تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۱

چگونه حکم تخلیه ملکی را فوری بگیریم؟

مشاوره حقوقی آنلاین؛ اگر موجر بخواهد به‌صورت فوری درخواست تخلیه ملک مورد اجاره خود را بگیرد باید به نکاتی توجه داشته باشد.

چگونه حکم تخلیه ملکی را فوری بگیریم؟

رویداد۲۴ تخلیه ملک و دریافت حکم برای انجام آن از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشت اما برای تخلیه فوری باید مواردی را مد نظر قرار داد تا با توجه به آن‌ها بتوان کار را به‌صورت قانونی انجام دهیم. در این مطلب به موضوع شرایط گرفتن حکم تخلیه فوری ملک می‌پردازیم.

شرایط گرفتن حکم تخلیه فوری ملک

اگر قرارداد اجاره به‌صورت غیررسمی یعنی در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم نشده باشد و توسط موجر و مستأجر روی یک برگ کاغذ نوشته شده و توسط دفاتر املاک تنظیم شده باشد، حتما باید علاوه بر موجر و مستأجر، دو نفر شاهد هم آن را امضا کرده باشند.

تنها در این صورت است که صاحبخانه می‌تواند عریضه خود را به شورای حل اختلاف محل وقوع ملک با دادخواست تخلیه ملک تحویل دهد. بعد از این دادخواست، مرجع قضایی دستور تخلیه ملک را صادر می‌کند. اگر به مسائلی پیرامون تقسیم ارث علاقه دارید به مطلب آیا همسر دوم از همسر اول کمتر ارث می‌برد؟ مراجعه کنید.

البته باید بدانید که برای صدور دستور تخلیه باید به شرایطی توجه داشت و یکی از آن‌ها مدت زمان اجاره منقضی شده است. اگر هنوز از مدت زمان اجاره باقی مانده باشد نمی‌توان دستور تخلیه صادر کرد.

از دیگر شرایط دستور تخلیه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که مستأجر از پرداخت بیش از ۳ ماه اجاره امتناع کرده باشد. همچنین در صورت وجود شرط عدم انتقال، ملک را به دیگری اجاره داده باشد. اگر محل اجاره مورد استفاده غیرمشروع قرار گرفته باشد نیز می‌توان دستور تخلیه را صادر کرد.

منبع: مجله دلتا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مشاوره حقوقی
نظرات شما
پیشخوان