تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

همه حاشیه‌های خاندان خزعلی ؛ از سفرهای دانش بنیان تا تاسیس تلویزیون

این هفته نام خانواده خزعلی بیش از هر نام دیگری در دنیای سیاست ایران شنیده شد؛ ماجرا از این قرار بود که مشخص شد حمیدرضا زاده فرزند انسیه خزعلی که در کانادا به سر می‌برد، شرکت فروش فیلترشکن تاسیس کرده است!

خانواده آیت الله خزعلی

رویداد۲۴ کمتر کسی است که تحولات سیاسی ایران را پیگیری کند و خانواده «خزعلی‌»ها را نشناسد. آنها بارها و بارها خبرساز بودند. از همان زمانی که آیت الله خزعلی در شورای نگهبان بود تا همین روزها که دو دختر او، از مهمترین چهره‌های سیاسی جریان اصولگرا هستند. کبری و انسیه به لحاظ فکری شبیه هم هستند و هر دو هم مسئولیت‌هایشان در حوزه زنان و عفاف و خانواده است و به علت همین مسئولیت، اظهار‌نظر‌های بیشتری از آنها نسبت به سایر اعضای خانواده در رسانه‌ها دیده می‌شود. در این میان در سال ۸۸ هم مهدی خزعلی سوژه رسانه‌ها شد تا کلکسیون خاندان خزعلی را تکمیل شود و به این ترتیب آنها هر از گاه در صدر اخبار جنجالی قرار بگیرند.

این بار ماجرا از یک توییت جنجالی شروع شد. مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت نوشت «اخیرا فرزند یک معاون وزیر برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی ویزا گرفته بود و قصد خروج داشت که به محض اطلاع رئیس جمهور، دستور صادر شد که اگر فرزند رفت، پدر هم برود! گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد. مسئولان مراقب گشت ارشاد باشند.

این توییت به شدت مورد استقبال جریان اصولگرا قرار گرفت و همه سایت‌ها و رسانه‌های این جریان، به شدت آن را بازنشر کردند. ظاهرا این توییت مرتبط با یکی محمدمهدی زاهدی وفا مطرح شده بود که خانواده‌اش در خارج کشور اقامت دارند گفته می‌شد شاید نتواند رای اعتماد نمایندگان را به دست بیاورد، اما ناگهان انسیه خزعلی در مقام پاسخ در آمد و مشخص شد نه تنها معاون وزیر، که معاون خود رئیس جمهور هم فرزندانش را راهی «خارج» کرده است.

انسیه خزعلی معاون زنان و چهره جنجالی دولت رئیسی در صفحه توییتر خود نوشت: »اما امروز برخی با ذوق‌زدگی از مهاجرت فرزند اینجانب گفتند؛ درحالی که سفر موقت کاری وی جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است. خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور باز می‌گردد. ‏ اگرچه ایشان متاهل و مستقل است، ولی هرگز قصد مهاجرت ندارند. بی شک بسترسازی برای تقویت فعالیت‌های دانش بنیان جاری در کشور، برخاسته از تعلق به وطن و مسئولیت‌پذیری است.»

بعد از این خبر، کاربران به جستجوی سوابق حمید آقازاده انسیه خزعلی پرداختند و بعضی کاربران اینترنت ادعا کردند حمید رضازاده پسر انسیه خزعلی که در کانادا به سر می‌برد، در شرکت نرم‌افزاری بترنت «betternet» مشغول به کار است. جست‌وجوها نشان می‌داد شرکت betternet در حوزه وی‌پی‌ان و فیلترشکن فعالیت می‌کند.

حمید رضا زاده فرزند انسیه خزعلی

توضیح درباره اینکه حمید رضازاده در شرکت «بترنت» فعالیت دارد، در پرفایل خود او ذکر شده بود اما بعد از اینکه مشخص شد این شرکت در کار فروش فیلترشکن است، او پروفایل خود را غیرفعال و رزومه‌اش را مخفی کرد. تصویر بالا پروفایل فرزند خزعلی قبل و بعد از تغییر را نشان می‌دهد.

محمد جرجندی فعال فناوری نخستین کسی بود که این موضوع را افشا کرد. او در توئیتر خود درباره شغل آقازاده انسیه خزعلی نوشت: «درحالی سرکار خانم انسیه خزعلی ادعا کردند که پسرشان برای سفر کوتاه کاری به کانادا رفته است که پسر گل ایشان در کانادا شرکت تولید وی‌پی‌ان VPN زده است! همین کار را منِ جرجندی بکنم، می‌شوم جاسوس و... و مجرم امنیتی!»


بیشتر بخوانید: انسیه خزعلی؛ پارادوکس‌های یک جایگاه در دولت اصول‌گرایان


به گزارش رویداد۲۴ عمده انتقادات از این منظر بود که در این خانواده مشکل‌زایی شده و خود آنها به عنوان حلال مشکلات فعالیت می‌کنند؛ به عبارت دیگر آنها به دنبال فیلترینگ در ایران هستند اما از آن سو فرزندشان در کانادا شرکت فروش فیلترشکن تاسیس کرده و در ایران آن را می‌فروشد!

هنوز توضیحی درباره شغل دانش‌بنیان فرزند انسیه خزعلی در کانادا ارائه نشده است، اما اگر فروش وی‌پی‌ان واقعیت داشته باشد، اتفاق عجیبی نیست چنانچه در دهه ۸۰ نیز که ماهواره در کشور ممنوع بود، یکی دیگر از خزعلی‌ها یک شبکه تلویزیونی در خارج از ایران راه‌اندازی کرده بود؛ شبکه‌ای که رضا رشیدپور مجری آن بود و بعد از مدتی فعالیت آن متوقف شد. مهدی خزعلی ادعا کرده بود که برادرش این شبکه را مدیریت می‌کند.

حمید رضازاده فرزند انسیه خزعلی کیست؟

حمید رضازاده متولد ۱۳۶۵ است و در رشته علوم کامپیوتر تحصیل کرده است. او در دهه نود یک شرکت در زمینه کامپیوتر به ثبت رساند که محل آن در پارک علم و فن آوری دانشگاه شهید بهشتی بود؛ این یعنی به محض آغاز فعالیت شرکت، به عنوان شرکت دانش‌بنیان مطرح شده است؛ اما اینکه این شرکت در بدو تاسیس چه اقدامی انجام داده که دانش‌بنیان شناخته شده، معلوم نیست؛ جالب آنکه در فاصله زمانی کوتاهی از طریق همین شرکت به عنوان نخبه و کارآفرین نمونه به برنامه پایش در صداوسیما برده می‌شود؛ برنامه‌ای که صفر تا صد آن با مدیریت ایدئولوژیک اصولگرایان ساخته می‌شود.

حمید رضازاده از این پس به عنوان نخبه آی‌تی شناخته می‌شود و مهمترین قراردادهای آی‌تی با شرکت او منعقد می‌شوئد؛ از جمله قرارداد سامانه «پیچک» بانک مرکزی که خود او بارها درباره آن صحبت کرده است. برخی نیز به استناد سخنان آذری جهرمی وزیر وقت ارتباطات در مجلس، معتقدند رضازاده یکی از فروشندگان وی‌پی‌ان در ایران است.

شهریور سال ۱۳۹۸ آذری جهرمی در صحن علنی مجلس گفته بود «اکنون شاهد تجارت چند صد میلیاردی در حوزه فروش فیلترشکن و وی‌پی‌ان هستیم و مشخص است پشت این قضیه چه کسانی هستند. چون کسی که وی‌پی‌ان می‌فروشد و حساب بانکی روشنی دارد و با گردش مالی چند صد میلیاردی در حال فعالیت است هیچ‌گاه با برخوردی مواجه نمی‌شود؟ من هم نمی‌دانم چرا برخورد نمی‌شود.»

فرزند انسیه خزعلی

حمیدرضا زاده در دوره شرکت آواتک

خانواده انسیه خزعلی به سبب ازدواج نیز نفوذ خود را حفظ کرده است. شوهر انسیه و پدر حمید، یعنی سید محمدرضا رضازاده در دولت اول احمدی نژاد استاندار استان فارس بود و از چهره‌های موثر جریان اصولگرا در شیراز به شمار می‌رود و در حال حاضر رئیس شورای راهبردی انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس است.

سفرهای دانش بنیان فرزندان کبری خزعلی!

روز شنبه بسیاری منتظر استعفای انسیه خزعلی بودند. اما سایت‌های حامی جریان اصولگرا، استعفای او را تکذیب کردند. با این حال اتفاق جدیدی افتاد و معلوم شد نه تنها آقازاده انسیه خزعلی به سفر دانش‌بنیان خارج از کشور! رفته، بلکه فرزندان کبری خزعلی دختر دیگر آیت الله خزعلی هم خارج از ایران زندگی می‌کنند. این موضوع را مهدی خزعلی برادر آنها افشا کرد.  مهدی خزعلی گفته بود: «نه تنها پسر کبری خانم؛ حتی خواهرزاده دیگرم، یعنی دختر ایشان نیز سال‌هاست که در آمریکا زندگی می‌کند. پسر انیسه خانم هم که در کانادا صاحب شرکتی است که در زمینه وی‌پی‌ان فعالیت می‌کند، می‌دانید که ثبت شرکت در کانادا هزینه‌ای بیش از صد میلیارد ریال دارد.»

آنگونه که دایی خانواده گفته، سفرهای دانش‌بنیان تنها منحصر به حمیدرضا نیست و سایر اعضای خاندان خزعلی همچون احسان نوحی بزنجانی نیز دستی بر آتش دارند و در آمریکا زندگی می‌کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
1
16
دشمنی ظاهری با غرب و شعارهای مرگ بر علیه شان رو به خورد ملت ساده لوح میدن خودشون از صددرصد امکانات و تجهیزات غرب از جیب مردم به نفع خودشون استفاده میکنند تو این گون اخبار بنده هیچگاه ندیدم کاربر و دوست عزیزمان سید علی تویسرکانی نظری ثبت کنند و انتقادی هر چند صوری بنویسند آخه نون شون تو یه کاسه س و خودشون دقیقا میدونن اوضاع از چه قراره
حاکم ظالم به سنان قلم
دزدی بی تیر و کمان میکند
گله ما را گله از گرگ نیست
کاین همه بیداد شبان میکند
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
قوم ریاکار دو رو
ریا یعنی فریب
خرکی مذهب منافق
دشمن انسانیت
دشمن زن و مرد
دشمن خدا بود
...............
گرگ زخمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
آقا رضا چه توقعی از چه مغزفندقی داری ؟؟؟
ناشناس
|
France
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
1
10
این بندگان خدا سالها به این ور اون ور بالا پایین جناح بندی تلاش می‌کنند ی منصب عنوانی بگیرند تا به نان نوا آسایشی بر خود اطرافیانشان دست پا کنند ،تا کنون هیچ گربه ای به خاطر خدا موش نگرفته ،،،!!!!
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
زخم سیاه
ظلمت و تاریکی جهل
دشمن انسانیت
دشمن زن و مرد
دشمن عدالت
دشمن زمین سبز
دشمن گلهاست
دشمن فرهنگ و هنر
دشمن خوبیهاست
دشمن خدا بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
بندگان خدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
1
9
سلام چرارویدادبقیه راازقول مهدی خزعلی که دیشب درکلاب هاوس کافه خبرگفته رانمی گویی رانت زمین های ع۰یب وعریب ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
1
11
خدا این قوم رو لعنت کند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
13
1
آیت الله خزئلی یکی از مفسران قرآن و علمای مبارز در راه به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی بود ، از یاران حقیقی و ثابت قدم حضرت امام بود ، به هیچ وجه با هاشمی رفسنجانی و تفکر و اقدامات او موافق نبود ،از اعضای اولیه خبرگان قانون اساسی و رهبری بود ، تفکر او امام زمانی بود فرزند شهیدش حسین در مسیر مبارزات خیابانی به ضرب گلوله پلیس شاه کشته شد ، از بعضی خطوط سیاسی فاصله گرفت ،مخالفین سالهاست حتی پس از مرگش علیه او سمپاشی می کنند رسم مخالفین خزئلی و شهید بهشتی و امثال آنها به انحراف کشاندن و نشان دادن چهره ای به عنوان منحرفان از مسیر انقلاب اسلامی است او از مخالفین سرسخت فرقه ضاله بهائیت بود خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل !
سایت رویداد با احترام برای تنویر افکار عمومی و مخاطبین خود منتشر کن تا شریک سیاست بازی جناح های جاری نباشی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
فاکتور کامنت و هشتگ رو براتون الان چقدر حساب می کنند می صرفه یا نه ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
اینجا کسی نگفته آیت اله خزعلی خیانت یا ظلمی کرده ولی مردم سوال دارند که عدالت علی که می گفتید این بود یا چیز دیگری است واگر شما نمی توانستید حتی در نظامی که خودتان ساختید آن را محقق کنید چرا این همه جوان مردم را به زیر خاک کشاندید که نوادگان خودتان در فرنگ کارو تحصیل کنند؟ همان حکومت شاه بود چه ایرادی داشت؟
زمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
7
2
رویداد اگر نقش منافقین را اجرا می کنی
بحثی نیست اگر و اقعا
ملی فکر می کنی نظرات مخالف خودت را هم منتشر کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
بهتر نیست بعد این بی آبرویی خفه خون بگیرید چقدر شما بی شرم و وقیح هستید
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
0
0
عکس علیرضا را چرا نگذاشتی عکس ان مفت خور خواننده را چرا نگذاشتی
نظرات شما
پیشخوان