تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱

چگونه بفهمیم در واتساپ بلاک شدیم

شاید برای شما هم رخ داده باشد که توسط افراد دیگر و سایر اکانت‌ها در واتس آپ بلاک شده باشید، این مسئله هیچ‌گاه از طریق واتساپ به شما اطلاع داده نمی‌شود و برای مطلع شدن از این موضوع باید فرآیندی را طی کنید. در این مقاله سعی داریم، به سوال‌های همچون «تفاوت ریپورت و بلاک در واتساپ» و «برنامه فهمیدن بلاک شدن در واتساپ» و «چگونه بفهمیم کی ما رو در واتساپ بلاک کرده» و «رفع بلاک شدن در واتساپ» پاسخ دهیم.

بلاک شدن در واتس آپ

رویداد۲۴ چگونه می‌توان متوجه شد در اپلیکشن واتس آپ بلاک شده‌ایم؟ باید این موضوع را بیان کرد که هیچ راه مشخص و از پیش تعیین شده‌ای برای متوجه شدن بلاکی در واتس آپ وجود ندارد، اما چند علامت هشدار وجود دارد، باید به آن خوب توجه کنید، از جمله اینکه نمی‌توانید با مخاطب موردنظرتان تماس بگیرید و پیام‌های شما را نمی‌بیند. واتس اپ یک برنامه چت، تلفن و اشتراک‌گذاری عکس است که توسط صد‌ها میلیون نفر در سراسر جهان استفاده می‌شود؛ بنابراین واتس آپ امکانی را برای مسدود سازی اکانت‌های مزاحم، نسبت به اکانت شما را در اپلیکشن خود قرار داده است.

به گزارش رویداد۲۴ بلاک کردن اکانت‌های افراد بهترین روش برای مسدود سازی ارسال پیام و تماس با اکانت شما است. اما اگر شما کسی هستید که بلاک شده است، شاید برای شما این پرسش به وجود بیاید که «چگونه بفهمیم کی ما رو در واتساپ بلاک کرده است؟» متأسفانه هیچ راه مستقیمی برای اطلاع از بلاک شدن شما در واتس اپ وجود ندارد. اما روش‌های ترکیبی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن ها، از بلاک شدن در واتس آپ مطلع شد. اگر فکر می‌کنید شخصی شما را در واتس‌اپ مسدود کرده است، چک لیست زیر را بررسی کنید تا ببینید آیا حدس شما درست است یا خیر.

امکان چک کردن، «آخرین وضعیت مخاطب» از بین می‌رود

نخستین کار که می‌توان از وضعیت بلاکی مطلع شد، چک کردن وضعیت “آخرین بازدید” کاربر است. این پیامی است که هر زمان که آن کاربر واتس‌اپ را باز می‌کند، به‌روزرسانی می‌شود و از آخرین باری که برنامه واتس آپ را چک کرده باشد، شما را مطلع می‌کند. اگر آخرین بازدید یکی را نمی‌بینید، ممکن است مسدود شده باشید، اگرچه کاربر ممکن است این ویژگی را در حساب خود غیرفعال کرده باشد.

عکس پروفایل مخاطب نمایش داده نمی‌شود

اگر فردی اکانت شمارا مسدود کند، دیگر امکان نمایش پروفایل آن شخص برای شما وجود ندارد و صفحه نمایه او به رنگ سفید در می‌آید. البته گاهی ممکن است آن فرد اصلا عکس نمایه نداشته باشد یا آن را حذف کرده باشد، پس باید به نشانه‌های دیگر هم توجه کنید.

پیام‌های شما فقط یک تیک می‌خورد

در واتس اپ یک علامت تیک در کنار پیام شما به معنای ارسال آن است، این موضع درحالی است که اگر دوتیک در کنار پیام شما بخورد، یعنی پیام شما دیده شده است. وقتی به کسی پیام می‌دهید که شما را مسدود کرده است، آن علامت دوم هرگز نشان داده نمی‌شود. اگر به اینترنت متصل هستید و پیام شما هنوز هرگز تحویل داده نمی‌شود، احتمال آن که شما توسط شخص مورد نظر بلاک شده باشید، وجود دارد.

تماس‌های صوتی و تصویری شما برقرار نمی‌شود

اگر شما توسط اکانتی بلاک شده باشید، به همین ترتیب، دیگر امکان برقراری تماس برای شما با کسی که شما را بلاک کرده است وجود ندارد. وقتی تلاش می‌کنید، تماس برقرار نمی‌شود. این موضوع یکی از نشانه‌های بارز بلاک شدن است.

امکان اضافه کردن مخاطب در گروهی وجود ندارد

اگر قصد دارید مخاطب خود را در گروهی واتس آپی اد کنید و این کار صورت نمی‌گیرد و همچنین اگر پیامی دریافت کردید که می‌گوید اجازه ندارید آن‌ها را به گروه خود اضافه کنید، این نکته یکی از مهم‌ترین دلایل برای مسدود شدن اکانت شما توسط اکانت دیگری است.


بیشتر بخوانید: واتس‌اپ باعث خالی شدن سریع باتری در تعدادی از گوشی‌های اندرویدی می‌شود!


به گزارش رویداد ۲۴؛ نکته‌ی دیگر این است که کلیه‌ی مراحل بالا را با یک اکانت دیگر هم امتحان کنید تا مطمئن شوید که مخاطب شما را بلاک کرده است یا خیر.

تفاوت بلاک و ریپورت در اپلیکشن واتساپ

شاید برای بسیاری از مخاطبان اپلیکشن واتس آپ به وجو آمده باشد، که تفاوت ریپورت و بلاک در واتساپ چیست، اگر گزینه «گزارش و مسدود کردن» را انتخاب کنید، فرد مورد نظر دیگر امکان ارسال پیام به اکانت شما را ندارد. از سوی دیگر، اگر هنگام گزارش دادن مخاطب، گزینه «گزارش» را انتخاب کنید، آن شخص همچنان می‌تواند صندوق ورودی شما را با متون، فایل‌های رسانه‌ای یا یادداشت‌های صوتی بمباران کند. در ریپورت دادن گزارشی در مورد آن کاربر به سایت رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌شود. شما هنوز هم می‌توانید محتوای یکدیگر را ببینید، این همان مسدود کردن نیست!

اپلیکشن فهمیدن بلاک شدن در برنامه واتساپ

بسیاری از افراد بر این باور هستند، که برنامه‌هایی به منظور فهمیدن بلاک شدن در واتس آپ وجود دارد که آن‌ها را از این موضوع مطلع می‌کند، اما باید به شما بگویم همچین برنامه‌ای وجود ندارد و برنامه‌ای که این عنوان وجود دارند، در واقع از عهده‌ی اینکار بر نمی‌آیند، هیچ چیز رسمی برای اینکه بفهمید بلاک شدید به شما گفته نمی‌شود، شما تنها از طریق نشانه‌هایی باید متوجه شوید بلاک شده‌اید یا خیر.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واتس آپ
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان