تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۱

پرفروش ترین گوشی های جدید بازار موبایل

گوشی‌های موبایل جدید شرکت‌های اپل، سامسونگ و شیائومی طرف‌داران بی‌شماری در سراسر دنیا دارند. خرید گوشی موبایل اگر با دقت انجام شود، بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

قیمت روز گوشی موبایل
رویداد۲۴ گوشی‌های موبایل جدید شرکت‌های اپل، سامسونگ و شیائومی طرف‌داران بی‌شماری در سراسر دنیا دارند. خرید گوشی موبایل اگر با دقت انجام شود، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. شرکت‌های آیفون، سامسونگ و شیائومی در سالی که گذشت از گوشی‌های جدید خود رونمایی کردند که در ادامه به پرفروش‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد. 4 مدل از پرطرف‌دارترین و پرفروش‌ترین این گوشی‌ها، گوشی آیفون 13 پرو مکس، گوشی 22 اولترا و A53 سامسونگ و گوشی شیائومی 12 پرو خواهند بود.

گوشی آیفون 13 Pro Max

اپل با رونمایی از مدل پرومکس آیفون 13، مورد هجوم نقد و شوخی‌های کاربران قرار گرفت، چرا که تغییرات خاصی در به قول خود بهترین گوشی آیفون نسبت به آیفون 12 پرو مکس لحاظ نکرد. فریم میانی این گوشی از فولاد ضد زنگ ساخته شده که طبق گفته اپل، مقاومت بیشتری نسبت به 12 پرو مکس دارد. ابعاد گوشی آیفون 13 پرومکس تغییری نکرده اما و وزن آن به دلیل باتری حجیم‌تر سنگین‌تر شده است.

صفحه‌نمایش 6.7 اینچی  iPhone 13 Pro Max از پنل اختصاصی اپل به اسم Super Retina XDR OLED  بهره برده که رزولوشن 1284 در 2778 را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اپل در مدل‌های پرو و پرومکس آیفون 13، قابلیت پروموشن را به کار برده که به راحتی این نقطه ضعف همیشگی اپل را از بین خواهد برد.

قیمت خانواده لاکچری آیفون ۱۴ در ایران و سایر نقاط جهان

گوشی iPhone 13 Pro Max  به جدیدترین و سریعترین پردازنده دنیا یعنی Apple A15 Bionic مجهز شده‌اند که طبق ادعای اپل، عملکرد به شدت سریعتری نسبت به پردازنده‌های نسل قبلی از خود نشان می‌دهد. اپل هر ساله بعد از رونمایی از آیفون‌های سری جدید، نسخه جدید سیستم عامل و رابط کاربری iOS را نیز ارائه می‌دهد. سیستم عامل iOS 15 با سری 13 معرفی شد که به تازگی قابلیت آپدیت و به روزرسانی به iOS 16 را پیدا خواهد کرد.

گوشی آیفون 13 پرو مکس از 3 سنسور 12 مگاپیکسلی عریض، اولترا واید و ماکرو تشکیل شده که همگی برعکس تصوری که از عدد پایین 12 است، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. اپل با استفاده از قابلیت جدیدی که به دوربین اصلی اضافه کرده به کاربر امکان ثبت عکس‌ها را با مودهای مختلف رنگی می‌دهد. لنز اولترا واید به دلیل داشتن دریچه دیافراگم بزرگتر، نور بیشتری را جذب کرده و درنتیجه عکس‌های با کیفیت‌تری را به ثبت می‌رساند. لنز ماکروی دوربین آیفون 13 پرو مکس، بهترین و ارزنده‌ترین ویژگی این گوشی است.

اپل برای گوشی iPhone 13 Pro Max یک باتری تقریبا 4350 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته که به گفته اپل نسبت به آیفون 12 پرو مکس، بهبود عملکرد 25 درصدی دارد. باتری این گوشی در استفاده‌های معمولی تا 2 روز و در استفاده‌های سنگین به مدت 8 ساعت دوام می‌آورد. گوشی‌های آیفون‌ از شارژ سریع 20 واتی و  مگ سیف 15 واتی پشتیبانی می‌کنند.

گوشی موبایل سامسونگ S22 Ultra 


سری جدید گلکسی اس 22 به تازگی در اوایل سال 2022 توسط شرکت سامسونگ معرفی شد. طراحی گلکسی S22 Ultra اولترا کاملاً با نسل قبلی خود متفاوت است. ظاهر اس 22 اولترا به شکل مستطیلی است و شباهت بسیاری با گوشی‌های سری گلکسی نوت دارد. با خرید گوشی سامسونگ جدید اس 22 اولترا یک قلم استایلوس نیز به همراه آن دریافت می‌کنید.

پنل دوربین S22 Ultra کاملا هم‌سطح با گوشی طراحی شده است. این طراحی پنل دوربین، سادگی و در عین حال ظاهر لوکسی را به گوشی سامسونگ اس 22 اولترا بخشیده است. ابعاد این گوشی ۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ میلی‌متر است. ضخامت نسخه اولترا به خاطر حضور قلم در داخل بدنه به ۸.۹ میلی‌متر می‌رسد.

نمایشگر گوشی اس ۲۲ اولترا یک سر و گردن بالاتر از پنل نسخه قبلی است و امکانات بسیار متنوعی ارائه می‌دهد. این گوشی سامسونگ به یک نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۸ اینچی با رزولوشن بسیار بالای 2K مجهز است. همچنین حداکثر روشنایی این نمایشگر ۱۷۵۰ نیت است که یعنی اس ۲۲ اولترا روشن‌ترین نمایشگر را در بین تمام گوشی‌های موجود در بازار در اختیار دارد.

نسخه گلوبال نسخه اولترا اس 22، از چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ با پردازشگر گرافیکی  Xclipse 92و معماری AMD RDNA 2 بهره گرفته‌اند. این گوشی به ۸ یا ۱۲ گیگ رم مجهز است و در نسخه‌های متنوع ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگ و ۱ ترابایتی عرضه شده است. در بخش نرم‌افزاری هم سامسونگ روی نسخه اولترا S22، از اندروید ۱۲ با رابط کاربری سفارشی  One UI 4.1بهره برده است که امکانات مشابهی را ارائه می‌کند.

گلکسی اس ۲۲ اولترا قدرتمندترین گوشی تاریخ سامسونگ از نظر دوربین است. این گوشی به دوربین چهارگانه پشتی با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دو سنسور دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی (تله فوتو پریسکوپی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری و تله فوتو معمولی با زوم اپتیکال ۳ برابری) و یک سنسور دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است. در قاب جلویی و بخش دوربین سلفی اس 22 اولترا نیز یک دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی تعبیه شده است.

ظرفیت باتری اس 22 اولترا ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. این گوشی از حداکثر توان شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کنند. طبق بررسی gsmrna، باتری S22 Ultra پس از 30 دقیقه با شارژر 25 واتی به 61 درصد شارژ و با شارژر 45 واتی به 60 درصد می‌رسد. بر اساس این بررسی، ادعای نرخ شارژ 45 واتی شرکت سامسونگ کاملاً گمراه کننده است و تفاوت چندانی در سرعت و زمان شارژدهی با شارژر 25 واتی ایجاد نمی‌کند.

گوشی موبایل سامسونگ A53

شرکت سامسونگ، در بهار امسال یعنی 1402، با رونمایی از مدل جدید گوشی Galaxy A53، سروصدای زیادی به‌پا کرد. این گوشی رکورد فروش را در بین گوشی‌های میان رده زده و طرف داران بی‌شماری دارد. گوشی هوشمند گلکسی A53 سامسونگ از لحاظ ظاهری تفاوت شایانی با نسل‌های قبلی سامسونگ داشته و جلوه زیبایی پیدا کرده است.

در بالای پنل نمایشگر، دوربین سلفی به شکل یک حفره و در یک پانچ هول ریز قرار گرفته است. دوربین اصلی نیز در قاب پشتی در یک کادر مستطیلی هم رنگ با بدنه گوشی قرار گرفته است. نمایشگر گوشی ای 53، اندازه 6.5 اینچی دارد و از نوع پنل Super AMOLED است. این صفحه‌نمایش دارای رزولوشن 2400 در 1080 و حداکثر روشنایی 800 نیت است که نرخ نوسازی آن 90 هرتز را ارائه می‌دهد.

پردازنده مورد استفاده در گوشی‌ A53 تراشه Exynos 1280 است. این پردازنده 8هسته‌ای بوده و مطابق با معماری 8 نانومتری ساخته شده است. این گوشی از حافظه داخلی 256 گیگابایت نیز بهره برده‌ است. سیستم عامل گوشی سامسونگ ای 53، اندروید 12 با رابط کاربری  One UI 4.1است.

سامسونگ برای A53 پنل چهارگانه‌ای را در نظر گرفته که یک لنز عریض 64 مگاپیکسلی، دوربین اصلی آن را تشکیل داده است. با توجه به این دوربین قدرتمند باید گفت گوشی سامسونگ A53، انتخاب بسیار مناسبی در این رده قیمتی است. لنزهای دیگر هم شامل یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی، یک ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی هستند.‌ این دوربین امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در صورت انتخاب رزولوشن Full HD یا 1080 می‌توان سرعت تصویربرداری را به 60 فریم بر ثانیه افزایش داد.

گوشی ای 53 مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپری است و از سرعت شارژ 25 وات پشتیبانی می‌کند. شارژ کامل این گوشی نیز مانند اکثر گوشی‌های سامسونگ در مدت 90 دقیقه انجام خواهد شد که زمان قابل‌قبولی برای یک گوشی میان‌رده با قیمت مناسب است.

گوشی موبایل شیائومی 12 Pro 


گوشی شیائومی 12 پرو پرچم‌دار شیائومی است که در اواخر سال 2021 میلادی، رونمایی و عرضه شد. این گوشی موبایل در کنار طراحی بسیار جذاب، از ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بی‌نظیری هم برخودار است. نمایشگر 12 پرو شیائومی، از نوع پنل LTPO AMOLED با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل و قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ است. قابلیت دالبی ویژن، پشتیبانی از +HDR10 و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1500 نیت صفحه‌نمایش، یکی از هیجان‌انگیزترین مزیت‌های این گوشی قدرتمند شیائومی است.

قیمت و خرید گوشی شیائومی از این جهت انتخاب بسیار مناسبی است که علاوه بر برخوداری از جدیدترین ویژگی‌ها، از بهترین تراشه ساخت کوالکام، یعنی اسنپ‌دراگون 8 نسل 1، بهره برده است. پردازنده جدید 8 با معماری 4 نانومتری در کنار پردازنده گرافیکی ادرنو 730، بهترین عملکرد پردازشی را به نمایش می‌گذارد.

پنل دوربین گوشی 12 Pro در نوع خود بی‌سابقه است. پنل سه‌گانه دوربین با وضوح تماما 50 مگاپیکسلی اتفاق نادری را در این گوشی گران‌قیمت شیائومی رقم زده است. لنز هر سه دوربین اصلی، اولترا و تله‌فوتو 50 مگاپیکسل است که در کنار پردازنده جدید 8 نسل 1، بهترین کیفیت را می‌آفریند. یکی دیگر از نقاط قوت گوشی 12 پرو، قابلیت شارژ سریع 120 وات در بخش باتری است.

منبع: دیجیاتو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت گوشی
نظرات شما
پیشخوان