تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱

تغییر رویه ۳ روزه در بورس

در معاملات امروز ۴ مرداد ۱۴۰۱ بازار سهام، برای سومین روز متوالی شاهد ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت بودیم.

پیش بینی بازار بورس

رویداد۲۴ در معاملات روز سه‌شنبه چهارم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۹۶۸ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۴۳۸ هزار و ۴۴۸ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۲ هزار و ۸۳۱ واحدی در سطح ۳۸۸ هزار و ۲۹۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۵۵ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۸۱۸ واحد قرار گرفت.

تغییر مالکیت بازار سهام

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای بیست و نُهمین روز متوالی منفی شد و ۳۵۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۱۴ میلیارد تومان بود. پس از شستا، نمادهای فارس (شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس) و فملی (شرکت پتروشیمی نوری) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

از سوی دیگر امروز برای سومین روز متوالی شاهد ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت بودیم.

نمادهای پیشران بورس

امروز نمادهای «فملی»، «کاوه» و «وامید» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «فارس»، «حکشتی» و «نوری» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «غصینو»، «دماوند» و «سمگا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «پخش»، «فزر» و «آریا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و شستا و حکشتی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، گدنا و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.


بیشتر بخوانید: ریزش دوباره بورس / دولت برای جبران کسری بودجه چگونه دست در جیب سهامداران می‌کند؟


رکود معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۴ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۱ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان بود که ۷۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان رسید.

رشد صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و ۳۹ میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۳۸ درصد افت کرد و در رقم ۸ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد غنوش (شرکت نوش مازندران) با صف‌ خرید ۳.۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غنوش، نمادهای لپارس (شرکت پارس الکتریک) و فتوسا (شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سصفها (شرکت سیمان اصفهان) تعلق داشت که ارزش آن ۵.۵ میلیارد تومان بود. پس از سصفها، نمادهای فمراد، ثاباد، فلوله و قثابت بیشترین صف فروش داشتند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
پیشخوان