تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۲۷ تير ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

برنی سندرز: بایدن نباید به عربستان می‌رفت

برنی سندرز، عضو دموکرات مجلس سنای آمریکا گفت گفت: شما با رهبر کشوری طرف هستید که در قتل روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست دخیل بوده است. فکر می‌کنم که نباید به چنین دولتی، از طریق سفر رئیس‌جمهوری آمریکا پاداش داده شود.

برنی سندرز: بایدن نباید به عربستان می‌رفت

رویداد۲۴ سناتو برنی سندرز سفر جو بایدن به عربستان را مورد انتقاد قرار داده و آن را پاداش‌دهی به دیکتاتوری دانست که با توجه به نقش این مقام سعودی در قتل خاشقجی، نباید صورت می‌پذیرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کرد، شخصی که به گفته سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را در ۲۰۱۸ امضا کرد.

برنی سندرز، عضو دموکرات مجلس سنای آمریکا گفت به باور او، بایدن نباید به این سفر می‌رفته و افزود: شما با رهبر کشوری طرف هستید که در قتل روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست دخیل بوده است. فکر می‌کنم که نباید به چنین دولتی، از طریق سفر رئیس‌جمهوری آمریکا پاداش داده شود.

قتل خاشقجی که از منتقدان دولت عربستان بود در سفارت عربستان در ترکیه به یکی از موانع اصلی در روابط آمریکا و عربستان تبدیل شده است. این در حالیست که بن سلمان نقش داشتن در این مسئله را تکذیب می‌کند.

بایدن روز جمعه گفت که در دیدار با بن سلمان به او گفته که وی را مسئول قتل خاشقجی می‌داند، اما یک مقام سعودی حاضر در جلسه گفت که این دیدار آنطور که بایدن گفته پیش نرفت.


بیشتر بخوانید: کوثری: آمریکایی‌ها می‌خواهند بدون دادنِ تضمین به برجام بازگردند/ به هیچ عنوان نمی‌توان قبول کرد که سپاه تحریم باشد
زمانی که بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا آماده می‌شد، اعلام کرده بود که عربستان باید به دلیل قتل جمال خاشقجی مورد طرد جهان قرار بگیرد.

برنی سندرز که رقیب بایدن در انتخابات داخلی حزب دموکرات بود گفت، آمریکا باید بجای گرم گرفتن با عربستان، مالیات سنگینی بر شرکت‌های نفتی اعمال کند.

او درباره خاندان سلطنتی سعودی گفت: ببینید، با خانواده‌ای طرف هستید که ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی داشته، دموکراسی را به چالش کشیده، زنان را شهروند درجه سه دانسته و مخالفانش را کشته و زندانی می‌کند. اگر آمریکا به یک چیز اعتقاد داشته باشد، آن چیز حقوق بشر است. ما به دموکراسی باور داریم و من نمی‌توانم بپذیرم که داریم روابط نزدیکی با یک دیکتاتوری برقرار می‌کنیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برنی سندرز ، جو بایدن
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
0
0
کاخ سفید، عربستان سعودی، هر سه دشمنان آشکار جهان اسلام هستند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
0
0
دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ ۱۶:۴۷:۰۸
عربستان سعودی را به عضو کشور اسلامی به رسمیت نمی شناسیم
عربستان سعودی ثابت کرد که هیچ فرقی با رژیم صهیونیستی ندارد و تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
عربستان سعودی جنایتکار از سال 2015 تاکنون در جنگ یمن ثابت کرد که دشمن درجه یک دین سلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان و بشریت بوده است.
ترامپ هم در مدت 4 سال و با پول عربستان سعودی مرتکب جنایت جنگی در سوریه، عراق و یمن شده است.
عربستان سعودی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر عامل اصلی جنگ، بی ثباتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
نجس ترین کشور درمنطقه خاورمیانه و جهان 100 درصد فقط عربستان سعودی بوده است.
کاخ سفید، عربستان سعودی، هر سه دشمنان آشکار جهان اسلام هستند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان