تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۱

لیست نهایی کی‌روش برای جام جهانی

احتمال حضور چند بازیکن جدید در فهرست تیم ملی فوتبال ایران با بازگشت سرمربی پرتغالی وجود دارد.

تیم ملی فوتبال ایران

رویداد۲۴ بازگشت کی‌روش به فوتبال ایران قطعا با بازگشت یکسری از بازیکنان فراموش‌شده به تیم ملی همراه خواهد بود. بازیکنان مورد اعتماد و مورد علاقه سرمربی پرتغالی چه کسانی بودند و الان در چه وضعیتی هستند. نگاهی به آخرین لیست تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا می‌تواند جواب خوبی برای این سوال باشد که بازیکنان مورد علاقه این سرمربی چه کسانی بودند.

بازیکنان خداحافظی کرده

پژمان منتظری و مسعود شجاعی تنها بازیکنانی هستند که از این لیست شاید هیچ شانسی برای بازگشت نداشته باشند. دو بازیکنی که البته هنوز در تیم‌های باشگاهی‌شان بازی می‌کنند، اما حضور آن‌ها در جام‌جهانی بعید به نظر می‌رسد. البته به این لیست می‌توان اشکان دژاگه و حتی وریا غفوری بازیکنان فولاد را هم اضافه کرد که در جام‌ملت‌های آسیا تیم را همراهی کردند، اما به نظر می‌رسد نباید آن‌ها را مسافران قطر دانست.

بازگشت‌های احتمالی

رامین رضاییان، مرتضی پورعلی‌گنجی و امید ابراهیمی بازیکنان ترکیب اصلی در آن بازی‌ها بودند که جایی در تیم اسکوچیچ نداشتند. امید ابراهیمی البته در زمان اسکوچیچ هم به تیم ملی دعوت شد، اما جایی در تفکرات ثابت این مربی نداشت. رامین رضاییان که بعد از رفتن کی‌روش، رنگ تیم ملی را ندید و حالا که با بازگشت به لیگ برتر حضور موفقی در پرسپولیس و سپاهان داشته است، به احتمال زیاد جایگاه خود را در ترکیب تیم ملی را پس خواهد گرفت. پورعلی‌گنجی هم شرایطی مشابه رضاییان خواهد داشت. او هم البته به دلیل مصدومیت و افت از تیم ملی دور شده بود، اما با حضور در پرسپولیس فعلا شرایط خوبی دارد. پورعلی‌گنجی را هم باید از بازیکنانی دانست که احتمالا مسافر جام‌جهانی خواهد شد و شاید حتی به ترکیب اصلی هم برگردد.


بیشتربخوانید: دردسرهای فهرست جدید تیم ملی


بازیکنان ثابت

علیرضا بیرانوند از بازیکنانی است که در زمان هر دو مربی جایگاه خود را داشت و البته در زمان اسکوچیچ در حال از دست دادن این جایگاه بود که با حضور کی‌روش و عملکردش درون دروازه پرسپولیس تقریبا باید خیالش از حضور در قطر به عنوان شماره یک راحت باشد. مهدی ترابی و سردار آزمون با وجود تمام حاشیه‌هایی که در این مدت داشتند، بعید است که جایگاه ثابتشان در صورت حضور هر مربی به خطر بیفتد. دو بازیکن کلیدی تیم ملی ایران را باید مسافران قطعی جام‌جهانی آن هم در ترکیب اصلی دانست. میلاد محمدی، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، مهدی ترابی، احسان حاج‌صفی و محمدحسین کنعانی‌زادگان دیگر بازیکنانی بودند که در آخرین بازی مقابل ژاپن در ترکیب اصلی قرار گرفتند. از میان آن‌ها مهدی ترابی، احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی امیدوار به بازپس‌گیری جایگاه‌شان دارند و وحید امیری، علیرضا جهانبخش و محمد حسین کنعانی‌زادگان از همان زمان در میان بازیکنان اصلی بوده و احتمالا خواهند بود. سامان قدوس هم به عنوان یکی از مخالفان اصلی اسکوچیچ بعید است که غایب سفر به قطر باشد.

دیگر بازیکنانی که در آن تورنمنت تیم کی‌روش را همراهی کردند، روزبه چشمی، احمد نوراللهی، کریم انصاری‌فرد، امیر عابدزاده، مجید حسینی و پیام نیازمند بودند. از این لیست روزبه چشمی از تیم ملی دور شده بود و شاید این تغییرات شانس او را مجددا زنده کند. نوراللهی که بازیکن محبوب اسکوچیچ بود، احتمالا کمی جایگاهش متزلزل شود. کریم انصاری‌فرد دیگر مخالف اصلی اسکوچیچ هم به دلیل سن وسالش حضورش با، اما و اگر همراه خواهد بود. امیر عابدزاده و پیام نیازمند هم بعید به نظر می‌رسد جانشینانی داشته باشند و فقط حسین حسینی می‌تواند جای یکی از آن‌ها را بگیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان