تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
نماینده سبزوار در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

حال مردم خوب نیست و کار‌ها کند پیش می‌رود/ مردم هر روز جلوی مجلس تحصن می‌کنند

بهروز محبی نماینده سبزوار می‌گوید: روند کُند دولت، عواقب منفی اجتماعی دارد. همه می‌بینیم که مردم دائماً از شهرستان‌ها می‌آیند و جلوی مجلس تحصن می‌کنند و از این‌رو، فضا ملتهب می‌شود و مشکلات اجتماعی برای کشور به وجود می‌آید.

بهروز محبی نماینده مجلس

رویداد۲۴ محمد آیتی: در حالی دولت سیزدهم پا در دومین سال کاری خود گذاشته که عملکردش در سال نخست با انتقادات فراوانی نه فقط از سوی اصلاح‌طلبان، بلکه از طرف جناح اصولگرا و حامی‌اش همراه شد. اصولگرایان معتقد بودند باید یکسال به دولت ابراهیم رئیسی فرصت داد و حال با گذشت یکسال و عدم تحقق وعده‌ها، انتقادات بسیار افزایش یافته است. بهروز محبی نماینده سبزوار در مجلس یازدهم که در انتخابات ۲۸ خرداد رای خود را به نام رئیسی به صندوق ریخت، یکی از افرادی بود که پس از روی کار آمدن رئیسی اعلام کرد باید به دولت یکسال وقت داد تا خود را اثبات کند. حال، او در پایان یک سالگی دولت می‌گوید: «حال مردم خوب نیست و کار‌ها کُند پیش می‌رود.»

محبی به رویداد۲۴ می‌گوید: سه هفته پیش در دیداری که نمایندگان مجمع استان خراسان بزرگ خدمت آقای رییس جمهور رسیدند به ایشان عرض کردم که حال مردم خوب نیست، چون ما می‌دانیم که چه گذشته‌ای وجود داشته و چه شاخص‌هایی تحویل شما شده است، اما مردم انتظار رویکرد حل مسئله را از این دولت دارند؛ یک رویکرد جهادی و البته اقدام.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: به بیماری که حالش بد است در ابتدا نمی‌توانیم توصیه کنیم چه غذایی بخورد. اول برای بیماری که در حالت اضطرار است باید با سرعت اقدامات مداوا را انجام دهیم و او را تسکین دهیم و بعد برویم سراغ برنامه‌های درمانی و بلندمدت.


بیشتر بخوانید: نماینده ساری: تا یکی دو ماه آینده منتظر اتفاقات خوب باشید؛ اگر نشد، بیشتر نظارت می‌کنیم


او می‌گوید: این دولت، دولتی است که به دنبال برنامه‌های واقعی می‌رود و تقریباً رویکرد عوام‌فریبی ندارد، اما اهل اقدام و تصمیم سریع نیست. ما معتقدیم این دولت باید به سمت اقدام و حرکت سریع برود؛ مثلاً ما با ۱۱ هزار کامیون وارداتی مواجه هستیم. قرار بود این کامیون‌ها وقتی وارد شدند، هر کامیون‌دار یک کامیون اسقاطی بیاورد تا کامیون جدیدش را بگیرد و پلاک‌گذاری شود. بسیاری از دلال‌ها و واسطه‌ها آمدند و قیمت کامیون‌های اسقاطی را از ۵۰۰ میلیون به یک میلیارد و ۲۰۰ رساندند و کاملاً بازار را ملتهب کردند و حالا دولت باید تصمیم بگیرد. ما معتقدیم دولت باید ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان از این افراد بگیرد و این کامیون‌ها را پلاک کند. این کار، چون خلاف قانون بود، موضوع رسید به سران قوا و در نهایت الان باید مقام رهبری امضا کنند. یک سال و نیم است که از دولت قبلی این مشکل به وجود آمده است و هنوز حل نشده است.

او می‌گوید: مشکل دیگر کشور، قوانین دست و پاگیری است که وجود دارد. مثلاً در همین مورد مسئله کامیون‌داران، چون قانون گفته کامیون اسقاطی تحویل دهند و می‌خواهند جایگزین کنند، نمی‌توانند به راحتی این کار را انجام دهند، زیرا باید یک مسیر قانونی طی یا در مجلس طرح شود. آن هم مجلسی که بیشتر از ۶۰ طرح و لایحه دو فوریتی دارد، ممکن است به این سادگی به نتیجه نرسد و زمان‌بر است.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی می‌گوید: از طرفی، پرسیدم بحث رتبه‌بندی معلمان چه شد؟ مدت مدیدی است که ما کار را شروع کرده‌ایم و قانون را تصویب و پول را داده‌ایم، پس چرا اجرای نهایی نمی‌شود؟ یا مثلاً بحث افزایش حقوق بازنشستگان و یا بحث حکم ۱۵۵۳؛ از ۳۵ سال پیش در دولت‌های گذشته، ۲۸۰۰ نفر از معلمان جمهوری اسلامی که در مدارس ایرانی خارج از کشور تدریس می‌کرده‌اند، از دولت‌های گذشته طلبکارند. این‌ها مامور شده بودند تا دو سال تدریس کنند و تا الان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارند. این مبلغ ۳۵ سال است که در دولت‌های گذشته انباشت شده است. ۴۵ ماه است که حکم دیوان عدالت آمده که دولت باید این ۷۰۰ میلیارد را پرداخت کند و محکوم شده است، ولی نه دولت گذشته این مبلغ را داد و نه دولت آقای رئیسی. این‌ها انتقادات من به دولت سیزدهم است که چرا اقدام عاجل نمی‌کند.

محبی می‌گوید: این روند کُند دولت، عواقب منفی اجتماعی دارد. همه می‌بینیم که مردم هر روز دائماً از شهرستان‌ها می‌آیند و جلوی مجلس تحصن می‌کنند و از این‌رو، فضا ملتهب می‌شود و مشکلات اجتماعی برای کشور به وجود می‌آید. توقع ما از آقای رئیسی این است که اقدام جدی داشته باشد و سریع تصمیم بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: من برای بیش از شش، هفت مسئله و مشکل کشور، نامه نوشتم و این مسائل اصلی را به آقای قالیباف منعکس کردم و از او خواستم روز‌های سه‌شنبه نظارتی ویژه مطرح کند و از طرفی، نمایندگان دولت بیایند تا کاری بتوانیم انجام دهیم. ما باید رویکرد حل مسئله داشته باشیم، ولی دولت آقای رئیسی فقط در حال حل مسائل است و هنوز موفق به حل این مسائل نشده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
0
4
مردم حالشان خوب نیست یعنی چه ،برو حرفهای سخنگوی سپاه را بخوان که مردم رفاه دارند ،آنهم چه رفاهی ،آنها هم که جمع میشوند جلو مجلس خوشی زده زیر دلشان!!!
بازنشسته شرکت مخابرات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
0
0
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۰۹:۵۸
امروز مبلغی واریز شده کسی خبرداره بابت چی بوده؟خداروشکر بالاخره دارن واریزیها رو انجام میدن
امروز مبلغی واریز شده ولی معلوم نیست بابت چی هست
بازنشسته شرکت مخابرات
چرا بیمه تکمیلی 12 ماه است هزینه های پزشکی را پرداخت نمیکند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سبد ماه رمضان کی به حساب بازنشستگان مخابرات واریز میشود ماه مبارک رمضان روبه پایان است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امروز چهارشنبه 2 شهریور ماه سال 1401 است بن خواربار بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور 8 ماه است پرداخت نشده ؟ تا کی باید منتظر بمانیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بازنشسته شرکت مخابرات
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان