تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۱

مهم ترین فرودگاه های ترکیه کدامند؟

فرودگاه جدید استانبول که جایگزین فرودگاه آتاتورک است را می‌توان از مجهزترین و بهترین فرودگاه‌های ترکیه دانست. این فرودگاه مثل یک شهرک بزرگ ساخته شده است و شامل تمام امکاناتی است که یک مسافر ممکن است به آن نیاز پیدا کند.

مهم ترین فرودگاه های ترکیه کدامند؟

رویداد۲۴ کشور همسایه ما در شمال غربی، ترکیه، در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در زمینه گردشگری و جذب توریست داشته است. ترکیه را می‌توان یکی از کشورهای موفق در این زمینه دانست. در طول سال‌های گذشته این کشور تلاش کرده است که زیرساخت‌های مناسب جهت جذب و پذیرایی از توریست‌ها را فراهم آورد.

یکی از ملزومات این طرح، ساخت فردوگاه‌های مناسب برای سفر هوایی مانند پرواز تهران به استانبول است. چرا که حجم بالای مسافران ورودی به این کشور نیازمند درگاه‌های ورودی مناسب است. در این مقاله قصد داریم که به فرودگاه‌های مهم ترکیه پرداخته و در خصوص آن‌ها اطلاعاتی را به شما دوستان عزیز ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

فرودگاه صبیحا گوکچن

استانبول به عنوان بزرگ‌ترین شهر ترکیه، سه فرودگاه اصلی و پر رفت و آمد این کشور را در خود جای داده است. یکی از این فرودگاه‌ها، فرودگاه صبیحا یا صبیحه است که به یاد اولین خلبان زن ترکیه به این نام خوانده می‌شود. این فرودگاه پرتردد در سال ۲۰۰۱ افتتاح شده و در منطقه آسیایی شهر استانبول قرار دارد.

فرودگاه صبیحا امکانات زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به هتل، پارکینگ طبقاتی، فروشگاه، رستوران و سالن کنفرانس اشاره کرد. همچنین ۱۱۲ گیشه جهت check in  در این فرودگاه وجود دارد. اما به دلیل مشترک بودن ترمینال پروازهای داخلی و خارجی آن تاخیر و صف‌های طولانی در این فرودگاه امری عادی است.

فرودگاه جدید استانبول (İSTANBUL HAVALİMANI)

فرودگاه جدید استانبول که جایگزین فرودگاه آتاتورک است را می‌توان از مجهزترین و بهترین فرودگاه‌های ترکیه دانست. این فرودگاه مثل یک شهرک بزرگ ساخته شده است و شامل تمام امکاناتی است که یک مسافر ممکن است به آن نیاز پیدا کند. مواردی مثل صرافی، اینترنت رایگان، رستوران، کافی شاپ و... از سری امکانات این شهرک است. فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر کمی زیاد است و مسافران در حدود یک ساعت برای رسیدن به مرکز شهر استانبول به زمان احتیاج خواهند داشت.

این فرودگاه که اخیرا به دست رجب طیب اردوغان افتتاح شد، در حدود ۷ میلیون دلار هزینه برداشت. اما افتتاح آن باری سنگین از دوش فرودگاه صبیحا برداشت. این فرودگاه بزرگ توانایی پذیرش گردشگران شهر استانبول را بالا خواهد برد. همچنین پیش بینی می‌شود که در سال‌های آتی به یکی از پرترددترین فرودگاه‌های دنیا  تبدیل شود. شاید در سفرهای بعدی خود به ترکیه در پرواز رفت  یا خرید بلیط استانبول به تهران گذرتان به فرودگاه جدید افتاد.

 

فرودگاه بین المللی ازمیر

فرودگاه عدنان مندرس ازمیر را می‌توان یکی از اصلی‌ترین فرودگاه‌های ترکیه دانست. این فرودگاه در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر ازمیر و در منطقه قاضی امیر قرار دارد. فرودگاه ازمیر با توجه به پتانسیل این شهر در جذب گردشگران ساخته شد و هر روزه تعداد زیادی هواپیما در این فرودگاه به زمین می‌نشیند.

امکانات فرودگاه ازمیر شامل مواردی از قبیل کافی شاپ، رستوران، فروشگاه‌ها، باجه‌های راهنما و.. است. همچنین خدماتی همچون اینترنت و بسته‌بندی در این فرودگاه به صورت رایگان در اختیار همه مسافران قرار می‌گیرد.

 

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای سفر به مشهد با تور هوایی ‌

 مهم ترین فرودگاه های ترکیه کدامند؟

فرودگاه اسن بوغا آنکارا

آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه یکی از بزرگ‌ترین و بهترین فرودگاه‌های ترکیه را در اختیار دارد. این فرودگاه در سال ۱۹۹۵ و در شمال شرقی آنکارا تاسیس شد. اسن بوغا را می‌توان چهارمین فرودگاه پرتردد ترکیه دانست. تردد در این فرودگاه به حدی زیاد بود که در سال ۲۰۰۶ یک ترمینال جدید به آن اضافه شد.

امکاناتی از قبیل مسجد، آرایشگاه، هتل، رستوران، فروشگاه و... در این فرودگاه بین‌المللی وجود دارد. فرودگاه اسن بوغا به دلیل کیفیت ارائه خدمات، رعایت استانداردها و امنیت مناسب در سطح اروپا مطرح شد. این فرودگاه شلوغ تا شهر آنکارا ۲۸ کیلومتر فاصله دارد اما وسایل نقلیه مناسب برای رفتن به شهر وجود دارد و مسافران به راحتی خواهند توانست خودشان را به شهر برسانند.

فرودگاه آنتالیا

شهر زیبای آنتالیا میزبان مسافران بسیاری است که بیشتر از طریق فرودگاه این شهر به آن سفر می‌کنند. فرودگاه شهر آنتالیا یکی دیگر از فرودگاه‌های مهم ترکیه است. این فرودگاه در شمال شرقی آنتالیا و با ۱۳ کیلومتر فاصله از این شهر قرار دارد. ۳ پایانه در فرودگاه آنتالیا وجود دارد که تنها محل فرود پروازهای ترکی است.

بقیه پروازها نیز در فرودگاهی دیگر فرود فرود می‌آیند. این فرودگاه نه چندان بزرگ در سطح مناسبی از ارائه خدمات قرار دارد. همچنین برای مراجعه مسافران به شهر، وسایل نقلیه متعددی از قبیل تروموا، تاکسی و اتوبوس در نظر گرفته شده است که رفت و آمد به آن را آسان‌تر می‌کند.

مهم ترین فرودگاه های ترکیه کدامند؟

فرودگاه بین‌المللی میلاس بدروم

فرودگاه میلاس از سال ۱۹۹۸ افتتاح شده و شروع به فعالیت نمود. چرا که بدروم زیبا به یک فرودگاه جهت وارد شدن به عرصه گردشگری نیازمند بود. این فرودگاه محلی برای انجام پروازهای داخلی و خارجی است. مراجعه به این شهر در حدی زیاد است که تنها در سال ۲۰۱۰ حدود ۵.۱ میلیون نفر برای انجام پروازهای خود به فرودگاه میلاس مراجعه کرده‌اند.

فرودگاه بدروم دارای چند فروشگاه‌، رستوران‌، پارکینگ‌ و صرافی است. در حقیقت امکانات لازم برای رفع نیاز مسافران در این فرودگاه وجود دارد. به همین دلیل اکثر افرادی که تجربه‌ای از حضور در آن را داشته‌اند رضایتی نسبی را تجربه نموده‌اند. به دلیل پر رفت و آمد بودن این فرودگاه می‌توان آن را جزئی از لیست فرودگاه‌های مهم ترکیه قرار داد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان