تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۱

ریزش سنگین بورس در آغاز هفته

بورس در معاملات ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۱ با ریزش سنگین ۱۱۱۸۳ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۳۷۷هزار و ۹۱۵ واحدی قرار گرفت.

دلیل ریزش بورس

رویداد۲۴ گره خوردن پیچ در پیچ بورس به بازارهای جهانی و برجام را می توان عامل مهمی برای رکود معاملات در این بازار دانست. به ویژه تکلیف روشن نشده برجام و ادامه فرسایشی مذاکرات، وضعیت بورس را وخیم تر کرده است.

بورس معاملات آغاز هفته را با ریزش آغاز کرد و این حجم از ریزش در میانه بازار به بیش از ۱۱ هزار واحد هم رسید. نمادهای بورسی فولاد، شپنا، فملی، شستا و فارس با تاثیر منفی ریزش شاخص کل را شدیدتر کردند. طبق نظر کارشناسان بورس در حال حاضر شاخص کل در محدوده حساسی قرار گرفته است و عملاً به محدوده حمایتی معتبر خود نفوذ کرده است و ادامه این روند اصلاحی می تواند به معنای شکست این محدوده حمایتی تلقی شود.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش روبه‌رو شد و در ادامه نیز روند نزولی شدت یافت تا با کاهش ۲۹۸۱ واحدی به ۴۰۱  هزار و ۹۰۸ واحد رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بیش از ۱۱ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۵۱,۸۲۶,۲۱۸.۹۸۶ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۳۵,۲۹۲.۹۱۱ میلیارد ریال و حجم معاملات ۴.۶۷۶ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز کگهر، شگویا، شاوان، صبا، کزغال، خدیزل و دماوند هستند.

نماد-بورسی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس
نظرات شما
پیشخوان