تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

توضیحات سازمان تنظیم مقررات درباره قطعی اینترنت

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن عذرخواهی از مشترکین اعلام کرد: اقدامات ضروری جهت آسیب‌شناسی موضوع و اعمال مقررات مربوطه در دستورکار قرار گرفته است و اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز مشکلات مشابه را از اپراتور‌های ارتباطی پیگیری خواهد کرد.

توضیحات سازمان تنظیم مقررات درباره قطعی اینترنت

رویداد۲۴ سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد: پس از بروز اختلال در اینترنت، ضمن بازدید میدانی و گردآوری اطلاعات مربوطه، اقدامات ضروری برای آسیب‌شناسی موضوع و اعمال مقررات در دستور کار قرار گرفته است و تلاش برای پیشگیری از بروز مشکلات مشابه را از اپراتور‌های ارتباطی پیگیری خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته از حدود ساعت ۱۳، اختلال در اینترنت و تماس تلفنی آغاز شد. پس از دقایقی، شرکت مخابرات اعلام کرد بروز این اختلال به دلیل آتش‌سوزی در حوضچه مخابرات منطقه ۸ تهران است. پس از آن اقدامات لازم برای رفع اختلالات آغاز شد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رگولاتور و ناظر اپراتورها، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از بعدازظهر دوشنبه ۱۰مردادماه و در پی آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های فیبرنوری مخابرات استان تهران در اثر اتصال کابل‌های برق عبوری از کنار این حوضچه، ارتباطات بخش ثابت شرکت مخابرات ایران در برخی از نقاط کشور و همچنین ارتباطات شرکت ایرانسل در بخش‌هایی از استان تهران دچار اختلال شد.

بر اساس اعلام شرکت مخابرات ایران علت دقیق آتش سوزی از سوی این شرکت در حال بررسی است و از ساعات اولیه بروز مشکل و جهت کاهش آثار اختلال در ارتباطات، تا حد امکان مسیر‌های ارتباطی جایگزین برقرار شده و با تعویض تمامی کابل‌های آسیب دیده به تدریج مابقی این اختلالات برطرف خواهد شد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن عذرخواهی از مشترکین بابت مشکلات پیش آمده، به اطلاع می‌رساند از زمان ایجاد این مشکل، ضمن بازدید میدانی و گردآوری اطلاعات، اقدامات ضروری جهت آسیب‌شناسی موضوع و اعمال مقررات مربوطه در دستورکار قرار گرفته است و اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز مشکلات مشابه را از اپراتور‌های ارتباطی پیگیری خواهد کرد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اینترنت
نظرات شما
پیشخوان