تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

راهکارهای غلبه بر پیامد‌های شکست عشقی

گاهی‌ اوقات عشق درست پیش می‌رود و دو عاشق کنار هم با خوشی زندگی می‌کنند، اما گاهی‌اوقات هم همه چیز به هم می‌ریزد و در این میان همیشه یک طرف رابطه صدمه می‌بیند. روش‌های خوبی برای غلبه بر پیامد‌های شکست عشقی وجود دارد.

پیامد‌های شکست عشقی

رویداد۲۴ نادیا زکالوند: اگر در عشق شکست خورده‌اید، ممکن است تصور کنید دنیا به آخر رسیده و هرگز نمی‌توانید احساس خوبی داشته باشید؛ اما اگر با احساسات‌تان روبه‌رو شوید و به نیازهایتان توجه کنید، می‌توانید از پس شکست عشقی برآیید و دوباره مانند گذشته شاد شوید.

راهکارهای توجه به احساسات پس از شکست عشقی

۱. به خودتان وقت بدهید

به گزارش جامعه ۲۴، هرگز انتظار نداشته باشید یکی دو روز پس از شکست عشقی، حال روحی‌تان خوب شود. باید صبور باشید و به خودتان وقت بدهید. در این روز‌ها معمولا وجودتان سراسر اندوه است. برای رهایی از اندوه با عجله وارد رابطه‌ای دیگر نشوید. در این روز‌ها باید احساسات خود را بررسی کنید و اینکه چرا عشق‌تان با شکست مواجه شد. درهرحال ممکن است چند ماه طول بکشد تا بتوانید از این اندوه رها شوید.

۲. جدایی را انکار نکرده و آن را بپذیرید

ممکن است دوست نداشته باشید شکست عشقی‌تان را بپذیرید و وانمود کنید، هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ چیز عوض نشده است. اما برای اینکه از این عشق نافرجام عبور کنید، باید بپذیرید همه چیز تمام شده و به خودتان دروغ نگویید.

با کسی که شما را رها کرده و رفته است دوباره تماس نگیرید. هر چیزی که او را به یاد شما می‌آورد، از عکس گرفته تا هدایایی که از او گرفته‌اید، از خود دور کنید و اگر دیگران از رابطه‌تان پرسیدند، حقیقت را بگویید که از هم جدا شده‌اید.

۳. او را ببخشید

عصبانی بودن از کسی که شما را رها کرده، طبیعی است، اما اگر می‌خواهید درد دوری و جدایی را دیگر تحمل نکنید، او را ببخشید. عصبانیت، اضطراب‌تان را بیشتر کرده و زندگی‌تان را تلخ می‌کند. می‌توانید برای او نامه‌ای نوشته و به او بگویید که او را بخشیده‌اید.

البته اگر علت این جدایی رفتار‌های اشتباه خودتان بوده است، این را بپذیرید و خودتان را هم ببخشید. اگر نمی‌توانید افکار ناراحت‌کننده‌تان را از خود دور کنید، به سراغ فعالیت‌های فیزیکی، مانند شنا، دو یا یوگا بروید. ورزش می‌تواند احساسات منفی را از شما دور کند.


بیشتربخوانید: اسکیزوفرنی یا جنون جوانی چیست؟


راهکارهای رفع نیاز‌های عاطفی پس از شکست عشقی

۱. به عزت نفس‌تان توجه کنید

هرگز به دلیل اینکه رابطه‌تان درست پیش نرفته است، خود را شکست‌خورده فرض نکنید، چراکه فقط این عشق شکست خورده و قرار نیست دیگر عاشق نشوید یا عشق‌های بعدی‌تان هم با شکست مواجه شود. برای اینکه بتوانید کنترل خود و احساسات‌تان را به‌دست بگیرید، باید به عزت نفس‌تان توجه کنید و آن را ارتقا دهید.

برای این کار، فهرستی از تمام ویژگی‌های خوب خود بنویسید و به خود بگویید می‌توانید فرد دیگری را دوباره دوست داشته باشید. همچنین هر روز دلیلی برای اینکه خوب هستید، به فهرست روزانه‌تان اضافه کنید.

۲. از کمک دیگران استفاده کنید

وقتی با شکست عشقی مواجه شوید، ممکن است بخواهید تنها و دور از دیگران باشید. این رفتار اصلا کار خوبی نیست. خانواده و دوستان‌تان معمولا می‌خواهند به شما توجه کرده و کمک کنند؛ بنابراین تا زمانی‌که حال روحی‌تان خوب شود، به آن‌ها اجازه دهید کنارتان باشند.

با دوستان یا خانواده‌تان از احساس و رنجی که می‌کشید بگویید. البته انتظار نداشته باشید که خیلی زود خوب شوید، اما بودن در کنار دیگران باعث می‌شود به عشق گذشته‌تان خیلی فکر نکنید و کم‌کم او را از ذهن و قلب خود بیرون کنید.

۳. از خودتان مراقبت کنید

بعد از تجربه شکست عشقی مراقبت از خود بسیار سخت می‌شود. ممکن است بخواهید فقط بخوابید یا دائما احساس خستگی کنید.

به گزارش جامعه ۲۴ ، بررسی‌های علمی نشان داده که شکست عشقی واقعا به قلب فشار می‌آورد و آن را ضعیف می‌کند؛ بنابراین باید به خودتان توجه کنید.

غذای سالم و متعادل مصرف کنید و به ورزش و ظاهرتان برسید. در این روز‌ها برای خود چیزی که دوست دارید، بخرید و سرتان را با تفریحات سالم گرم کنید.

۴. نزد مشاور بروید

اگر هیچ کدام از کار‌های فوق، حال روحی‌تان را خوب نکرد، حتما از یک مشاور متخصص و ماهر کمک بگیرید. او می‌تواند با توجه به شرایط‌تان به‌درستی شما را راهنمایی کرده و در مسیر صحیح قرار دهد.

راهکارهای لذت از زندگی مجردی پس از شکست عشقی

۱. فعالیت‌های جدیدی را شروع کنید

برای اینکه بتوانید قلب شکسته‌تان را ترمیم کنید، باید زمانی به خودتان بدهید و از زندگی مجردی‌تان لذت ببرید. می‌توانید به سراغ کار‌هایی بروید که دوست داشتید انجام دهید یا در آن استعداد دارید، اما قبلا وقت کافی پیدا نمی‌کردید. از این کار‌ها می‌توان به نقاشی، باغبانی، شنا، یوگا یا هر فعالیت سرگرم‌کننده دیگر اشاره کرد.

۲. وارد جمع‌های دوستان‌تان یا خانوادگی شوید

به گزارش جامعه ۲۴ ، با دوستان‌تان قرار ملاقات بگذارید و از لحظات کنار هم بودن لذت ببرید. یا برنامه‌ای جالب برای تفریح یا مهمانی ترتیب دهید و اعضای خانواده‌تان را هم دعوت کنید.

می‌توانید در گردهمایی‌های مختلف، مانند کارگاه‌های آموزشی شرکت کنید و در آنجا با افراد تازه‌ای آشنا شوید. چه بسا در این دورهمی‌ها با فرد مناسبی آشنا شوید و آینده‌ای با یکدیگر داشته باشید.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روانشناسی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
0
0
ازدواج نهایتا یک قرارداد است
عشق و اینا مال قبل از انقلاب بود
الان همه مردم خیلی بد و پولکی شدن همه دنبال پولن
کسی به عشق ادم بی پول اهمیت نمیده
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان