تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
توصیه روزنامه اطلاعات درباره اعتراضات:

نگذارید نیرو‌هایی که برای سازندگی باید به کار گرفته شوند راهی کوچه و خیابان شوند

روزنامه اطلاعات درباره اعتراضات: اگر به شور و هیجان هزاران دختر و پسر جوان را، که مطالبات خود را بیان می‌کنند، طبیعی و حق قانونی آن‌ها بدانیم هیچ تردیدی وجود ندارد که عده کثیری در خارج و عوامل آن‌ها در داخل در اغتنام فرصت نشسته‌اند تا آب را گل‌آلود کنند.

نگذارید نیرو‌هایی که برای سازندگی باید به کار گرفته شوند راهی کوچه و خیابان شوند

رویداد۲۴ روزنامه اطلاعات نوشت:اگر وضعی در کشور در حال شکل گرفتن باشد که به اعتماد مردم به انقلاب و نظام ضربه بزند و یا دل‌سردی نیرو‌های جوان جامعه را فراهم آورد بسیار طبیعی است که دل‌سوختگانی که عمری را بر سر انقلاب و استحکام نظام گذاشته‌اند از حکومت بخواهند که با بلوغ بیشتر اوضاع را مدیریت کند.

در سه هفته اخیر ما شاهد وضعی هستیم که اگر مردم را از ماوقع آن مطلع نکنیم به قطع و یقین زیان می‌کنیم و زمینه‌های شایعه و بزرگ‌نمائی و تخریب اعتماد عمومی و رشد نیرو‌های فرصت‌طلبی را که در کمین باور مردم نشسته‌اند فراهم می‌آوریم. نباید مسئولان به گونه‌ای وانمود کنند که همه چیز خوب است و وضع آرام است و کارگزاران نظام همه چیز را با سرانگشت تدبیر دارند حل می‌کنند. به ندای رئیس جمهور گوش فرا دهیم، مردم را به بازی نگیریم، از رأی و نظر نخبگان شخصیت‌های مراجع در جهت حل معضلات بهره‌گیری کنیم.

آشوب‌طلبان می‌خواهند هر روز فضای کشور را امنیتی کنند و نیرو‌های حافظ امنیت را به کوچه و خیابان بکشند و در مقابل مردم قرار دهند و آن‌ها را خسته کنند. اگر به شور و هیجان هزاران دختر و پسر جوان را، که مطالبات خود را بیان می‌کنند، طبیعی و حق قانونی آن‌ها بدانیم هیچ تردیدی وجود ندارد که عده کثیری در خارج و عوامل آن‌ها در داخل در اغتنام فرصت نشسته‌اند تا آب را گل‌آلود کنند.


بیشتر بخوانید:  عباس عبدی: معترضان امروز و پدر مادرهایشان آموزش‌دیده همین نظام‌اند/ نظام آموزشی ایران خانواده را تخریب کرده است


مقابله نیرو‌های حفظ امنیت با مردم در هر کشوری رخ می‌دهد و اساساً وظیفه اصلی نیرو‌های انتظامی در کشور برای به میدان آمدن در روز مبادا جهت جلوگیری از اغتشاش و ناامن کردن جامعه است. اما نباید به گونه‌ای عمل شود که جان این نیرو‌ها نیز در خطر افتد و هر روز عده‌ای بی‌گناه یا ناآگاه نیز قربانی ندانم‌کاری‌ها شوند.

از قدیم‌الایام بزرگان اخلاق و تدبیر مدن گفته‌اند گره‌ای که به انگشت گشوده می‌شود نباید با دندان باز کرد. مردم که صاحبان انقلاب هستند از دو قطبی و چند قطبی کردن نیرو‌های جوان کشور در جامعه و دانشگاه و کوچه و بازار تبری می‌جویند.

اگرچه با اتکا به نیروی عظیم ملت می‌توان هر گره‌ای را گشود و هر مانعی را برداشت با این حال کشور ما در آوردگاه جهانی باید نیروهایش را صرف سازندگی کند.

باید آن‌ها را آموزش دهد که با فن‌آوری روز خود را تجهیز کند، قطع اینترنت یکی از ضایعات بزرگ ملی برای کشور است، زیرا صد‌ها هزار جوان ما را بیکار می‌کند، نظام سلامت کشور را مختل می‌کند، تجارت خارجی را در مخاطره قرار می‌دهد و از همه بدتر چهره نامناسبی از کشور ما در جهان ترسیم می‌کند.

گره‌ای که با بی‌تدبیری در سه هفته اخیر در کشور پیدا شده با سرانگشت تدبیر قابل گشودن است. نگذاریم این گره کور شود و نیرو‌هایی را که برای سازندگی و رونق تولید در کشور باید به کار گرفته شوند راهی کوچه و خیابان کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
0
1
نابودی ایران وجود حزب اصولگرای تروریستی قطعی هست.
فقط مسئله زمان هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
0
1
یارو تویت میزنه حکم مخالف کشتن هست و با نخبه های کشور اینطور رفتار میشه دیگه همه چی مشخص شد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
0
1
مشکلات فرهنگی کشور یک راه حل بیشتر ندارد

کل ایران بدن به نظامی ها

مردم هم بروند پادگانها زندگی کنند
Mig mig
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
0
1
مخاطب این مطلب روزنامه فقط یک نفر هست که او هم گوشش به این حرفا بدهکار نیست !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
0
1
جمهوری اسلامی کلا کشور بی تدبیرهاست.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
0
3
روزنامه اطلاعات احتمالا هنوز از خواب خوش بیدار نشده چون خیلی وقت است که گره ها کور شده و به دندان باز میشود مراجعی که جهت حل مشکلات جامعه به آنها رجوع میشود از جمله احمد خاتمی و علم الهدی مسایل رو از چاله در آورده به چاه میندازند به حرف رییس جمهور هم گوش فرا دهید مجبورید تعداد باتوم ها و سلاحهای ضد شورش رو زیادتر کنید
از خواب بیدار شوید گرهی نه!!! گره هایی که با زبان و عمل درست حل میشود با جهالت و زنده خواری کور میشود ...
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
1
0
۲۳:۰۷۱۱ مهر ۱۴۰۱
امروز کشورهای که سنگ حقوق بشر را بر سینه می زنند خودشان بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند و آمریکا در صدر آنها قرار دارد.
هزار و ۴۰۰ سال قبل اعلامیه حقوق بشر به همه انسان ها اعلام شد و جبهه استکبار پس از جنایات پس از جنگ جهانی دوم یک منشور خود ساخته را به عنوان قانون حقوق بشر به تصویب رساندند اما امروز کشورهای که سنگ حقوق بشر را بر سنیه می زنند خودشان بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند.
حکومت جنایتکار آمریکا با جنایات گسترده خویش ضدبشری ترین حکومت جهان بوده و نماد اصلی نقض حقوق بشر جهانی محسوب می شود.
دشمنان به بهانه های واهی به هر نقطه ای از جهان حمله می کنند و دیوانه وار از رژیم جنایتکار سعودی حمایت تسلیحاتی می کنند و مردم بی دفاع و مظلوم کشوری مانند یمن را کشتار می کنند.
حقوق بشر آمریکایی را باید در زندان ابوغریب و یمن و سوریه و دیگر نقاط مشاهد کرد و جنایت این رژیم جنایتکار را رسوا کرد و روزی خواهد رسید که اسلام به عنوان حافظ حقوق بشر به ویژه مظلومان بر دنبا حکومت خواهد کرد.
آمریکا از سال 1945 تاکنون به همراه اروپا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا است
نظرات شما
پیشخوان