تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

پیش بینی بازار سهام ۱۲ شهریور ۱۴۰۱

بورس تهران در حال درجا زدن است تا تکلیف برخی از ابهامات روشن شود. البته این احتمال که بازار ناگهان گارد صعودی بگیرد و به مقاومت مهم یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحد حمله کند نیز وجود دارد.

پیش بینی بازار سهام ۱۲ شهریور ۱۴۰۱

رویداد۲۴ به گزارش اقتصادنیوز، در حال حاضر بازار سهام نوسانات کوچکی دارد. طی یک هفته گذشته، اکثر شاخص‌های بورس با نوسانات جزئی همراه بوده اند که این نوسانات کم، نتیجه سردرگمی معامله گران است.

با خیال راحت سهام بخریم؟

فعلا تکلیف برخی از ابهامات روشن نشده و مشخص نیست سرمایه گذار می‌تواند با خیال راحت سهام بخرد یا نه. اینکه تکلیف مذاکرات هسته‌ای چه شود، یکی از بزرگ‌ترین ابهامات است. از طرفی شاخص در نزدیکی مقاومت مهم یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحد قرار دارد و به طور طبیعی عرضه‌ها در این محدوده زیاد می‌شود. از طرف دیگر تا زمانی که وضعیت مذاکرات روشن‌تر نشود، خریدار نمی‌تواند با خیال راحت و با دید بلند مدت سهام بخرد.

در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس کمی افت کرد و شاخص هم وزن کمی رشد داشت. افت نماد‌های بزرگ و شاخص ساز در شرایطی رخ می‌دهد که نماد‌های کوچک بازار در حال رشد هستند. البته نه افت شاخص ساز‌ها چشمگیر است نه رشد نماد‌های کوچک.

ارزش معاملات چشمگیر نیست

در روز چهارشنبه ارزش معاملات حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان بود که رقم کوچکی است. این عدد در شرایطی ثبت شده که یک هفته قبل از آن، ارزش معاملات به ۳۷۰۰ میلیارد تومان نیز رسیده بود. البته برای رشد بازار، عدد ارزش معاملات خرد باید بیشتر از این‌ها رشد کند و به بالای ۴ یا ۵ هزار میلیارد تومان برسد. اما همین که ارزش معاملات فعلا در حال کم شدن است نشان می‌دهد بازار سهام رونقی که باید داشته باشد را ندارد.

ضمن اینکه خروج پول حقیقی نیز در هفته گذشته در تمام روز‌های معاملاتی اتفاق افتاد. چنانچه سرمایه گذاران حقیقی بازار به رشد بورس امیدوار شوند، سهام خود را نمی‌فروشند، اما فعلا این شرایط برقرار نیست و حقیقی‌ها در حال خارج کردن سرمایه خود از بازار سهام و وارد کردن آن به صندوق‌های درآمد ثابت هستند تا وضعیت کمی روشن‌تر شود.

با این وجود برخی از تحلیلگران بر این باورند که به دلیل نزدن شدن شاخص کل به مقاومت مهم یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحد، بازار در حال جمع کردن قدرت خود برای شکستن این مقاومت است و اصلا بعید نیست که طی روز‌های آینده شاهد چند روز مثبت شدن شاخص برای عبور از این محدوده مقاومتی باشیم.

اما فعلا و برای بازار امروز، در ابتدای معاملات احتمالا افت جزئی شاخص‌ها رخ دهد، اما احتمال اینکه در نیمه دوم بازار تقاضا قدرت بیشتری نسبت به عرضه داشته باشد و شاخص‌ها وارد محدوده مثبت شوند زیاد است.

پیش بینی بازار سهام ۱۲ شهریور ۱۴۰۱

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات شما
پیشخوان