تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۱

ایجاد یک تغییر مهم در گوشی های هوشمند

گوشی‌های هوشمند از سال آینده مستقیما به استارلینک متصل می‌شوند.

اخبار تکنولوژی

رویداد۲۴ اپراتور تی-موبایل با همکاری اسپیس ایکس قصد دارد پوشش‌دهی سراسری برای شبکه‌های موبایلی ارائه دهد و ناحیه‌‌های خارج از پوشش شبکه (dead zones) را به‌طور کامل از بین ببرد.

این پروژه اتصال گوشی‌های هوشمند را به استارلینک امکان‌پذیر می‌کند. نیاز به هیچ تجهیزات خاصی نیست و مردم با گوشی 5G فعلی خود می‌توانند به این سرویس متصل شوند.

در این حالت سرویسی با سرعت مجموعا دو تا چهار مگابیت‌برثانیه در یک منطقه‌ی به‌خصوص ارائه می‌شود و مردم می‌توانند با گوشی هوشمند خود به آن سرویس متصل شوند. سرعت یادشده، سرعت مجموع است و هرچه افراد بیشتری متصل شوند سرعت برای هر کاربر کاهش پیدا می‌کند.

اسپیس‌ایکس برای ارائه‌ی این سرویس، سال آینده نوع دوم ماهواره‌های خود را که آنتن ۵ تا ۶ متری غول‌پیکر دارند به مدار زمین می‌فرستد.


بیشتربخوانید: فناوری‌هایی که با اشتباهات خود زندگی انسان‌ها را تهدید کردند


سرویس جدید به شما امکان می‌دهد در هر جایی که به آسمان صاف دسترسی داشته باشید،‌ اس‌ام‌اس و پیام‌های MMS بفرستید و از «اپلیکیشن‌های منتخب پیام‌رسان» استفاده کنید.

لیست پیام‌رسان‌ها اعلام نشده است اما تی-موبایل می‌گوید شرکت‌هایی مثل فیسبوک و اپل باید با اسپیس‌ایکس همکاری کنند تا واتس‌اپ و آی‌مسیج توانایی شناسایی سرویس جدید را داشته باشند.

ایلان ماسک می‌گوید در صورت وقوع بلایای طبیعی و از بین رفتن تمامی برج‌های مخابراتی، سرویس جدید بدون مشکل کار خواهد کرد.

به گفته‌ی ایلان ماسک، این سرویس برای تماس صوتی بسیار عالی خواهد بود و اگر کاربران زیادی به صورت همزمان به این سرویس متصل نشوند، امکان برقراری تماس تصویری فراهم خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
پیشخوان