنشسته شود.

سید جلال حسینیرویداد۲۴ زمان خداحافظی ستاره‌ها از دنیای فوتبال همیشه یک چالش بزرگ در مسیر حرفه‌ای آنهاست. در ایران اغلب این مسئله با حواشی ناراحت‌کننده‌ای همراه می‌شود. اغلب ستاره‌های محبوب فوتبال ایران به این آگاهی نمی‌رسند که باید در سال‌های پیری از فوتبال خداحافظی کنند و با پافشاری بر ماندن در زمین فوتبال خاطرات خوبی که برای هواداران ساخته‌اند را خراب می‌کنند.

علی دایی که اسطوره فوتبال ایران بود با همه رفتار‌های حرفه‌ای‌اش درگیر این موضوع شد و در سال‌های پایانی فوتبالش روز‌های خوبی را با هواداران پشت‌سر نگذاشت. به گونه‌ای که وقتی امیر قلعه‌نویی او را از تیم ملی کنار گذاشت بسیاری خوشحال شدند. سال‌های فوتبال باشگاهی او هم چنین بود و از پرسپولیس کنار گذاشته شد و در چند تیم دیگر بازی کرد. در حالی که می‌توانست با یک خداحافظی باشکوه در تیم ملی یا پرسپولیس فوتبالش را با خاطره‌ای خوب در ذهن هواداران تمام کند.


بیشتر بخوانید: یک پرسپولیسی برای استقلال یارگیری می‌کند!


همین داستان برای احمدرضا عابدزاده و مهدی مهدوی‌کیا و چند ستاره دیگر فوتبال ایران هم رخ داد. اما گویا این رفتار‌های غیرحرفه‌ای برای برخی از ستاره‌های فوتبال ایران هم درس عبرت شده. از جمله سید جلال حسینی، سوپرمن باشگاه پرسپولیس که این فصل از فوتبال خداحافظی کرد. سید جلال هم احتمالا می‌توانست یکی دو سال دیگر در تیم‌های شهرستانی با قرارداد‌های قابل توجه بازی کند، اما تصمیم گرفت به جای اینکه در حاشیه به فراموشی سپرده شود در اوج از پرسپولیس خداحافظی کند.

این یک رفتار حرفه‌ای از یک چهره آیکونیک تیمی پرطرفدار است که یاد و خاطره او را در ذهن‌ها زنده می‌کند و او را به یکی از نماد‌های هویتی باشگاه تبدیل می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
0
تازه سید جلال هم میتونست دراخرین بازی فصل قبل 4 طرف مستطیل سبزو ببوسه وخداحافظی کنه وکفشهاشو اویزان کنه ولی صبرکرد دیدیحیی قرارداد نمیبنده راضی شد مربی بشه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان