تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۰۱ مهر ۱۴۰۱

بازار خودرو در مسیر افزایش قیمت + جدول

اقتصادنیوز: ارزیابی بازار پرتیراژ‌های ایران خودرو و محصولات سایپا نشان دهنده آن است که بازار خودرو این هفته را با رشد قیمت سپری کرد.

بازار خودرو در مسیر افزایش قیمت + جدول
رویداد۲۴ به گزارش اقتصادنیوز؛ افزایش قیمت خودرو در هفته سپری شده در حالی ثبت شد که این هفته نرخ دلار نوسان چندانی در بازار نداشت؛ با این حال بازار خودرو شکل افزایشی به خود گرفت.

از سوی دیگر روند افزایشی در هفته سپری شده در حالی ثبت شد که به گفته فعالان بازار خودرو رشد قیمت در روز‌های اول هفته ثبت شد و در آخرین روز‌های هفته و با سفر رییسی به نیویورک بازار خودرو آرام گرفت، با این حال رشد قیمت در روز‌های ابتدایی هفته تاثیر خود را گذشت و بازار را افزایشی کرد.

نوسان قیمت در بازار

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در هفته سپری شده «ساینا» تنها خودرویی بود که از میان ۱۴ خودرو‌های ارزیابی شده افت قیمت داشت. براساس رصد بازار در آخرین هفته شهریور سه خودرو هم بدون تعییر در بازار عرضه شدند و سایر محصولات پرتیراژ ایران خودرو و سایپا هم با رشد یک تا سه میلیون تومان در بازار دست به دست شدند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که این هفته خانواده کوییک در بازار تغییر با افزایش ۲ میلیونی قیمت در بازار عرضه شدند با این شرایط «کوییک R» بدون تغییر در بازار ۲۰۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورد. «شاهین» بدون تغییر در بازار در بازار ۳۶۱ میلیون تومان دست به دست شد.

بازار خودرو در مسیر افزایش قیمت + جدول

قیمت تیبا در بازار خودرو

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است این هفته خانواده تیبا امروز رشدی یک میلیونی داشت و «تیبا صندوقدار» در بازار رشدی یک میلیونی داشت و ۲۰۰ میلیون قیمت خورد، «تیبا ۲ معمولی» ۲۰۲ میلیون تومان دست به دست شد. اما «ساینا» این هفته تنها خودرویی بود که افت قیمت داشت. ارزیابی بازار نشان دهنده افت یک میلیونی «ساینا» است، بطوریکه قیمت این خودرو در بازار به ۲۰۴ میلیون تومان رسید.

بازار خودرو در مسیر افزایش قیمت + جدول

قیمت محصولات پژو در بازار

اما وضعیت ۲۰۷‌ها در هفته‌ای که گذشت چگونه بود؟ ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که «پژو ۲۰۷ دنده ای» در بازار با رشد ۲ میلیونی ۳۹۲ میلیون تومان قیمت داده شد و «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» هم با رشد یک میلیونی در بازار ۴۰۲ میلیون تومان قیمت خورد.

بازار خودرو در مسیر افزایش قیمت + جدول

قیمت خانواده سمند در بازار

اما خانواده سمند این هفته با افت و ثبات قیمت در بازار عرضه شدند. براساس ارزیابی بازار «سمند LX» در بازار رشد ۲ میلیونی داشت و ۳۰۷ میلیون تومان قیمت خورد، اما «سمند LX با موتور EF۷» بدون تغییر ۳۴۴ میلیون تومان دست به دست شد و «سمند سورن پلاس» هم در بازار ۳۳۳ میلیون قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت.

بازار خودرو در مسیر افزایش قیمت + جدول

قیمت سایر پرطرفدار‌ها

در میان سایر خودرو‌های پرطرفدار بازار هم «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته با رشدی ۳ میلیونی در بازار ۵۰۸ میلیون تومان دست به دست شد و، اما «دنا معمولی» هم با افزایش یک میلیونی در بازار ۳۹۲ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «رانا پلاس» یکی دیگر از خودرو‌های پرطرفدار بازار نیز این هفته رشدی ۲ میلیونی در بازار را ثبت کرد و ۳۰۶ میلیون تومان دست به دست شد.

بازار خودرو در مسیر افزایش قیمت + جدول

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت خودرو
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان