تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

۹۵ درصد مردمی که برای اعتراض به خیابان می‌‎آیند، برانداز نیستند/ جریان نفوذی در قدرت سعی دارد مردم را به خیابان بیاورد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده پیشین مجلس با اشاره به اعتراضات مردم می‌گوید: الان برخی به تلویزیون می‌روند و به مردم توهین می‌‎کنند و آن‌ها را ضد انقلاب، فاحشه، نفوذی و ... می‌خوانند. واقعا چه کسی با مردم خودش اینگونه حرف می‌زند؟

جعفرزاده ایمن آبادی

رویداد۲۴ زینب غبیشاوی: اعتراضات مردم در پی درگذشت مهسا امینی کماکان برای سومین هفته متوالی ادامه دارد و متعاقب آن معترضان زیادی بازداشت شدند. اعتراضات در روزهای اخیر از موضوع گشت ارشاد و حجاب اجباری گذر کرده و ساختارهای کشور را نشانه رفته است اما دلیل این مسئله چیست؟ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده سابق مجلس به این سوال پاسخ داده است. او به رویداد۲۴ می‌گوید: متاسفانه تریبون‌ها در کشور یک‌طرفه است. تریبون نماز جمعه، صداوسیما و... کاملا یک‌طرفه است و از سوی دیگر تمام شبکه‌های اجتماعی را هم قطع کرده‌اند. متاسفانه موضوع کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها نیز عملیاتی نشده است و نگاهی که وجود دارد، نگاه از بالا به پایین است و هیچ راه ارتباطی برای شنیدن صدای مردم و نیازهایشان وجود ندارد.

۹۵ درصد مردمی که برای اعتراض به خیابان می‌‎آیند، برانداز نیستند

جعفرزاده با بیان اینکه مردم احساس می‌کنند در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها نیستند، گفت: در جامعه ما یک شکاف ایجاد شده است و بیش از ۹۵ درصد مردمی که در خیابان‌ها برای اعتراض می‌‎آیند، برانداز نیستند، چون حس می‌کنند تریبون و نماینده‌ای ندارند می‌آیند و البته برای اینکه گوش شنوایی هم نیست، به خیابان می‌آیند تا اعتراض خود را نشان دهند تا کسی صدایشان را بشنود.

او ادامه داد: مجلس یک‌طرفه و اقلیت است و هیچ حرکتی برای مردم و در راستای نیاز‌های آنان صورت نمی‌گیرد. دادستان گفته بیایید با من گفت‌وگو کنید، آخر چه کسی می‌تواند دادستان را پیدا کند و با او درباره مشکلات موجود گفتگو کند؟

نماینده سابق مجلس می‌گوید: چرا به مردم حق اعتراض داده نمی‎شود؟ چرا مردم را مخل امنیت می‌دانید و هیچ حقی برای اعتراض آن‌ها قائل نیستید؟ خب در این شرایط خشم مردم رسوب خواهد کرد و وقتی  کسی بخواهد خشم خود را نشان دهد، به سطل آشغال هم رحم نمی‌کند و به هر طریقی که شده می‌خواهد خشم خود را فرو بریزد.

صداوسیما برنامه‌هایی پخش می‌کند که انگار مملکت گل و بلبل است 

او با تاکید بر اینکه صدای مردم باید شنیده شود، تصریح کرد: صداوسیما برنامه‌ها را به نحوی نشان می‌دهد که گویی مملکت گل و بلبل است. از آن سو مجلس هم انگار نه انگار که نماینده مردم است. وزیر کشور و دیگر وزرا در این شرایط به مجلس رفتند و به جای اینکه صدای مردم شنیده شود و راه حلی برای برای مشکلات آن‌ها داده شود، نمایندگان در صحن راهپیمایی کردند!

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: اکنون مهسا امینی بهانه است چرا که آنها هیچ امید و آینده‌ای ندارند. دورنمایی که از آینده دارند بسیار مبهم است و همین آن‌ها را ناامید و خشمگین می‌کند. شما با بچه ۱۵ و ۱۶ ساله صحبت کنید، می‌بینید که کاملا ناامید هستند و می‌گویند نه کاری است و نه حتی می‌توان ازدواج کرد. این اعتراضات عموما در مناطق حاشیه و جنوب شهر است؛ مردمی که پولدار نیستند و نمی‌توانند مهاجرت کنند یا مانند فرزندان مسئولان به آمریکا و کانادا بروند تا VPN بفروشند. 

او می‌گوید: در شهریور ماه تورم بیش از ۹۰ درصد بود، آیا باز هم دولت روحانی مقصر است؟ قیمت کالا‌ها ۴۰۰ درصد افزایش داشته و بیش از ۴ هزار کالا افزایش قیمت داشتند. چرا مشکلات اقتصادی مردم را حل نمی‌کنند؟ مردم حق دارند خشمگین باشند. مشکلات اقتصادی مردم را به خیابان آورده است. بروید مشکل برجام و FATF را حل کنید، بروید به جای نامه‌نگاری، مستقیما با آمریکا حرف بزنید و مشکلات را حل‌وفصل کنید.

یک جریان نفوذی در قدرت سعی دارد مردم را به خیابان بیاورد

جعفرزاده ایمن آبادی می‌گوید شما ببینید الان برخی به تلویزیون می‌روند و به مردم توهین می‌‎کنند و آن‌ها را ضدانقلاب، فاحشه، نفوذی و ... می‌خوانند. واقعا چه کسی با مردم خودش اینگونه حرف می‌زند؟ واقعا نمی‌شود مردم را جمع کنید و با محبت با آن‌ها حرف بزنید و صدایشان را بشنوید؟ این اتفاقات و برخورد‌ها با مردم آبروی ما را در دنیا برده است.

وی ادامه داد: این چه وضع حکمرانی است؟ باور کنید با چهار نفر آدم بی‌تجربه نمی‌توان کشور را اداره کرد. ما در همه بخش‌ها و وزارتخانه‌ها ضعف داریم و مدیر مدبر و باتجربه و تخصص نداریم. این افراد حتی ادبیات گفت‌وگو با مردم را هم بلد نیستند. معتقدم یک جریان نفوذی در قدرت سعی دارد مردم را به سمت خیابان بیاورد.

تنها راه نجات کشور، اصلاحات و اعتدال است

جعفرزاده می‌گوید: پس در این ۴۳ سال چه کاری می‌کردید؟ یعنی در تمام این مدت اسرائیل در حال تربیت نیرو بوده است؟ تاکید می‌کنم که تنها راه نجات کشور، اصلاحات و اعتدال است. باید اعتدال و اصلاحات دست به دست هم بدهند و از تندروی پرهیز کنند. این افرادی که در خیابان هستند نه اصولگرا هستند نه اصلاح‌طلب. اینها به دنبال آینده هستند. سفره مردم روز به روز کوچک‌تر می‌شود. من در گذشته هم گفته بودم که بودجه ۱۴۰۱ مردم را به خیابان می‌آورد و اتفاقا همین هم شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
1
19
کسانی که در خیابان اعتراض می کنند هنوز به تغییر مسالمت آمیز اعتقاد دارند شما باید نگران کسانی باشید که دیگر به تغییر مسالمت آمیز اعتقادی ندارند و اعتراض در خیابان را بیهوده می دانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
3
16
بهتره همتون سکوت کنید.حناتون رنگی برای کسی نداره وسط بازی تمومه یا با ما یا بر ما.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
1
13
درصد از کجات آوردی؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
2
19
تنها راه تجات کشور یک رفراندوم سراسری با نظارت بین المللی است ! تمام !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
چه بین المللی کدومشون راس میگن کی خیر ما ملتو میخواد
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
8
2
من خطابم به شما و دولت مستقر و بویژه اصلاح طلبان پشت صحنه است شما ها خوب میدونید که محرک این اتفاقات جناح مخالف است ولی دولت مستقر هم بی تقصیر نیست این ملت که شما دولتیها و اصلاح طلبها حداکثر 5 درصدشان هم نمیشوید توی این 43 سال نهایت سختی محرومیت و بی ثباتی و گرانی را تحمل کردن شماها همه بدانید و مطمئن باشید که اگر مشکلات اقتصادی این مردم را بزودی حل و فصل نکنید این ملت نه شما نه دولت مستقر را تحمل نخواهند کرد
126
|
Austria
|
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
10
3
به قول معروف که میگن:یکی رو تو ده را نمیدادن سراغ خونه کد خدا رو میگرفت.
اخه شما اصلاحاتچی ها تا کی ماله کشی میکنید.حالا خوب جماعت اصولگرا شما رو مرتد سیاسی و ضد انقلاب و ....میدانند چقدر شما باید بی ارزش باشید به بی ارزشتر بودن خودتان ادامه بدید.کدام اصلاحات!!! رهبر سیاسی شما خاتمی! گفته من با وجود اینکه رئیس جمهور بودم .اما تدارکاتچی بیشتر نبودم.
تایید کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
تف به گور اصلاحات و اصلاحاتچی و اون گودنهای که به نظر منفی دادن.
اصولگراها و حلقه قدرت شما اصلاحاتچی ها رو به اندازه دستمال حیض هم قبول ندارن.اینقدر خودتون جر ندید.
5.5
|
Netherlands
|
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
2
4
جریان نفوذی در قدرت سعی دارد مردم را به خیابان بیاورد ؟؟؟؟؟
عجب!چطور جمهوری اسلامی میتونه چهار پایتخت رو در خاورمیانه به تسخیر خودش در بیاره.و قویترین قدرت میدل ایست بشه؟؟ ولی از وجود نفوذ جریان نفوذی زیر گوش خودش با اینهمه سازمان اطلاعاتی بی خبره.
در واقع جریان نفوذی,جریان نفوذی گفتن شما,همان دست پیش گرفتن پس نیافتدن هست تا در مقابل مطالبات مردمی و بیکفایتی هاتون انها به مردم عرضه کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
1
اعتراضات همان نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، دوحه، عراق و غیره است و هم اعتماد دولتمردان و مسئولان و نمایندگان مجلس به آمریکایی ها جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار بوده است.
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
1
اعتراضات نتیجه نادیده گرفتن مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور توسط دولتمردان، مسئولین، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.

دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس و قوه قضائیه کجا هستند
پرداخت مابه التفاوت از مهر آغاز می‌شود ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری از پرداخت مابه التفاوت نیست چرا؟. حقوق شهریور بازنشستگان پرداخت شد، اما بدون افزایش امروز سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ هست معوقات ۵ ماهه بازنشستگان کارگری هنوز هم واریز نشده است چرا؟ بازنشسته تأمین اجتماعی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ۱۸:۱۱:۰۵
زمان که انگلیس و آمریکا و اروپا همراه با چند کشور دیگر از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کردند و متاسفانه ظریف و عراقچی وغیره هم با انگلیس، آمریکا و اروپا مذاکره و همه جانبه همکاری می کردند چرا؟
سه کشور اروپایی جنایتکارعضو برجام، همه جانبه از اغتشاشگران حمایت کردند شرم آور و تاسف بار است.
سه کشور اروپایی عضو برجام، آتش بیار معرکه اغتشاشات
انگلیس، فرانسه و آلمان سه کشور اروپایی عضو برجام در این روزها با صدور بیانیه‌های مداخله جویانه درباره اغتشاشات اخیر در ایران و تهدید به تحریم و اعمال آن، آتش بیار معرکه اغتشاشات شده‌اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
امیرعبداللهیان به مداخله اروپا در امور داخلی ایران اعتراض کرد
مداخله اروپا در امور داخلی ایران 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی، سکوت و خیانت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
0
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ۱۰:۲۶:۲۸
اعتراض امیرعبداللهیان به مداخله اروپا در امور داخلی ایران دیگر هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد و تاکنون هم نداشته است و فقط باید سفیر اروپا را از تهران اخراج کنید.
سه کشور اروپایی عضو برجام، ثابت کردند که سگ دست نشانده آمریکا و اسرائیل هستند انگلیس، فرانسه و آلمان سه کشور اروپایی عضو برجام متاسفانه همه جانبه از اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا و متحدانش در سراسر کشور حمایت کردند.
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر همچنان از آشوب‌ها در ایران پشتیبانی می‌کند.
میز مذاکره غلط است!
میز مذاکره اشتباه است!
میز مذاکره بی فایده است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
0
قطع اینترنت در کشور به خاطر عملکرد، رفتار، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی و صهیونیست ها بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
2
وقتی توکشوریه بیسواد هزاران میلیاردمیدزده ولی مامردم برایه وام باید سه تاضامن آن هم معتبرببریم وهزارتاکاغذبازی وصف و....بااین منابع نفت وگازو....بیکاری وفقربایدتاکی در مقابل دنیاباشکم خالی برای عده ای سیربایستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
0
آلبانی که مقری برای اجتماع گروهک تروریستی منافقین است پیش از این نیز در سال ۹۸ چندین تن از دیپلمات‌های ایرانی را اخراج کرده بود. این کشور چندین سال است که حدود ۲۵۰۰ نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین را در خود جای داده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
0
0
دولتمردان و مسئولان متاسفانه و در سایه سکوت بی شرمانه نمایندگان مجلس در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین وغیره به همراه آمریکا و کشورهای اروپایی به مردم و کشور خیانتکار کردند.
در کشور هیچ کس دیگر حق ندارد با آمریکا و هم اروپا مذاکره و همکاری کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
2
پس چرا با تیر می زنیدشون؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
2
0
باید این تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش در اقلیم کردستان عراق با خاک یکسان شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
1
0
سازمان های بین المللی خیانتکار باید در این مورد پاسخ و جواب و توضیح به دهند آمریکایی ها جنایتکار به کدام مجوز و قطعنامه به افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن تجاوز و حمله کردند.
سازمان های بین المللی خیانتکار باید در این مورد پاسخ و جواب و توضیح به دهند انگلیسی ها جنایتکار به کدام مجوز و قطعنامه به افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن تجاوز و حمله کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
1
0
دستگیری معترضان در پاریس/ پلیس دست به باتوم شد
بازداشت معترضان فرانسه در پاریس/حمله پلیس به تظاهرات‌کنندگان با گاز اشک‌آور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
1
0
دموکراسی و آزادی اروپا برای بستن دهان هاست
حوادث ثابت کرد که غربی‌ها سست‌تر از لانه عنکبوت هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
0
0
حمایت مقامات ارشد آمریکا از اغتشاش‌گران در ایران همچنان ادامه دارد
حمایت مقامات ارشد آمریکا از اغتشاش‌گران در ایران همان نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکراست وین است و هم اعتماد دولتمردان و مسئولان و نمایندگان مجلس به آمریکایی ها جنایتکار بوده است.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان