تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

خواص شگفت انگیز آووکادو

آووکادو میوه‌ای گلابی شکل و با پوستی به رنگ سبز بسیار تیره و یا حتی سیاه است، میوه‌ای که هسته‌ای نسبتا بزرگ دارد و خاستگاه آن مناطق گرمسیری است. آواکادو طبع سرد دارد و سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این میوه در رستوران‌های زنجیره‌ای، به صورت سالاد یا دسر سرو می‌شود.

خواص آووکادو

رویداد۲۴ خواص زیاد آووکادو باعث شده است به ویژه در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کند. خواص آووکادو پای این میوه را به صنایع مختلف دارویی، آرایشی و بهداشتی باز کرده و باعث شده است نقش مهمی در بین مواد اولیه محصولات این حوزه ایفا کند.

این میوه که در بسیاری از مناطق دنیا برداشت نمی‌شود به عنوان یک میوه وارداتی مطرح است. این میوه سرشار از چربی‌های غیراشباع، ویتامین‌های A، B، C، E و K، پلی فنل‌ها و فلاونوئیدها، پتاسیم، منیزیم و فیبر و پروتئین است.

در ادامه بیشتر با خواص این میوه گرمسیری آشنا خواهید شد.

خواص آووکادو برای بینایی و چشم

آووکادو از میوه‌هایی است که اگر در یک غذایی سالم قرار بگیرد می‌تواند به سلامت چشم شما کمک کند. جالب است بدانید که اگر مصرف آووکادو را در برنامه غذایی منظم خود داشته باشید علاوه بر اینکه به افزایش قدرت بینایی شما افزایش پیدا می‌کند، باعث می‌شود که خطر ابتلا به بیماری‌های شایع چشمی مانند آب مروارید نیز از شما دور شود.

خواص آووکادو در مبارزه با سرطان

تحقیقات موجود نشان می‌دهد که آووکادو می‌تواند از سرطان جلوگیری کند. همچنین پزشکان به بعضی از بیماران سرطانی توصیه می‌کنند که از آووکادو استفاده کنند تا میزان سلول‌های سالم در بدن آن‌ها افزایش پیدا کند.

مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که ویژگی‌های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که در آووکادو وجود دارد احتمال ابتلا به سرطان‌های دهان، پوست و پروستات را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر ترکیبات موجود در آووکادو، عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش می‌دهد.

خواص شگفت انگیز آووکادو

خواص آووکادو در بهبود سلامت قلب

قلب سالم برای یک زندگی سالم بسیار مهم است. جالب است بدانید که مردان در مقایسه با زنان به شدت در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند. یکی از دلایل بیشتر بیماری‌های قلبی، رژیم غذایی ناسالم است.

آووکادو ممکن است محتوای چربی بالایی داشته باشد، اما برای قلب شما بسیار مفید است. چربی موجود در این میوه تک اشباع شده و کلسترول بسیار پایینی دارد که باعث می‌شود آن را بدون عوارض جانبی برای خوردن بی خطر کنید.

آووکادو همچنین سطح کلسترول موجود و همچنین تری گلیسیرید خون شما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، به این دلیل که آووکادو حاوی بتا سیتوسترول و فیبر محلول است که مشخص شده سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

خواص آووکادو برای مو

آووکادو می‌تواند مو‌ها را آبرسانی و رطوبت رسانی کرده و برای تقویت و افزایش رشد مو مفید باشد، برای برخورداری از این خاصیت می‌توانید نصف آووکادو را با دو قاشق روغن آووکادو ترکیب کنید و بر روی پوست سر و مو‌های خود ماساژ دهید، بگذارید پانزده دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو آبکشی کنید.

از سوی دیگر چربی مفید آووکادو می‌تواند برای درمان موخوره نیز مفید باشد، یک آووکادو، یک تخم مرغ و کمی روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و آن را بر روی مو‌های خود بمالید، بگذارید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

آووکادو همچنین یک درمان طبیعی برای شوره سر محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید مو‌های براق و صافی داشته باشید می‌توانید از ماسک آووکادو استفاده کنید. برای این کار یک آووکادو رسیده را با یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید، یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید و مخلوط را به مو و پوست سر بمالید، بگذارید ۱۵-۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

خواص شگفت انگیز آووکادو

خواص آووکادو برای سنگ کلیه

مصرف آووکادو یکی از درمان‌های طبیعی سنگ کلیه است. اگر شما هم مستعد سنگ کلیه هستید و از درد ناشی از آن خسته شده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم که آب آووکادو را در رژیم غذایی خود قرار دهید، زیرا مصرف آب آووکادو باعث می‌شود که کلسیم اضافی موجود در بدن با ادرار دفع شود و در نتیجه باعث درمان و پیشگیری از سنگ کلیه شود.

خواص آووکادو در مراقبت از دهان و دندان

مصرف آووکادو باعث می‌شود که تنفس شما بهبود پیدا کند. همچنین دهان خوشبو داشته باشید و از طرفی تولید اسید‌های داخل دهان را منظم می‌کند که باعث محافظت از سلامت دهان و دندان می‌شود.

خواص آووکادو در جلوگیری از سرطان دهانه رحم و سینه

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع در بین زنان در سراسر جهان است. اگرچه هیچ مطالعه‌ای رابطه مستقیم بین مصرف آووکادو و کاهش سرطان دهانه رحم را ثابت نکرده، اما فولات موجود در آووکادو با کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های دهانه رحم از جمله سرطان روده بزرگ، پانکراس و معده مرتبط است.

آووکادو تقریباً ۵۹ میکروگرم فولات دارد. علاوه بر این، دارای برخی خواص ضد سرطانی است که شامل کاروتنوئید‌ها و فیتوکمیکال‌ها می‌شود. کاروتنوئید‌ها به ویژه با مبارزه با پیشرفت سرطان در انسان مرتبط هستند.

از طرف دیگر یک بررسی در سال ۲۰۱۳ فواید بالقوه آووکادو را در مبارزه با سرطان سینه و گلو بیان کرده است. با این حال، این نتیجه از آزمایشات لوله آزمایش به دست آمد. هنوز هیچ آزمایش انسانی انجام نشده است.

خواص شگفت انگیز آووکادو

خواص آووکادو در بارداری

آووکادو مقادیر بالای فولات یا اسید فولیک دارد که در بارداری برای جلوگیری از خطر سقط جنین و ایجاد نقص لوله عصبی در جنین مفید است. شما باید به عنوان یک زن باردار روزانه ۶۰۰ میکروگرم فولات مصرف کنید و یک آووکادو حاوی ۱۶۰ میکروگرم است.

میوه آووکادو همچنین از بیماری صبحگاهی زنان باردار که باعث حالت تهوع و استفراغ می‌شود جلوگیری می‌کند.

خواص آووکادو برای مغز

همانطور که پیشتر اشاره شد، آووکادو برای مغز نیز خواص زیادی دارد. از جمله خواص آووکادو برای مغز جلوگیری از ابتلا به آلزایمر است. همچنین به دلیل کنترل کلسترل و جلوگیری از لخته شدن خون، این میوه از بروز سکته مغزی نیز جلوگیری می‌کند. اگر سن شما بالای ۵۰ سال استفاده از میوه آووکادو در سالاد و غذا به صورت هفتگی یا ماهانه استفاده کنید.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان