تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
مشاور امنیت ملی آمریکا:

برای جلوگیری از فروش پهپاد‌های ایران به روسیه تحریم‌های جدیدی وضع می‌کنیم

جیک سالیوان در واکنش به اعتراضات ایران تصریح کرد: ما تاکنون چندین تحریم علیه نهاد‌های ایرانی به خاطر این اقدامات آن‌ها صادر کرده‌ایم و بله، ما همچنان به دنبال اهدافی برای اعمال تحریم‌های بیشتر (علیه ایران) خواهیم بود.

برای جلوگیری از فروش پهپاد‌های ایران به روسیه تحریم‌های جدیدی وضع می‌کنیم

رویداد۲۴  به گزارش ایسنا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری به سوالاتی پیرامون فوت مهسا امینی و واکنش‌ها نسبت به آن و اینکه"آیا واشنگتن قصد اعمال تحریم‌های بیشتری علیه ایران در این رابطه را دارد؟ " پاسخ داد.

بنابر گزارش وب سایت کاخ سفید، سالیوان همچون سایر مقامات آمریکایی در اظهارات خود به مداخله در امور داخلی ایران پرداخت و تاکید کرد که ایالات متحده از ناآرامی‌ها در ایران حمایت می‌کند.

وی افزود: ما همچنان در کنار آن‌ها می‌ایستیم - نه فقط در حرف، بلکه در عمل.

وی در ادامه تصریح کرد: ما تاکنون چندین تحریم علیه نهاد‌های ایرانی به خاطر این اقدامات آن‌ها صادر کرده‌ایم و بله، ما همچنان به دنبال اهدافی برای اعمال تحریم‌های بیشتر (علیه ایران) خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: اعتراضات پس از فوت مهسا امینی در شهرهای ایران چگونه پیش می‌رود؟


مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره این ادعا که ایران پهپاد‌های خود را در اختیار روسیه قرار داده است تا از آن‌ها در جنگ اوکراین استفاده کند، با تکیه بر این ادعا تصریح کرد: ما تحریم‌هایی را در رابطه با پهپاد‌های ایران وضع کرده‌ایم و به‌علاوه به دنبال روش‌های اضافی برای کاهش ظرفیت ایران برای تولید و سپس فروش این نوع سیستم‌ها به روسیه هستیم. ما به کار روی آن ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدتی پیش نیز در یک کنفرانس خبری مدعی شده بود، ایران در حال آماده‌سازی برای تحویل صد‌ها پهپاد دارای قابلیت حمل سلاح به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین است.

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شده بود، «اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد ایران در حال آماده شدن برای آموزش نیرو‌های روس در این زمینه است.»

پس از این ادعای سالیوان، چند مقام دولتی دیگر آمریکا از جمله رییس سازمان سیا نیز بر اظهارات او صحه گذاشتند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره فروش فناوری‌های نوین ایرانی به روسیه، تصریح کرد: سابقه همکاری‌های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است و بار‌ها بصورت رسمی اعلام شده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
1
3
دموکرات های امریکا یک جماعت بزدل هستند.
شما یک مورد را بگید که اینا راه حل نظامی را به دیپلماسی، مذاکره، توافق یا تحریم ترجیح داده باشند؟
در همین اعتراضات در حالی که نظام ایران غربگرایان را سلاخی می کند دموکرات ها پشت مرز ایران ایستاده اند حتی یکیشون هم در کردستان عراق کشته شد!.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
2
0
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
بیانیه‌ غربی‌ها جنایتکار درباره حمله به مقر تروریست‌ها در کردستان عراق نشان داد و ثابت کرد که غربی ها جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از تروریست ها در عراق همه جانبه حمایت می کنند.
به مزدوران وابسته به آمریکا و متحدانش پاسخ قاطع خواهیم داد
که پاسخ قاطع به مزدوران وابسته به آمریکا و متحدانش خواهیم داد.
آمریکا و متحدانش هنوز هم به طور مستقیم از داعش و سایر گروه های تروریستی در عراق و منطقه خاورمیانه حمایت می کنند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
2
0
هلاکت دو عضو گروهک تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش در حادثه تروریستی زاهدان
اشرار و تروریست های مسلح وابسته به استکبار جهانی و مزدوران جیش الظلم و با کمک مالی عربستان سعودی در زاهدان فعالیت می کنند.
دولتمردان آلبانی بدانند در اختیار قرار دادن قلمرو کشور خود به عنوان پایگاه سازمان تروریستی منافقین مصداق آشکار تروریسم دولتی است و این آتشی که برافروخته‌اند در آینده دامن خودشان را هم خواهد گرفت.
همه قرائن نشان می‌دهد گروسی رئیس‌آژانس هسته‌ای همکار اسرائیلی‌ها است و مأموریت دارد تمام اطلاعاتی را که از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به دست می‌آورد در دست اسرائیلی‌های تروریست بگذارد. دیدیم که در گذشته به تأسیسات اتمی کشورمان در نطنز با اطلاعاتی که به دست آوردند آسیب رساندند و خساراتی به کشور وارد شد.
واقعیت این است که ما بیشترین همکاری‌ها را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته‌ایم و بیشترین بازرسی‌ها از ایران انجام شده ولی متأسفانه هر چه بیشتر همکاری کرده‌ایم بهانه‌تراشی‌های آژانس بیشتر شده و پایان نیافته است. فلذا بسته شدن پرونده هسته‌ای برای جلوگیری از بهانه‌تراشی‌های جدید آمریکا باید با جدیت پیگیری شود و الا اگر توافقی هم صورت بگیرد، ‌ناپایدار خواهد بود.
دستگیری عناصر داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش در اغتشاشات
عملکرد و رفتار و جنایات وحشیانه و حشی گری و غیر انسانی آشوبگران در کشور هیچ ارتباطی و ربطی به فوت مهسا امینی ندارد و نداشته است.
آمریکا و متحدانش در عراق از گروهک تروریستی ضد انقلاب، منافقین و هم تروریست های داعش علیه حکومت نظام جمهوری اسلامی استفاده می کنند.
ایران باید از آمریکا و متحدانش در عراق انتقام بگیرد. آمریکا و متحدانش حق حضور در عراق را ندارند.
آمریکا و متحدانش 100 درصد عامل اصلی ناآرامی‌های اخیر در ایران بوده و هستند.
عناصر گروهک تروریستی داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش از طریق مرزهای کردستان عراق وارد ایران شده است.

گروهک تروریستی جیش الظلم و با کمک مالی عربستان سعودی و متحدانش در مرزهای پاکستان و ایران فعایت می کنند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.

و ما از فروش پهپاد‌های ایران به روسیه استقبال می کنیم
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
0
گروه های تروریستی با دستور مستقیم آمریکا دست به اقدامات تروریستی می زنند.
گروهک تروریستی جیش الظلم و با کمک مالی عربستان سعودی و متحدانش در مرزهای پاکستان و ایران فعایت می کنند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
در حادثه تروریستی روز جمعه در زاهدان 19 تن جان خود را از دست دادند.
اشرار و تروریست های مسلح وابسته به استکبار جهانی و مزدوران جیش الظلم و با کمک مالی عربستان سعودی در زاهدان فعالیت می کنند
کسانی که قصد تصرف پاسگاه را داشتند تروریست بودند و این افراد در ادامه اقدام به آتش زدن اموال عمومی کردند؛ این افراد چند فروشگاه زنجیره ای متعلق به مردم را غارت کردند و آتش زدند و به بانک ها و مراکز دولتی نیز آسیب رساندند.
اشرار و تروریست های مسلح وابسته به استکبار جهانی و مزدوران جیش الظلم و با کمک مالی عربستان سعودی در زاهدان فعالیت می کنند.
آمریکا و متحدانش هنوز هم به طور مستقیم از تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی در افغانستان و منطقه خاورمیانه حمایت می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
1
0
ردپای آمریکا، انگلیس، اسرائیل و آل سعود در حوادث زاهدان و سیستان و بلوچستان
حمله تعدادی اغتشاشگر مسلح وابسته به معاندین نظام به چند کلانتری و تخریب اموال عمومی و مردم و همچنین کشته و زحمی شدن تعداد افراد
این اتفاقات توسط گروهک های اجیر شده و سفارشی آمریکا، انگلیس، اسرائیل و آل سعود انجام شد.
متاسفانه عده افراد اجیر شده گروهک های مسلح با دریافت پول و دلار از دشمنان نظام همچون آمریکا، اسرائیل، انگلیس و آل سقوط تحرکات ضد امنیتی در استان انجام میدهند و برای رسانه های معاند خوراک تهیه می کنند تا بگویند ایران ناامن است که هیچ ارتباطی با مردم فهیم و انقلابی استان ندارند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
1
0
مسلمانان هر سال در مکه از حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی کمک مالی می کنند.
آمریکا و متحدانش از شهریور ماه سال 1359 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین در عراق حمایت می کنند و هم ضد علیه حکومت نظام جمهوری اسلامی استفاده می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
0
انتقام خون شهدای را از آمریکا و متحدانش می گیریم
دولتمردان ایرانی متاسفانه در مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین وغیره به حکومت نظام جمهوری اسلامی و هم ملت ایران خیانت کردند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
0
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۲۷:۰۲
یک مسئول آمریکایی آشکارا اعلام کرد که هدف جنگ و تجاوز به سوریه و منطقه سرقت نفت و منابع آن است.
دولت های مختلف آمریکا درک کرده اند که ایران قدرتمند است به همین خاطر نتواستند به آن حمله کنند و براین اساس آمریکایی ها بر حوادث داخلی ایران امید بسته اند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
0
آمریکا و متحدانش 100 درصد فقط عامل اصلی ناآرامی‌های اخیر کشور هستند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
0
تروریست‌ها تحت حمایت آمریکا و متحدانش در تدارک اقدام تحریک‌آمیز در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه هستند
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
0
0
۱۴۰۱/۰۷/۰۹ ۲۰:۱۲
آمریکا و متحدانش و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی از تروریست‌های در اقلیم کردستان همه جانیه حمایت می کنند شرم آور و تاسف بار است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
0
0
گروهک‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش به زودی نتیجه اعمال ننگین خود را خواهند دید
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
0
0
مبارزه ایران با داعش در عراق غلط و اشتباه بود چون به خاطر که سران بی ادب عراق و هم مسئولان بی ادب اقلیم کردستان عراق همه جانبه با حامیان اصلی تروریسم، القاعده و داعش، گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین و سایر گروه های تروریستی مذاکره و همکاری می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
0
0
اغتشاشگران جنایتکار و با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدانش جنایت کردند، آدم کشند و هم دست به اقدامات تروریستی زنند.
نظرات شما
پیشخوان