تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

اعمال تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه ایران

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علیرغم گفتگو با غربی‌ها، اما آمریکا و اروپا نه تنها اقدام مثبتی در بخش حمل و نقل هوایی مسافری انجام نداده‌اند بلکه تحریم‌های جدیدی در بخش سوخت، هواپیما و قطعات اعمال کرده‌اند.

اعمال تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه ایران
رویداد۲۴ به گزارش تسنیم، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علیرغم گفتگو با غربی ها، اما آمریکا و اروپا نه تنها اقدام مثبتی در بخش حمل و نقل هوایی مسافری انجام نداده اند بلکه تحریم‌های جدیدی در بخش سوخت، هواپیما و قطعات اعمال کرده اند.

محمد محمدی بخش در نشست خبری با بیان اینکه آمریکا و اروپا در حوزه تحریم‌ها علی رغم گفتگو‌ها اقدام مثبتی انجام نداده اند، اظهار کرد: غربی‌ها تحریم‌های جدیدی را در حوزه سوخت، هواپیما وارسال قطعات اعمال کرده اند.

وی با اشاره به اینکه هنوز با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنیم، ادامه داد: یک تیم فوق حرفه‌ای برای ممیزی یوزاپ (USOAP) ایکائو به ایران آمدند، قد و وزن این کارشناسان معلوم و در حوزه هوانوردی شناسنامه دار بودند. این ممیزی برای ایران خیلی آورده داشت و متوجه تراز و عیار صنعت هوانوردی شدیم.

وی یادآور شد: نیروی انسانی ماهر و کارآمد بخش هوانوردی یکی از موضوعات مهم در ممیزی کارشناسان ایکائو بود.

وی با اشاره به ارتقا سطح سازمان هواپیمایی که تولید، طراحی و ساخت را انجام می‌دهد، گفت: استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، اشتراک گذاری توانمندی شرکت‌ها و... آورده‌ای برای صنعت ایران داشت که کشور را در برابر تحریم‌ها بسیار بسیار مقاوم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور در اجلاس ایکائو در کانادا، افزود: برنامه ۱۰ ساله صنعت هوانوردی را ارائه دادیم و به عنوان یک موضوع مهم و الگو در اجلاس مطرح شد. این برنامه شامل یک سال تثبیت و سه برنامه سه ساله است که بر اساس آن مشخص است در این دوره‌ها صنعت هوانوردی کجا قرار می‌گیرد.

محمدی بخش در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای پرواز‌های اربعین، گفت: عدد اعلام شده برای قیمت بلیت هواپیما یکی از اقدامات موثر و مثبت انجام شده برای این پرواز‌ها بود. از سوی دیگر با توجه به تجربه پرواز‌های حج، ترمینال سلام را برای پرواز‌های اربعین آماده سازی کردیم.

وی با تاکید بر رضایتمندی مردم از پرواز‌های اربعین، اضافه کرد:امسال کمترین دغدغه را به دلیل اطلاع رسانی رسانه‌ها برای مردم داشتیم و از رسانه‌ها سپاسگزاریم.

وی با اشاره به مجوز ۱۲۰ پرواز هفتگی بین ایران و عراق، اظهار کرد: مجوز ۲۵۰ پرواز را داشتیم که با رایزنی انجام شده این رقم به ۱۲۵۰ پرواز رسید. در مجموع طی دو هفته ۲۰۸۴ پرواز اربعین انجام شد که یک عملکرد درخشان بوده است.

رئیس سازمان هواپیمایی یادآور شد: برای پرواز‌های اربعین تعداد زیادی بالگرد در مرز‌های غربی کشور، فرودگاه نجف و فرودگاه بغداد جهت امدادرسانی به زائران اربعین حسینی تامین شده بود.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
1
0
نیرو‌های آمریکایی فورا خاک عراق را ترک کنند
حضور نیروهای تروریست آمریکایی در عراق 100 درصد فقط عامل اصلی ناآرامی های عراق و هم ایران بوده است و نیروهای تروریست آمریکایی باید خاک عراق را ترک کنند.
که آمریکا باید فورا نیرو‌های غیرقانونی خود را از خاک عراق خارج کند.
آمریکا همراه با چند کشور دیگر از گروه های تروریستی و هم داعش در عراق ضد علیه حکومت نظام جمهوری اسلامی استفاده می کند.

۱۴:۲۷۱۸ مهر ۱۴۰۱
هراسی از تحریم و تهدید نداریم/ ملت ایران پاسخ جو بایدن را داد
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
0
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ۱۴:۳۴
آمریکا جنایتکار باید به دلیل جنایات جنگی در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن پاسخگو باشد
انگلیس جنایتکار باید به دلیل جنایات جنگی در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن پاسخگو باشد.
اروپا جنایتکار باید به دلیل جنایات جنگی در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن پاسخگو باشد.
سازمان‌های تروریستی خارجی در اغتشاشات ایران دست دارند
که اغتشاشات اخیر ایران زیر سر سازمان‌های تروریستی خارجی با سابقه آشوبگری و براندازی نظام‌های سیاسی در جهان است که برای رسیدن به منافع خود احساسات مردم را تحریک می‌کنند.
به نظر من کلیدی‌ترین نکته‌ این است که اساس اعتراضات در ایران به یک روایت اشتباه درباره مرگ یک دختر کُرد به نام مهسا امینی نسبت داده شده است. ادعا می‌شود که او در ون پلیس مورد آزار واقع شده و سرش آسیب دیده است و این‌ها باعث مرگ او شده است. اما به نظر من این مسائل بی ارتباط است و توسط جریاناتی سرهم‌بندی شده که برای تحقق این حادثه منافع ژئوپلیتیک دارند، علی‌الخصوص آمریکا، صهیونیست‌ها و گروه‌های تروریستی مانند مجاهدین خلق، لذا از نظر من شروع این ماجرا بر اساس یک روایت غلط بود و بازیگران ژئوپلیتیک دکمه شروع را فشار دادند.
که سرویس‌ها و نهادهای جاسوسی که در این زمینه فعالیت می‌کنند از جمله بنیاد سوروس دارای سابقه آشوبگری و براندازی نظام‌های سیاسی در سایر کشورها هستند.
اگر این تظاهرات در دفاع از حقوق زنان و حجاب اجباری بود نباید کار به کشتن نیروهای پلیس، تخریب اموال عمومی و حملات سازمان یافته علیه سپاه کشیده می‌شد. بنابراین از نظر من این اقدامات ارتباطی به تظاهرات زنان ندارد و توسط سازمان‌های تروریستی خارجی سازمان‌دهی می‌شود.
همانطور که گفتم ماجرا از ابتدا با یک روایت غلط آغاز شد و معترضان را عناصری هدایت که مردم را به تخریب اموال عمومی دعوت می‌کنند. کسانی به گفته او مانند مسیح علی‌نژاد که عنصر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا است مردم را تشویق می‌کند که آمبولانس آتش بزنند و به نیروهای امنیتی حمله کنند؛ او با بیان این مطلب پرسید: «این رفتارها چه ارتباطی به اپوزیسیون دارد؟»
اصل ماجرا این است که آن‌ها به دنبال تشدید تحریم‌ها بودند و از این رو اغتشاشات در ایران را به راه انداختند. وی ادامه داد که مخالفان برجام در فلسطین اشغالی و آمریکا نیز که به دنبال خرابکاری در روند مذاکرات بودند از این وضع سود برده و تلاش می‌کنند تا ایران را منزوی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
0
رویداد این نظرات تکراری رو تایید نکن . اینا برای هر کامنت بین 20 تا 100 هزار تومن پول بین المال هدر میره
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
0
تحریم نشدن وزارت خارجه سوال برانگیز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
0
تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران نتیجه مذاکره ایران با کشورهایی اروپایی جنایتکار است.
17 هزار دروغ فقط در 25 روز!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
0
رسوایی بزرگ برای 5 رسانه ضد انقلاب؛
17 هزار دروغ فقط در 25 روز!
عملکرد 5 رسانه بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و منوتو و صفحات مجازی آنها نشان می‌‌دهد این رسانه‌ها در 25 روز گذشته 17312 دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند.
تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
گروه بین الملل: عملکرد 5 رسانه بی بی سی فارسی وابسته به دولت انگلیس، ایران اینترنشنال وابسته به دولت سعودی، صدای آمریکا و رادیو فردا وابسته به دولت آمریکا، منو تو وابسته به جریان بهائیت و صفحات مجازی آنها نشان می‌‌دهد این رسانه‌ها در 25 روز گذشته (23 شهریور تا 16 مهر) مجموعا 17312 دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از فارس، در این پیمایش صرفا وب سایت، کانال تلگرام، صفحات توئیتر و اینستاگرام رسمی این 5 رسانه بررسی شده و شبکه‌های تلویزیونی آنها مورد بررسی قرار نگرفته است.

در این بررسی به نسبت حجم اخبار و تولیدات، بی بی سی بیشترین میزان اخبار خلاف واقع را داشته است و ایران اینترنشنال و رادیو فردا در رده‌‌های بعدی قرار دارند.

در این پژوهش مصادیق اخبار خلاف واقع شامل جعل خبر، تقطیع، تحریف، وارونه‌سازی، بزرگنمایی و کوچک‌نمایی بوده است.

ضمنا اخباری که توسط این رسانه‌ها مورد سانسور خبری قرار گرفته نظیر جوابیه پزشکی قانونی در مورد علت فوت مهسا امینی، تجمعات نیروهای انقلاب و تکدیبیه اخبار دروغ ... مورد بررسی قرار نگرفته است.

5 دروغی که در 25 روز گذشته بیشترین بازنشر را از این رسانه ها داشته‌اند به ترتیب شامل موارد زیر است:



1. ادعای دروغ ضرب و شتم مهسا امینی


2. ادعای دروغ درباره فوت و بیماری رهبر انقلاب


3. ادعای دروغ درباره سقوط شهر اشنویه



4. ادعای دروغ درباره علت مرگ نیکا شاکرمی


5. ادعای دروغ «به خاک و خون کشیده شدن دانشگاه شریف»


مطابق رتبه بندی بیشترین انتشار اخبار خلاف واقع به نسبت به حجم خبر به این شرح است:


1. شبکه بی بی سی با مجموع 58 در صد دروغ (تعداد کل اخبار 5343 . تعداد اخبار خلاف واقع: 3101)


2. ایران اینترنشنال با مجموع 53 درصد دروغ (تعداد کل اخبار 11426 . تعداد اخبار خلاف واقع: 6026)


3. شبکه منوتو (من و تو) با مجموع 49 درصد دروغ (تعداد کل اخبار 3739 . تعداد اخبار خلاف واقع: 1835)


4. صدای آمریکا با مجموع 43 درصد دروغ (تعداد کل اخبار 8555 . تعداد اخبار خلاف واقع: 3656)


5. رادیو فردا با مجموع 41 درصد دروغ (تعداد کل اخبار 6502 . تعداد اخبار خلاف واقع: 2694)



17 هزار دروغ فقط در 25 روز!

17 هزار دروغ فقط در 25 روز!

17 هزار دروغ فقط در 25 روز!

17 هزار دروغ فقط در 25 روز!

بدین ترتیب در این ایام به طور متوسط 48.8 درصد اخبار منتشر شده این رسانه ها خلاف واقع بوده یعنی تقریبا از هر 2 خبر یک خبر صحت نداشته است.

این رسانه ها در 25 روز گذشته به طور متوسط هر دو دقیقه یک دروغ منتشر کرده‌اند.

نکته قابل تامل کثرت ادبیات تهییجی، تبلیغی و آموزشی برای ایجاد اغتشاش بود که در نوع خود بی نظیر و خلاف همه پروتکل‌های رسانه‌‌ای در دنیاست که البته در این پژوهش به آن پرداخته نشده است.

مطابق این پیمایش شبکه سعودی ایران اینترنشنال با 11426 مطلب بیشترین میزان تولید را در 25 روز گذشته داشته است و صدای آمریکا و رادیو فردا رتبه بعدی را به خود اختصاص دادند.

از لحاظ میزان بازنشر تولیدات در فضای مجازی، ایران اینترنشنال با 20 درصد، منوتو با 17 درصد و بی بی سی با 14 درصد بیشترین سهم را در توزیع اخبار اغتشاشات در فضای مجازی داشته‌اند. یعنی حدود 51 درصد اخبار بازنشر شده اغتشاشات در فضای مجازی مربوط به این 3 رسانه بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
0
انگلیس رعایت قوانین بین الملل را از سگ کره شمالی یاد بگیرد!
انگلیس رعایت حقوق بین الملل را از سگ کره شمالی یاد بگیرد!
انگلیس رعایت حقوق بشر را از سگ کره شمالی یاد بگیرد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ۱۷:۳۸:۳۸
تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران نتیجه مذاکره ایران با کشورهایی اروپایی جنایتکار است.
اعتماد ایران به انگلیسی ها، حمایت از این جنایتکاران است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
انگلیس دشمن تاریخی ملت ایران است.
مذاکره ایران با انگلیس از همان ابتدا غلط و اشتباه بود.
طراح اصلی اغتشاشات اخیر در کشور 100 درصد فقط انگلیس و متحدانش بودند.
انگلیس جنایتکار یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و کانادا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
نیروهای تروریست انگلیسی از سال 2001 تاکنون در منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟
نیروهای تروریست انگلیسی از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی چه غلطی می کنند؟
نیروهای تروریست انگلیسی از سال 2011 تاکنون در سوریه چه غلطی می کنند؟
نیروهای تروریست انگلیسی از سال 2015 تاکنون در یمن چه غلطی می کنند؟
عربستان از سال 2015 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت انگلیس می کشد.
امارات از سال 2015 تاکنون غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت انگلیس می کشد.
مردم ایران هم مبارزه با انگلیس را قاطعانه ادامه خواهد داد
ملت ایران همچنان انگلیس جنایتکار را دشمن درجه یک خود می داند.
انگلیس جنایتکار ازسال 1332 تاکنون دشمن درجه یک ایران است.
با انگلیس جنایتکار روابط ایجاد نخواهیم کرد مگر این که آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد.
انگلیس پای خود را ازگلیمش درازترکرده است.
هرملت ودولتی به انگلیس وهم پیمانانش اعتماد کند ضربه خواهد خورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
متاسفانه ایران مقصر اصلی بوده است چون به خاطر که در این مدت 9 سال در مذاکره فقط بر جنایات و دخالت و مداخله انگلیس سرپوش گذاشته است چرا؟
متاسفانه ایران مقصر اصلی بوده است چون به خاطر که در این مدت 9 سال در مذاکره فقط بر جنایات و دخالت و مداخله اروپا سرپوش گذاشته است چرا؟
عملکرد، رفتار، اعتراض و جنایات وحشیانه و حشی گی و غیر انسانی اغتشاشگران مورد حمایت انگلیس و متحدانش در سراسر کشور هیچ ارتباطی به فوت خانم مهسا امینی ندارد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان