تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۱

قیمت گوشی‌ نجومی می‌شود؟

قیمت گوشی در بازار در حال حاضر به دلیل کاهش قیمت دلار روند کاهشی را طی می‌کند. به گفته یکی از فروشندگان موبایل، قیمت گوشی به خصوص گوشی‌های آیفون رو به کاهش است؛ اما آنطور که فعالان بازار می‌گویند سنگ بزرگی در مسیر واردات تلفن‌های همراه قرار دارد.

قیمت گوشی‌

رویداد۲۴ میناسادات حسینی: واردات گوشی‏‏‌های بالای ۶۰۰ دلار در حالی از اردیبهشت امسال به دلیل عدم تخصیص ارز با مشکل روبروست که این موضوع باعث کاهش واردات گوشی‌های رده بالا به بازار شده و در ادامه گوشی‌های پرچمدار با قیمت نجومی سر از بازار درخواهند آورد.

قیمت گوشی در بازار در حال حاضر به دلیل کاهش قیمت دلار روند کاهشی را طی می‌کند. به گفته یکی از فروشندگان موبایل، قیمت گوشی به خصوص گوشی‌های آیفون رو به کاهش است؛ اما آنطور که فعالان بازار می‌گویند سنگ بزرگی در مسیر واردات تلفن‌های همراه قرار دارد.

عدم تخصیص ارز وارداتی به گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار که از اردیبهشت امسال اجرایی شد موجب شده با وجود باز بودن ثبت سفارش برای این مدل گوشی ها، اما تامین ارز آن با مشکل مواجه شود.

آیفون‌های جدید با قیمت نجومی وارد می‌شوند؟

آیفون ۱۴ قرار است در ۱۹ شهریور ماه رونمایی شود. همچنین پرچمداران جدید سایر شرکت‌ها به زودی رونمایی خواهند شد. فعالان بازار معتقدند که با توجه به وضعیت موجود، امکان واردات این گوشی‌های جدید تنها از طریق قاچاق و مسافری وجود خواهد داشت که این موضوع که مشکلات دیگری را برای کاربران به دنبال دارد. نخست اینکه به دلیل بازار سیاه این گوشی ها، قیمت آن‌ها غیرواقعی خواهد شد و به صورت نجومی به دست خریداران خواهد رسید. در وهله بعدی موضوع امکان رجیستری و گارانتی است که می‌تواند خریداران را با مشکلات جدی مواجه کند.

در میان همه این مشکلات، یک منبع مطلع در گفتگو با اقتصاد ۲۴ اعلام کرد که خبر‌های خوشی برای واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار در راه است، زیرا اگر این ممنوعیت برداشته نشود تاثیر آن بر همه انواع گوشی مشخص خواهد شد.

آخرین قیمت گوشی‌های آیفون در بازار

به گفته یک فروشنده موبایل در بازار، قیمت انواع آیفون در بازار به دلیل کاهش قیمت دلار رو به کاهش است. آیفون ۱۳ از ۳۵ میلیون تومان و آیفون ۱۳ پرو از ۴۷ میلیون تومان شروع می‌شود. همچنین آیفون پرومکس با حافظه ۲۵۶ گیگابایت، ۵۳ میلیون تومان قیمت خورده است.

این در حالی است که دو هفته پیش آیفون پرومکس ۵۵ میلیون تومان بود، ولی در حال حاضر با ریزشی ۳ میلیون تومانی، به ۵۲ میلیون تومان رسیده است.

قیمت گوشی‌

قیمت گوشی‌های سامسونگ در بازار

گوشی گلکسی A۱۳ پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ در بازار است. همچنین گلکسی A۲۳، گلکسی M۳۲ و گلکسی M۱۲ دیگر گوشی‌های پرفروش برند سامسونگ هستند.

گلکسی S۳۲ FE ۵G با حافظه‌موقت هشت گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت جزو گوشی‌های شبه پرچمداری است که خریداران باید بهای بیشتر برایش بپردازند؛ به‌این معنی که امکانات گوشی‌های پرچمدار مثل دوربین باکیفیت را با قیمتی کمتر در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. گلکسی S۲۲ نسخه اولترا شاید قیمت ترسناکی داشته باشد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد جزو گوشی‌های پرفروش سامسونگ قرار دارد.

قیمت گوشی‌

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت گوشی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان